Okrenuvši na brojčaniku 58.000 od planiranih 100.000 kilometara, približilo se vrijeme našem petom odlasku u ovlašteni servis. Tijekom gotovo 12 mjeseci koliko već traje naš test jednog od najpopularnijeg SUV-a, osim redovnog održavanja po tvornički zadanom programu, gotovo da nismo imali razloga za posjetu ovlaštenom servisu. Jedina iznimka bilo je pomalo alarmantno paljenje lampice motora, koje doduše nije pratilo aktiviranje sigurnosnog programa rada motora. Zabrinutost je na sreću bila kratkog vijeka. Razlog paljenja bila je nakupljena voda u filtru goriva, što je brzo i učinkovito riješeno. U svemu ostalom japanski SUV služi nas savršeno i u naš putni dnevnik nismo upisali čak ni pregorjelu žarulju.
U prvim fazama testa znali smo češće podići prednji poklopac kako bi kontrolirali razinu ulja u motoru. Posljedica je to iskustva s bivšim maratoncem Renault Meganeom 1.5 dCi. Za razliku od Meganea, u kojem je mali dizelski motor znao potrošiti i po litru ulja na 5000 km, isti motor u Qashqaiu (doduše sa 20 KS više) ne troši gotovo niti kapi. S druge strane, troši više nego u Meganeu, ali to je posljedica većih dimenzija i mase (1565 kg) te povišene karoserije. No, ni u tom segmentu Qashqai ne razočarava. Prosječnih 7,2 l/100 km sasvim je prihvatljiva vrijednost, osobito uzmemo li u obzir da prosjek može biti i niži. Primjerice, pri posljednjem detaljnom mjerenju potrošnje, kojeg smo odradili nakon što se na brojčaniku okrenulo 50.000 km, u kombiniranoj vožnji s gotovo identičnim omjerom vožnje u gradu, na auto cesti i na magistralnim relacijama, izmjerili smo prosječnu potrošnju od 6,7 l/100 km. Ukupan rezultat uvelike diže gradska vožnja, u kojoj potrošnja raste na više od 8 l/100 km. Pri svakom kretanju iz mirovanja motor zahtijeva dozu gasa, s obzirom da mu ispod 2000 okretaja nedostaje odlučnosti. Zauzvrat, iznad 2500 okretaja povuče snažno i bez kompromisa.
Sviđa nam se: vozačka pozicija je izvrsna, osobito visina sjedala koja jamči dobar pregled. Udobnost koju Qashqai pruža za četiri osobe mjerljiva je s najboljim limuzinama
Ne sviđa nam se: prtljažnik je izdašan, no peta vrata ne dižu se dovoljno u visinu što može prouzročiti poneku neugodnost. Uz to, utori na središnjem grebenu nemaju dno presvučeno gumom pa odlaganje predmeta prati zveket
SERVIS
Na 45.000 kilometara odradili smo redovni servis, koji je trajao tri sata i stajao 3423 kune (s PDV-om). Osim potrošnog materijala (ulje te filtri ulja, klime i zraka) mijenjali smo i prednje disk pločice
Qashqai+2 1.5 dCi
Na testu od......................11/2010.
Kilometara..................58.400 km
Potrošnja....................... 7,2 litara
Cijena........................26.040 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....