Clio četvrte generacije osvaja prvenstveno izgledom, a s mnogo stila privlači poglede vješto kombinirajući dobro poznata, ali i neka posve nova rješenja. Dojam rasta u svim smjerovima dodatno je potenciran i iznova naraslim i znatno zaobljenijim bokovima i stražnjicom. No, zapravo je riječ o tipičnoj optičkoj varci, jer je novi Clio uz određene preinake zapravo stvoren na istoj platformi kao i prethodnik.
Rast u dimenzijama stoga je gotovo zanemariv, a u nekim mjerama čak ide i u minus. Novi model od trojke je tako duži tek nešto više od tri centimetra, širi tek jedan, ali i niži za 45 mm. Trag prednjih i stražnjih kotača, doduše, jest proširen i to za 34, odnosno 36 mm, no od tog zahvata izravnu korist imaju vozna svojstva, ali baš ne i unutrašnji prostor.
Clio IV, naime, bit će dostupan samo s pet vrata, dok trovratna verzija, kako sada stvari stoje, definitivno odlazi u povijest. Možda i bolje, jer koliko god Clio bio prostran sprijeda, situacija na stražnjim sjedalima nikad nije bila posebno blistava, pogotovo kad se do njih još trebalo i provlačiti. Rezanje krovne linije ostavilo je traga, pa se nije moglo sakriti ni trikovima poput povećanja nagiba stražnje klupe. U Renaultu su zato odlučili bar povećati prtljažnik, na okruglih 300 litara, 12 više no dosad.
Stranice su mu pravilna oblika, ali ga ograničava otvor koji bi mogao biti veći, kao i izražena stuba koja nastaje preklapanjem stražnje klupe. Ništa strašno, ali kad čovjek pogleda sav taj überdizajn izvana, nekako poželi da i iznutra dobije nešto više praktičnosti. No, zato vozačko okruženje gotovo pa vrvi raznim otvorenim i zatvorenim pretincima i džepovima. U svaka vrata stane po jedna 1,5-litrena boca, a tu su i otvorena polica iznad pretinca za rukavice. Svaki Clio, k tome, dolazi s vozačkim sjedalom i upravljačem podesivim u svim smjerovima, pa ne bi trebalo biti problema ni s pronalaženjem prave vozačke pozicije.
Atraktivnu unutrašnjost testnog primjerka, s najbogatijim paketom opreme Dynamique, definira sva sila piano laka i kroma, koji ovdje prekrivaju čak i upravljač i čine ga vrlo atraktivnim. Preglednost je, očekivano, dobra na sve strane osim prema natrag, što je vidljivo već iz relativno malog stakla na petim vratima, kao i širokih C-nosača. Stoga tu doplata za parkirne senzore (2190 kuna) i te kako olakšava život.
Cijela armatura, instrumenti i središnja konzola posve su novi, pa već i prvi kontakt s njima otkriva solidnost gradnje na visokoj razini. Unatoč činjenici da smo na test dobili primjerak iz pretproizvodnje, neugodnih iznenađenja nije bilo. Plastika na donjem dijelu armature nije nam se svidjela, ali ne zato što je nekvalitetna, nego zato što kraj blještavog laka i kroma djeluje neugledno. Sjedala su udobno tvrda i dobro drže tijelo, a audiosustavom s moćnim Bass Reflex zvučnicima, navigacijom i drugim podešenjima upravlja se preko na dodir osjetljivog zaslona.
Svojevrstan kuriozitet predstavlja pogled pod poklopac motora, jer na Cliju više nema ručnog dizanja haube nego taj posao sad obavlja hidraulični amortizer. Motor je novi, 0,9-litreni trocilindarski turbobenzinac, nastao na trendovskom valu downsizinga, a uz 90 KS raspolaže i okretnim momentom od 135 Nm pri 2500 okretaja. Ne zvuči mnogo, ali u praksi se pokazuje uvjerljivim, potvrđujući podatak na koji su u Renaultu s pravom ponosni - 90 posto momenta dostupno je već na 1650 okretaja.
