Jedete li kelp?

 FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK
Ana Dukić
Ana Dukić
Lijek iz dubina

Upoznajte moćnu morsku algu koja može riješiti vaše probleme sa štitnjačom i anemijom

16. svibanj 2022.
Kelp je pun zdravih hranjivih tvari koje mogu biti od koristi za vaše zdravlje

Već znate da svaki dan trebate pojesti nekoliko porcija povrća, ali jeste li ikad razmišljali o unosu morskog povrća? Kelp je pun zdravih hranjivih tvari koje mogu biti od koristi za vaše zdravlje, a možda čak i spriječiti neke bolesti.

Ako ste ljubitelj japanske kuhinje, vjerojatno ste jeli kelp. To je morska alga, a ujedno i jedan od najboljih prirodnih izvora joda. Najčešće se koristi u japanskim jelima, kao što su miso juha i udon.

Budući da je kelp bogat hranjivim tvarima, postoje mnoge tvrdnje o njegovim zdravstvenim dobrobitima. Zbog polisaharida koje sadrži u sebi, pruža i osjećaj sitosti te pomaže kod problema s probavom. Radi navedenog često se koristi kao pomoć pri mršavljenju. Znanstvenici još trebaju dokazati benefite konzumacije ove morske biljke, ali zato vrijeme možete uživati u ukusnom dodatku jelima.


Pomaže održati zdravlje štitnjače

Vaša štitnjača zahtijeva jod za pravilno funkcioniranje, no naše tijelo ga ne proizvodi pa je važno unositi ga kroz hranu. U nedostatku joda, štitnjača ne proizvodi dovoljno potrebnih hormona, a to stanje je poznato kao hipotireoza (stanje smanjenog stvaranja, izlučivanja i djelovanja hormona štitnjače). Kelp sadrži jod i može spriječiti stanja uzrokovana nedostatkom joda. Ipak, budite oprezni - previše joda, također, može uzrokovati probleme sa štitnjačom.

Svakako razgovarajte s liječnikom ako redovite jedete kelp i uzimate suplemente koji sadrže jod.

image
FOTOGRAFIJE: SHUTTERSTOCK



Pomaže u kontroli dijabetesa

Osim što je bogat jodom, kelp sadrži mineral vanadij koji može pomoći osobama s dijabetesom tipa 2. Rane studije na životinjama i ljudima pokazale su da je moćan u regulaciji šećera u krvi. Međutim, potrebna su dodatna istraživanja.

Isto tako, znanstvenici proučavaju fukoksantin, tvar u smeđim algama koja bi mogla pomoći u kontroli težine, što je važno za osobe s dijabetesom. Istraživači su otkrili da fukoksantin povećava proizvodnju omega-3 masnih kiselina DHA i proteina uključenih u metabolizam masti kod glodavaca. Međutim, nije baš jednostavno postići da ljudi jedu dovoljno morskih algi kako bi iskusili ove dobrobiti.


Sprječava anemiju

Uz brojne druge minerale i tvari, kelp sadrži i željezo, nutrijent koji je neophodan za sprječavanje anemije. Ako imate problema s anemijom, tkiva vašeg tijela ne dobivaju dovoljno kisika zbog nedostatka crvenih krvnih stanica. Žene su posebno tijekom menstruacije izložene riziku od anemije, koja može uzrokovati umor, slabost, vrtoglavicu i druge simptome.

Osim joda i željeza, kelp sadrži i:

  • kalcij
  • folna kiselina
  • magnezij
  • vitamin K


Kako koristiti kelp?

Kelp je dostupan u raznim oblicima, a ljudi ga mogu konzumirati kao hranu ili dodatak prehrani.

Drugi načini korištenja:

  • organski, sušeni kelp možete dodati u juhe i variva
  • sirove rezance od kelpa možete dodati salatama i glavnim jelima
  • hladna salata od kelpa s uljem i sjemenkama sezama

Teme
Linker
21. srpanj 2022 14:15