Rezultat nije izostao. Iako ima okretni moment kao 2.0 dCi (320 Nm) novi dizelaš troši svega 4,9 litre, odnosno 1,4 litre manje od najsnažnijeg dizelaša u ponudi. Uz sustav Start&Stop, koji će se nuditi od početka 2012., rezultat je čak i bolji – svega 4,5 litre, čime se uspješno nastavlja strategija Pure Drive.
Kako se novi motor uklopio u Qashqai provjerili smo na cestama Andaluzije, prevalivši više od 200 kilometara. Dojam? Više nego dobar... Pritiskom na papučicu gasa motor ravnomjerno ubrzava, a živahnih 130 KS skladno prate filozofiju japanskog crossovera. Razlog je prvenstveno u momentu od 320 Nm, od čega se 80 posto nudi već na 1500/min.
Ne pruža silovita ubrzanja, no temperamenta ima sasvim dovoljno za sigurna i brza pretjecanja. To potvrđuju i mjerenja Nissanovih inženjera, koji tvrde da su međuubrzanja sa 50 na 80 km/h brža nego kod snažnijeg 2.0 dCi sa 150 KS. Jedina zamjerka koju nakon probne vožnje možemo izdvojiti je bučnost motora, osobito na visokim okretajima, no ništa zabrinjavajuće.
A usporedbe s motorom 2.0 dCi ne trebaju čuditi. Suprotno nagađanjima, novi dizelaš neće zamijeniti 1.5 dCi, nego upravo snažniji motor. Razlog? Usprkos manjem obujmu, 1.6 dCi nudi gotovo identične performanse, ali uz nižu cijenu. U prosjeku, bit će barem 2500 eura povoljniji, što je jak adut i dobar vjetar u leđa prodaji popularnog crossovera. Pritom treba reći da 2.0 dCi ostaje u ponudi, ali samo u kombinaciji s pogonom 4x4 i automatikom...
Početak prodaje na domaćem tržištu zakazan je za početak prosinca, a cijena Qashqaija s novim motorom i paketom opreme Visia je 177.000 kuna.
Više pročitajte u tiskanom izdanju Autokluba (broj 655.)!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....