Na višim okretajima posustaje, no tamo gdje treba najviše dati, to i čini. Pritom i zvuči uvjerljivo, čemu kumuje i dostatna izolacija koja tek povremeno u kabinu propusti poneki fijuk turbopunjača. Od karakterističnog zujanja trocilindraša ovdje nema ni traga, tek se tu i tamo na ler gasu mogu primijetiti blage vibracije.
Mjenjač je ručni petstupanjski, isti kao u Cliju III, ali je za ovu priliku blago dorađen, a dobio je i nove prijenosne omjere. U praksi se, baš kao i upravljač, pokazuje donekle preciznijim no dosad, što u cijeli sklop unosi dodatnu dozu uvjerljivosti. U efikasnost konkretnog paketa, kao i opću razinu štedljivosti svojih novih motora u Renaultu očito ne sumnjaju, pa su je odlučili i dodatno naglasiti smanjenje spremnika goriva, i to za punih 10 litara, sa 55 na 45.
I unatoč tome, uvjereni su, doseg ne bi trebao biti ništa manji. Nama je novi Clio u gradu u prosjeku trošio 7 litara, dok je na otvorenoj cesti, doduše u vrlo pažljivoj vožnji, tražio tek nešto više od 4. No, kao i kod svih malih turbobenzinaca, tko pazi, može biti jako štedljiv, a tko uživa u brzoj vožnji, trošit će i duplo više od deklariranog. Banalno, ali istinito...
No, zato su vozna svojstva posve egzaktna. Obzirom da je novi Clio i do 100 kg olakšan u odnosu na odlazeći model, očekivanja su bila velika, ali mali Renault nije razočarao. Zbog malog i lakog motora djeluje još dinamičnije te simptome teškog nosa počinje pokazivati tek kao posljedicu stvarnog pretjerivanja, bez obzira što se za stvarno brzu vožnju još uvijek doima premekanim.
Ovjes je temeljen na kombinaciji poprečnih ramena i torzijske osovine, no sad su tu i posve novi stabilizator i poliuretanski graničnici, koji solidno gutaju većinu neravnina na cesti. Clio serijski stiže s elektronskim nadzorom stabilnosti, ESC, ali i ASR sustavom protiv proklizavanja te AFU asistencijom pri naglom kočenju. Kombinacija disk/bubanj uz sve pobrojane sustave zvuči pomalo nedorečeno, no kočnicama se uistinu nema što za zamjeriti.
No, uspjeh novog Clija, ma koliko poboljšanog na svim razinama, prvenstveno će ovisiti o njegovoj cijeni. Testirana kombinacija, vrijedna s dodacima gotovo 117.000 kuna zasigurno neće biti bestseler, no ispod nje se u cjeniku može naći nekolicina povoljnijih ponuda, počevši s ulaznih 81.900, koliko stoji osnovni Authentique 1.2 75 KS (na sve cijene iz službenog cjenika Renault, naime, već sad odobrava 10.000 kuna popusta). Stari Clio i Clio Storia su, dakako, još povoljniji, no redovne cijene usporedive konkurencije vrlo su slične. I većina suparnika već je, doduše, morala posegnuti za akcijskim ponudama, no to je već jedna posve druga priča.
TEHNIČKI PODACI
RENAULT CLIO 0.9 TCe 90 DYNAMIQUE
Motor turbo benzinski, 3 cilindra
Obujam 898 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 5250/min
Okretni moment 135 Nm pri 2500/min
Gume 195/55 R16, Continental KAROSERIJA
Dimenzije 406,2 x 173,2 x 144,8 cm
Osovinski razmak 258,9 cm
Prtljažnik 300/1146 litara
Spremnik goriva 45 litara
Masa/nosivost 1009/425 kg
Najveća brzina 182 km/h
0-100 km/h 12,2 sekunde
Potrošnja 3,9/4,5/5,5 l/100 km
Ispuh CO2 104 g/km
Cijena 107.990 kuna
Cijena s doplatama 116.930 kuna