Vjerojatno ste barem jednom dobili dobronamjernu sugestiju da u novi radni dan, dok ste puni energije i koncentracije, krenete s rješavanjem težeg zadatka. Poznat i pod nazivom ‘pojesti ili progutati žabu‘, zadatak koji nam je najgori i kojeg smo skloni odgađati, savjetuje se da napravimo prvi. Ova se izreka zapravo pripisuje Marku Twainu koji također sugerira da bismo omraženi zadatak trebali riješiti odmah ujutro kako bi najgori dio dana ostavili iza sebe. S druge strane, postoji suprotno mišljenje, koje navodi da bismo prve radne sate mogli provesti radeći zadatke koje obavljamo s lakoćom i u kojima zapravo uživamo. U nastavku saznajemo i zašto.
Zašto biste prvo trebali obaviti jednostavan zadatak
Kada prihvatite težak zadatak, logično, u njega morate uložiti veliku pozornost i usredotočiti se na sve sitne detalje. Problem nastaje u trenutku kada vam, za vrijeme dok se koncentrirate, po glavi distrakciju rade one manje obaveze, poput odgovaranja na e-poštu ili zakazivanja sastanaka. Možda ste baš takav tip osobe kojoj bi rješavanje jednostavnih zadataka moglo raščistiti put koji je potreban da biste se zaista upustili u temeljiti i izazovniji rad. Drugi i poticajan razlog zašto ova strategija funkcionira je taj što dobivate poticaj iz osjećaja postignuća nakon što nešto izbacite s popisa obaveza.
Kako odlučiti koji su zadaci veliki i kompleksni, a koji mali i jednostavni
Općenito, zadatak kojeg se najviše plašite ili ga najviše odugovlačite vjerojatno je onaj koji će zahtijevati najviše truda. Nekome će kreativnost i fokus biti na visokoj razini prilikom rada na velikim i zahtjevnim projektima, dok će obavljanje malih zadataka poput odgovaranja na e-mail predstavljati veliku muku. Zato, ključ odabira zadatka, koji ćete napraviti prvi u danu, je identificirati onaj za koji znate da će biti jednostavan, ali će rezultirati nekom vrstom osjećaja nagrade u vašem mozgu. Nije važno je li lako ili ne sve dok ćete se osjećati dobro kada završi.
Korištenje raznih metoda produktivnosti
Osim toga, dobar primjer vođenja jednostavnih i težih zadataka možete steći kroz naviku razvrstavanja odgovornosti prema pravovremenosti i važnosti. Za to su dobri sustavi poput Eisenhowerove hitno/bitno matrice ( podijela zadatka u četiri kategorije; koje ćete prvo obaviti, koje ćete planirati za kasnije, koje ćete delegirati i zadatke koje ćete izbrisati) ili Kanbana (matrica sastavljena od tri stupca; posao koji još nije počeo, koji je u tijeku i koji je završen) koji vam pomažu shvatiti što zapravo trebate učiniti. Odaberite nešto iz kategorije što ćete moći obaviti brzo i učinkovito, maknite to s puta i uživajte u postignuću dok idete naprijed sa svojim danom i njegovim težim zahtjevima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....