Njemački mini jedini ima pet EuroNCAP zvjezdica, Picanto dolazi sa čak sedam godina jamstva, Twingo nudi najbolje performanse i najviše opreme, a C1 i Spark su još uvijek svježi i cijenom povoljniji. Izbor nije lak...
Svaki ima svoj faktor, no kolo vodi Up!
Tekst Vedran Flajnik/Željko Puhovski
Foto ŽELJKO PUHOVSKI
Laici se možda i nisu jako uzbuđivali kada je VW najavio dolazak svog mališana, ali konkurenciji su itekako zazvonila zvona na uzbunu. Kia i Hyundai imali su tu sreću da su baš u vrijeme kada je predstavljen Up! imali svježi Picanto odnosno i10, ali Francuzi i Japanci odmah su se bacili na posao. Veće ili manje preinake doživjeli su Renault Twingo te trolist blizanaca C1/107/Aygo, dok ostatak konkurencije još radi na osvježavanju ponude... No, ima li stvarno razloga za paniku? Je li Up! baš toliko dobar? Ako jest, dodatni razlog za brigu je što nakon njega stižu i njegova braća iz Škode i Seata, Citigo i Mii...
Za početak, sigurno je da Up! i nije neko dizajnersko čudo. Kockasta i svakog zanimljivog detalja lišena karoserija na prvi se pogled i u bolje opremljenoj izvedbi ne doima zanimljivo. Posebno ne kada uz nju stoje još uvijek novi Schreyerov Picanto, ali i svježe dotjerani francuski manekeni: po LED svjetlima prepoznatljivi C1 te odnedavno ušminkani Twingo. Osim toga, čini se da i ostarjeli Spark, s mnogima nategnutim überdizajnom, privlaći više pogleda od još jednog štreberskog Volkswagena. Ili se varamo?
Spark, Picanto i C1 trenutno se u nas mogu nabaviti u peterovratnim izvedbama, no potonja dva postoje i u trovratnima. Mali Renault oduvijek je bio dostupan samo s jednim parom bočnih vratiju, pa je tako i danas, dok se Up! proizvodi u obje karoserijske izvedbe. No, bez obzira na broj vratiju, naši mališani već i vanjskim dimenzijama otkrivaju sasvim različite pristupe gradnji. Za početak, brojke vezane uz širinu, dužinu i visinu ponekad se i ne poklapaju s dojmom veličine. Primjerice, najduži (369 cm) i najširi (166 cm) automobil na usporedbi je Twingo, a slijede ga Spark, Picanto pa Up, dok je C1 najkraći.
Ipak, najprostranijim u unutrašnjosti nesumnjivo se čini Up!, i po pitanju dužine, ali posebno po pitanju širine u ramenima, dakako na prednjim sjedalima. Twingo i Picanto pušu mu za vrat, slijedi Spark, a C1 je po tom pitanju na čvrstom začelju. Jednako raznolike dojmove budi i pogled u prtljažnik, no poredak je ovdje ipak drugačiji: sa 250 litara i pravilnim oblikom Up je daleko najdarežljiviji, Picanto ima 50 manje, a slijede Spark i Twingo sa 170 odnosno 165 litara. C1 ima samo 140 litara, no možda i veći problem mu predstavlja slabija iskoristivost: C1, naime, ima vrlo dubok i uzak prtljažnik, toliko da je iz njegove podnice prilično teško izvući rezervnu gumu. Uz to je, umjesto klasičnim petim vratima, prekriven samo staklom.
Pristup stražnjoj klupi očekivano je otežan u trovratnim modelima, Volkswagenu Up! i Twingu, s tim da Renault pritom ipak zaslužuje nešto više bodova. Ručica za preklapanje, naime, kod njega se nalazi na vrhu sjedala, dok je u Volkswagenu ona smještena u podnožju te praktički traži obje ruke. Zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi mali Francuz straga uvjerljivo nudi najviše prostora, slijede Up! i Picanto, dok su Spark i C1 gotovo izjednačeni na začelju poretka. Preglednost straga tek je djelomično određena karoserijskom izvedbom - iako se može pretpostavili da su peterovratni modeli u prednosti naspram trovratnih, to nije uvijek slučaj. Kia Picanto je, doduše, malo preglednija nego Up!, ali po tom pitanju
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....