Neizvjesnost pandemije potaknula je ljude da sigurnost traže u udobnosti doma, a to najbolje postižu smeđim nijansama.
Psihologija boja, odnosno načina na koji različite nijanse utječu na naše emocionalno stanje, govori nam kako ljudi osjećaju sigurnost kada su okruženi smeđom bojom i sve to zbog povezanosti s nijansama zemlje - smirujućim i otpornim elementom koji nas doslovno drži prizemljenima.
Ne čudi stoga, navode u Vogueu, da nakon pune dvije godine pandemijske neizvjesnosti, smeđa bilježi orgomam porast u popularnosti kod uređenja doma i dizajna interijera. Ekskluzivni hotel Fasano Fifth Avenue u New Yorku angažirao je francuskog arhitekta i dizajnera interijera Thierryja Desponta da luksuznu unutrašnjost prekrije karamelnim tonovima, a poznat dizajnerski par koji se krije iza brenda Arje, Bessie Afnaim Corral i Oliver Corral svoj stan u Greenwich Villageu prekrili su tonovima pečene gline - jednak onom koji prevladava u novoj kolekciji njihovog namještaja.
Idrugi vrhunski dizajneri poput Danielle Colding, Athene Calderone, Justine Blakeney i Marka D. Sikesa složili su se kako je boja koju treba prihvatiti u ovogodišnjim trendovima uređenja doma bez premišljanja - smeđa.
"Svatko se želi osjećati blizu i sigurno sa zemljom - bilo da se radi o organskoj smeđoj posteljini u spavaćoj sobi ili bogatom čokoladnom svilenom baršunu na fotelji u dnevnom boravku”, ispričao je za Vogue Sikes koji je nedavno svoj dnevni boravak u Chicagu ukrasio čokoladno smeđim lakiranim zidovima i detaljima od slonovače.
Popularnost toplog minimalizma u dizajnu interijera također doprinosi privlačnosti zemljanih tonova. Minimalizam koji se do nedavno povezivao isključivo s tonovima bijele u (ne)boji zidova, kauča, ukrasa, u posljednje dvije godine uveo je smeđu - "utješnu" boju, koja se još uvijek smatra neutralnom za ljubitelje minimalizma.
“Mislim da ljudi traže novu 'staru' neutralnu”, kaže Colding. To međutim ne znači da se u novom trendu uređenja neće pronaći i maksimalisti. Kao primjere Sikes navodi salon Toma Scheerera u klubu Lyford Cay - tapete boje čokolade s palmama boje slonovače - kao jednu od najpoznatijih "smeđih soba" u povijesti, kao i interijere dekoratera iz visokog društva Alberta Hadleya.
“Vraćaju se sve nijanse smeđe, od nijanse čokolade do elegantne karamele za zidove, zavjese i presvlake. I idu uz sve - od neutralnih boja do tonova dragulja,” naglašava Colding te dodaje kako je smeđa savršena boja za one koji su između oba stila dizajna (maksimalizma i minimalizma): "Ona pruža lijepu nadopunu, ali i osnovu za druge boje u prostoru."
Giampiero Tagliaferri, direktor studija interijera Tagliaferri i bivši kreativni direktor američkog brenda luksuznih naočala Oliver Peoplesa, predstavlja dodatnu teoriju - sedamdesete. Polako, ali sigurno, primijetio je kako se obilježja desetljeća boljeg uređenja vraćaju u domove, i to ne misli jedini - istraživanje na više od 600 dizajnera krajem 2020. rezultiralo je istim zaključcima.
"Kada gledam interijere iz tog doba, uvijek imam osjećaj da je smeđa neka vrsta neutralne i obilno korištene boje tog vremena", kaže Tagliaferri, prisjećajući se kružnog smeđeg kauča iz filma o Jamesu Bondu iz 1971.
Dvoumite li se još uvijek da svom domu dodate neke zemljane detalje? Evo dobrih vijesti - za razliku od mnogih trendova u dizajnu interijera, smeđa će uvijek biti u trendu, smatra Sikes, a Colding zaključuje: “To je jedna od onih boja koje će se uvijek vraćati. I u tome je zapravo i poanta kod dizajna - koliko god da govorimo o trendovima, majstorstvo je u sposobnosti stvaranja prostora s izdržljivošću.”
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....