S blještavilom jarkih boja i živopisnih uzoraka, lude se sedamdesete uvijek iznova vraćaju u modu. Dobrodošle su i u interijerima koje sjajno podiže psihodelični dizajn.
Iako je od Woodstocka prošlo više od pola stoljeća, hipi pokret i s njime povezana supkultura nepresušno je vrelo inspiracije za umjetnike, modne kreatore i dizajnere, a kod mnogih pobuđuje nostalgiju za romantiziranom vizijom sedamdesetih. Nastala kao otpor prema uvriježenim građanskim normama i obilježena jakom antiratnom notom, iznjedrila je neke od najvećih rock legendi, ali i ostavila neizbrisiv trag u vizualnom stvaralaštvu.
Vatromet jarkih, fluorescentnih i komplementarnih boja, upečatljiva tipografija obilježena upadljivim slovima neočekivanih oblika, floralni i neobični uzorci, zavojite linije i “pomaknuti” prikazi stvarnosti spojili su se u ono što danas nazivamo psihodeličnim dizajnom, s obzirom na to da se takva poetika povezivala s djelovanjem halucinogenih droga. Ipak, iako su njegovi začetnici često konzumirali opojna sredstva poput LSD-a, pogrešno bi bilo reći da psihodelični dizajn nužno uključuje promijenjena stanja svijesti. Zapravo, on je još od početaka uključivao i pažljivo promišljanje čiji su plod bile začudne kombinacije oblika i boja koje su i danas jednako atraktivne kao 1970-ih.
Dublja poruka koju psihodelični dizajn nosi je važnost slobode, on poziva na nesputanost i kršenje stilskih pravila, a zbog svoje je maksimalističke naravi u opreci s minimalizmom i poetikom neutralnih tonova. U prostor unosi razigranost i optimizam, vizualno ga podiže i osvježava, a skandinavsku viziju smirenog i skladnog ozračja zamjenjuje živahnom, dinamičnom atmosferom. Iz potonjeg razloga sa psihodeličnim šarenilom ne treba pretjerivati, jer previše vizualnih podražaja djeluje iscrpljujuće.
Osim toga, kad se na jednom mjestu nađe previše upadljivih detalja, svi znatno gube na svojoj efektnosti. Bilo da je riječ o namještaju, dekoracijama ili kućnom tekstilu, za opulentni psihodelični stil vrijedi osnovni “manje je više” postulat minimalizma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....