Audi A4, ultimativna poslovno-obiteljska limuzina srednje klase, koja u sebi nosi dozu sportskih karakteristika, u svojoj posljednjoj, trećoj generaciji iz 2007. požnjela je uspjehe kao nikad i savršeno se uklopila u rekordne prodajne rezultate tvrtke iz Ingolstadta. Početkom ožujka stiglo je redizajnirano izdanje, koje daje dodatnog gasa u lovu na prodajne brojke. Istina, u prvi mah teško je razlikovati novi od dosadašnjeg A4, no promjene su vidljivije parkiranjem novog pored starog modela.
Svježije forme prednjeg dijela sa svjetlima agresivnije i istovremeno elegantnije diodne linije, čitavom automobilu daju figuru elitnog A6 i iznova mu učvršćuju statusnu poziciju jedne od najpoželjnijih premium limuzina srednje klase. Doplatna dvostruka ksenonska svjetla i kromirani ukrasi prozora udahnjuju testnom primjerku dodatnu dozu uvjerljivosti pa i sa standardnim 16-colnim aluminijskim naplacima na cesti izgleda moćno i poželjno.
Uz dobar i upečatljiv vanjski izgled, koji upućuje na dobar materijalni status vlasnika, kod ovakvih automobila podjednako su važne performanse te uzvišen osjećaj u unutrašnjosti. U ovom Audiju je jedno i drugo već u startu bilo vrlo uvjerljivo, a sada je dodatno naglašeno. S više površina presvučenih sjajno lakiranom plastikom, kromom i matiranim aluminijem dobiven je još prestižniji dojam, dok je najveća funkcionalna promjena napravljena premještanjem MMI izbornika sekundarnih funkcija sa središnjeg grebena na gornji dio konzole, iznad kontrola klimatizacije, također dotjeranih u novom ruhu. Novim smještajem nije se posve izbjeglo skidanje pogleda s ceste prilikom surfanja MMI uređajem, ali može se reći da je rukovanje intuitivnije i praktičnije.
I u petoj godini života pozornost plijene vrhunski dizajn kokpita, prvoklasni materijali i urarski precizna, sada još čvršća izrada. Sjedi se niže nego u većini limuzina ove klase, pomalo sportski. Kožni volan je izvrsno oblikovan, a ugodna je i mala, zadebljana ručica mjenjača, koja zbog blago povišenog smještaja perfektno sjeda u ruke. Sve proporcije su gotovo savršeno odmjerene. Uglavnom, latentan sportski dojam spretno je uklopljen u limuzinske gabarite i visoke standarde kvalitete, očitovane u detaljima poput luksuzno mekanog zatvaranja vrata ili temeljite zvučne izolacije, koja bez milosti prigušuje i najviše dizelske okretaje.
Dobro poznata oznaka TDI putokaz je za popularan 2,0-litreni dizelski motor sa 143 KS i 320 Nm, najbolji dizelaš ove kategorije. Uglađen je, vuče kao da ima više snage, a posebno momenta nego što tvornica priznaje, galantan je i na niskim okretajima te neočekivano snažnih međuubrzanja. Realno, snažniji motor je traženje kruha preko pogače. Naročito kada se u obzir uzme smiješno mala potrošnja. Držeći se propisa, prosječna nije prelazila 6 litara… Niskoj potrošnji pogoduju precizan, čvrst mjenjač s izvrsno odmjerenih 6 stupnjeva i serijski uređaj Start/Stop...
Kompletni test pročitajte u tiskanom izdanju Auto kluba (broj 663.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....