Djeca u Hrvatskoj nisu dovoljno tjelesno aktivna. Tjelesnom aktivnošću neće pozitivno utjecati samo na svoje zdravlje, već mogu poboljšati i svoje ocjene u školi. Najnovija istraživanja skupine znanstvenika s nekoliko sveučilišta ukazuju pozitivan utjecaj tjelesne aktivnosti na kognitivne sposobnosti djece i mladih. Istraživanje provedeno na Sveučilištu u Pittsburghu pokazalo je da su tjelesno aktivna djeca superiornija u kognitivnim sposobnostima i školskom uspjehu u odnosu na djecu koja nisu tjelesno aktivna. Poruka je ovo Kineziološkog fakulteta u Zagrebu, a upravo razdoblje nakon završetka škole idealno je za početak jače tjelesne aktivnosti kod djece.
Kognitivni razvoj
Studija grupe istraživača s nekoliko međunarodnih sveučilišta predvođenih znanstvenicima sa Sveučilišta sporta i pokreta u Rimu, u kojoj je određeni broj djece sudjelovao u naprednom programu nastave tjelesne i zdravstvene kulture, pokazala je značajan napredak istih u motoričkim znanjima i koordinaciji u odnosu na djecu koja su sudjelovala u „običnom“ programu TZK. Rezultati su pokazali da ovako obogaćena nastava TZK doprinosi kognitivnom razvoju djece kroz poboljšanje koordinacije, posebice manipulativnih znanja s loptom, a koji su povezani s navikama tjelesne aktivnosti kasnije u životu.
Negativni trendovi
Nedovoljna tjelesna aktivnost kao posljedica modernog vremena pokazala se kao negativan čimbenik koji utječe na sve sfere života uključujući sve dobne skupine, a posebno od najranijeg djetinjstva. Kao odgovor na negativne trendove uzrokovane nedovoljnom tjelesnom aktivnošću pojavila se potreba za propitivanjem i istraživanjem učinkovitosti tjelovježbe kod svih dobnih skupina.
Hrvatske brojke
U konačnici, veseli činjenica da podaci ukazuju da redovita tjelesna aktivnost umjerenog intenziteta pozitivno utječe na plastičnost mozga što nadalje rezultira poboljšanim kognitivnim sposobnostima i boljim školskim uspjehom. Navedene činjenice su potvrdile i brojne druge studije. Nedavno je predstavljeno istraživanje prema kojem je čak 75 do 88% adolescenata u Hrvatskoj nedovoljno aktivno. Isti podatak indicira kako bi povećanjem svoje tjelesne aktivnosti mogli utjecati i na druge sfere razvoja te vlastita akademska postignuća.
Djeci treba omogućiti više kretanja tijekom dana, manje sjedenja, bogatu i motivirajuću nastavu TZK ali i različite izvannastavne i izvanškolske aktivnosti koje uključuju kretanje i vježbanje pod stručnim vodstvom.
1 šalica skuhane integralne riže
1,5 šalica bademovog ili lješnjakovog mlijeka
½ šalice prženih i oguljenih lješnjaka
3 žlice kakaa
prstohvat soli
5 datulja
1 žlica kokosova šećera ili nekog drugog prirodnog sladila po potrebi
prstohvat vanilije
1 žličica soka od limuna
Priprema:
- Ubacite sve sastojke u blender i blendajte dok kremica ne postane potpuno glatka.
- Ako treba dodajte još malo mlijeka.
- Ja sam je servirala sa trešnjama, a bilo bi super i sa borovnicama ili jagodama.
Naravno, ako vam se ne sviđa kombinacija čokolade i voća, možete probati i konzervativniju varijantu, recimo sa nasjeckanim lješnjacima ili bademima i komadićima čokolade.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....