Čuda, naravno, nemojte očekivati - A1 će straga na dužim prugama biti dovoljno udoban samo klincima. Prtljažnik je, nadalje, ostao jednak onome u trovratnoj izvedbi, u startu broji 270 litara, dok se obaranjem stražnje klupe ta brojka povećava do 920 litara.
Na prednjim su sjedalima, međutim, ponuda prostora, kao i osjećaj koji dolazi uz nju, mnogo uvjerljiviji. To uostalom i jest jedna od važnijih osobina koje se očekuju od ovakvog automobila i zbog kojega će mnogi koji si to mogu priuštiti radije odabrati luksuznog mališana, a ne nekog drugog sa znatno manje atraktivnim pedigreom.
Dio zasluga za taj feeling, dakako, treba pripisati kvaliteti izrade, a drugi je vezan uz popis opreme. Paket Attraction u testnom je primjerku podebljan još nekolicinom detalja poput zanimljivog, kontrastnog krova, većih alu-naplataka od 16 cola, ksenonskih plus svjetala, boljeg audio sustava, putnog računala... Naravno da ovako opremljen automobil – iako skroman rastom - izgleda dobro, gotovo sportski moćno. I više nego poželjno...
Pogled u prometnu neke bi stoga mogao iznenaditi - pod poklopcem motora nalazi se najslabiji benzinac u ponudi, mali 1,2-litreni TFSI sa 86 KS, uparen sa solidnim ručnim 5-stupanjskim mjenjačem. U svakodnevnoj gradskoj upotrebi ostavlja neočekivano dobar dojam - voljno odgovara na gas već na nižim okretajima (vrhunac momenta nudi se već na 1500/min), a daha mu ne nedostaje niti u srednjem režimu, zbog čega su pretjecanja na otvorenoj cesti brza i sigurna. Kao da ima ozbiljniju konjicu...
Tek s ulaskom u više okretaje i pri vožnji na većim brzinama pokazuju se njegova ograničenja. Potrošnja u velikoj mjeri ovisi o režimu rada: ako ga stvarno nagazite trošit će i iznad 10 litara, no ako ste jako pažljivi ona se može spustiti i ispod 5. Start-stop sustav stvarno je ugodno iznenađenje: koliko je realno štedljiv teško je reći, no nenametljiv je, pali se i gasi praktički neprimjetno, što je za svaku pohvalu.
Na otvorenoj cesti pokazuje se da potencijal podvozja u ovom konkretnom slučaju daleko nadmašuje raspoloživo naoružanje, pa će onima koji vole dinamičnu vožnju zasigurno nedostajati ponešto snage. No, u dodatne konje pod haubom treba i dodatno investirati, a ako vam ne trebaju, financije izgledaju ovako: A1 Sportback poput testnoga trenutno ima akcijsku cijenu od 161.904 kuna, a odreknete li se spomenutih dodataka, ta svota pada na nešto više od 147.000 kuna.
To još uvijek nije jeftino, ali barem ulazi u sferu dostupnoga. A tu je i poseban mig za zainteresirane: Audi u Hrvatskoj upravo nudi i ograničenu količinu jednako motoriziranih i od testiranog modela opremom tek mrvicu slabijih auta, po cijeni od 127.600 kuna za A1 odnosno 135.150 kuna za Sportback...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....