Kad se prvi put pojavio u proljeće 2006., s dva prednja i jednim stražnjim kotačem, donio je revoluciju u svijet skutera i gotovo preko noći postao omiljen među motociklistima s manjkom iskustva, pa ne čudi što je do danas samo u Europi prodan u čak 200.000 primjeraka, mahom u Italiji, Španjolskoj i Francuskoj.
Sad je dobio novi motor 400 hpe, točno na pola puta između najmanjeg MP3 300 hpe i i najvećeg MP3 500 hpe. Jednocilindraš koji korijene vuče od 350 hpe dobio je nove klipnjače i klipove od lijevanog aluminija, ali i elektroniku, što je snagu podiglo na pristojnih 35,4 KS pri 7000 okretaja (+16%), a okretni moment na 37,7 Nm pri 5500 o/min (+30%).
Sve ostalo je kao što smo i navikli kad je u pitanju MP3. Izgled uopće nije mijenjan, jedino su stigla diodna svjetla. Ispod sjedala je i dalje dovoljno mjesta za dvije integralne kacige, a i u pretinac kraj upravljača stane telefon, dokumenti i ključevi stana. Komu ni to nije dovoljno, uvijek se može odlučiti za tvorničke kofere s popisa dodatne opreme (37 ili 50 litara). Instrumentna je ploča i dalje oldschool - s analognim brzinomjerom i okretomjerom - te digitalnim putnim računalom u sredini (LCD, ne TFT kao na Vespi i Beverlyju). Sjedi se opušteno, na širokom, ali ne i previsokom sjedalu, a jedino što povremeno stvarno zasmeta jest papučica integralne kočnice.
Jednocilindraš sa 35,4 KS lijepo se nosi sa prilična 204 kilograma teškim MP3. Lijepo nabire brzinu, ne buči neugodno i uvijek raspolaže s dovoljno rezervi snage, čak i blizu krajnjih 145 km/h. Zaštita od vjetra je sjajna, a nema ni neugodnih vibracija. Sasvim se lijepo, dakle, snalazi i izvan grada, kao i na autocesti.
Još je uvjerljiviji u gradu, gdje do izražaja dolaze dva prednja kotača. Posebno na mokrom i prilikom prelaska preko rupa na cesti, ležećih policajaca ili tramvajskih tražnica. Ne čudi stoga da se odlično prodaje u Parizu, Berlinu, Londonu... Da biste stekli povjerenje, dovoljno je već i pet-šest zavoja. Osjećaj sigurnosti je nevjerojatan. Za svaki slučaj, tu su i kontrola proklizavanja i dvokanalni ABS razvijen u suradnji s Continentalom.
Kao i dosad, prednji se ovjes pritiskom na prekidač može i zaključati, pa skuter ostaje uspravan za čekanja pred semaforom. Noge uopće ne treba spuštati na cestu za stajanja, niti mu je na parkiralištu potreban središnji nogar. Dojam kvari samo preslaba prednja kočnica, koja traži grčevito sktiskanje, ali stvar spašava integralna kočnica.
MP3 400 hpe je dostupan u dvije verzije - običnoj za 69.990 kuna i Sport za 71.900 kuna. To je 10.000 kuna više nego 300 hpe i čak 18.000 kuna manje nego topmodel MP3 500 hpe. Skup jest, ali tri kotača su ipak tri kotača...
MP3 400 hpe
Tehnički podaci
Motor jednocilindarski, četverotaktni, hlađen tekućinom
Obujam 399 ccm
Snaga 26 kW/35,4 KS pri 7000 o/min
Okr. moment 37,7 Nm pri 5500 o/min
Mjenjač automatski (CVT)
Prijenos remenom
Okvir dvostruki, čelični
Ovjes sprijeda paralelogram (hod 85 mm), straga dva amortizera i opruge (hod 102 mm)
Gume sprijeda 110/70-13, straga 140/70-14
Dužina 2200 mm
Međuosovinski razmak 1560 mm
Visina sjedala 790 mm
Težina 208 kg
Spremnik goriva 13,2 litara (1,8 litra rezerve)