Povijest se ponavlja. Barem kad su u pitanju motocikli Kawasakija. Čak 44 godine nakon premijere legendarnog Z650 B sa zrakom hlađenim rednim četverocilindrašem i 66 KS kuća iz Akashija predstavlja nasljednika - retro Z650 RS.
Sve se, dakako, vrti oko već dobro poznatog dvocilindraša iz Z650, koji pokreće i sportski Ninja 650, naked Z 650, adventure Versys 650 i cruiser Vulcan. Sad je na red stigao i retro, s kojim Japanci već imaju iskustva, ali u klasi četverocilindraša (Z 900 RS).
Što se izgleda tiče, u prvom su planu 12-litreni spremnik goriva u obliku kapljice kao na Z 900 RS, ispušni lonac ispod motora kao na Z 650 i ravni rep kao na Zephyru.
Ispred klasičnih teleskopskih vilica postavljeno je okruglo svjetlo s analognim brzinomjerom i okretomjerom, a vozač i suvozač sjede na jednodijelnom sjedalu od asfalta udaljenom 82 centimetra. Tri, dakle, više nego na Z 650. Upravljač je, međutim, čak pet centimetara viši i tri centimetra bliže vozaču, pa je položaj sjedenja opušteniji.
Redni dvocilindraš s osovinom za uravnoteženje preuzet je s nakeda Z 650, odnosno Ninje 650 i razvija pristojnih 68 KS pri 8000 okretaja, uz okretni moment od 64 Nm pri 6700 okretaja. Sasvim dovoljno za krajnjih 191 km/h. Uz danas već neizostavni ABS, Kawasakijev retro već iz tvornice dolazi opremljen assist i slipper spojkom, što znači da se nježno šalta u višu, dok kod mijenjanja u nižu sprečava blokiranje stražnjeg kotača.
Sa Z 650 potječu, dakako, i okvir, i ovjes, i kočnice. Jedina novost su drukčiji oslonci za noge suvozača, kao i gusani naplaci od 17-cola. Retro je cm dulji (2065 mm), tri i pol širi (800 mm) i čak pet viši (1115 mm) od nakeda Z 650. Jedino je međuosovinski razmak pola centimetra kraći, što znači da bi se trebao voziti poput bicikla, pogotovo što je prednja vilica pod kutem od samo 24 stupnja. Uz to, sa svojih 187 kilograma jedan je kilogram lakši od Z 650.
U naše trgovine stiže početkom sljedeće godine i trebao bi biti oko 7500 kuna skuplji od Z650, što će reći oko 68.000 kn. Zgodno, jer Z 900 RS stoji čak 30.000 kuna više (98.950 kuna).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....