NEW AFRICA/SHUTTERSTOCK
Više kisika

Već nakon tjedan dana tijelo reagira: što svakodnevno pijenje soka od cikle radi organizmu

Ali nije za svakoga

Sok od cikle ne obećava trenutačnu transformaciju, ali unutar tjedan dana tijelo počinje reagirati na suptilne, ali mjerljive načine. Od poboljšanog protoka krvi do bolje izdržljivosti, ovo tamnocrveno piće prešlo je put od kuhinjske namirnice do kliničkog značaja. Pogledajte što znanost kaže o tome što se odvija unutar tijela uz svakodnevno pijenje soka od cikle tijekom tjedan dana. Krvne žile počinju se opuštati.

image

U roku od nekoliko dana, neki ljudi mogu primijetiti blago niži krvni tlak ili osjećaj topline i lakoće tijekom kretanja

AQUARIUS STUDIO/SHUTTERSTOCK

1.–2. dan: Prva promjena događa se u krvožilnom sustavu

Cikla je bogata prehrambenim nitratima. Nakon konzumacije, oni se pretvaraju u dušikov oksid, spoj koji pomaže širenju krvnih žila. To širenje gotovo odmah poboljšava protok krvi. U roku od nekoliko dana, neki ljudi mogu primijetiti blago niži krvni tlak ili osjećaj topline i lakoće tijekom kretanja. Klinička studija objavljena u časopisu BMC Nutrition Journal otkrila je da redovita konzumacija soka od cikle smanjuje sistolički krvni tlak za 5-10 mmHg unutar tjedan dana. Taj pad možda zvuči malen, ali u medicinskom smislu je značajan.

3.–4. dan: Povećava se izdržljivost

Do sredine tjedna učinak se širi izvan srca i u mišiće. Poboljšani protok krvi znači bolju dostavu kisika. Mišići počinju učinkovitije koristiti kisik, što odgađa umor.

– Dušikov oksid poboljšava dostavu kisika mišićima, što pomaže odgoditi umor i u roku od nekoliko dana dolazi do mjerljivih poboljšanja izdržljivosti – kaže Charu Dua, klinička nutricionistica u bolnici Amrita u Faridabadu.

Studija u časopisu Nutrients pokazala je da ljudi koji piju sok od cikle mogu vježbati dulje i većim intenzitetom. To nekoga ne pretvara u sportaša preko noći, ali može olakšati svakodnevne aktivnosti.

5. dan: Upala počinje popuštati

Oko petog dana promjene se počinju pojavljivati na dubljoj razini. Cikla sadrži betalaine, prirodne pigmente s jakim antioksidativnim svojstvima. Ovi spojevi pomažu u smanjenju oksidativnog stresa, koji je često povezan s kroničnom upalom. Studija objavljena na platformi ResearchGate otkrila je da redovita konzumacija cikle snižava C-reaktivni protein (CRP), ključni marker upale. Smanjenje upale ne čini se uvijek dramatičnim, ali tiho podržava zdravlje srca i zglobova te dugoročnu metaboličku ravnotežu.

6. dan: Jetra dobiva poticaj

Do šestog dana jetra počinje pokazivati suptilna poboljšanja. Spojevi cikle podržavaju detoksikacijske putove povećavajući glutation, snažan antioksidans koji pomaže tijelu da preradi toksine. To ne znači da cikla „detoksicira” tijelo preko noći. Umjesto toga, podržava prirodnu sposobnost jetre da učinkovitije obavlja svoj posao.

7. dan: Korist za mozak i crijeva

Do kraja tjedna još dva organska sustava počinju imati koristi, a to su mozak i crijeva. Poboljšani protok krvi proteže se i na mozak. Studija japanskih znanstvenika iz 2009. otkrila je povećani protok krvi u područja povezana s donošenjem odluka i pamćenjem. Istovremeno, vlakna cikle podržavaju korisne crijevne bakterije poput laktobacila i bifidobakterija. Ove promjene mogu se manifestirati kao bolja probava ili blago poboljšanje mentalne jasnoće.

image

Oni koji su skloni bubrežnim kamencima ili lijekove za krvni tlak trebaju paziti i savjetovati se s liječnikom

NEW AFRICA/SHUTTERSTOCK

Za koga nije

Sedam dana dovoljno je za poticanje promjene, ali ne i dovoljno za transformaciju svega. Krvni tlak može pasti, izdržljivost se može poboljšati, a upala se može početi smirivati. Tijelo počinje reagirati, a ne resetirati se. No, iako je sok od cikle općenito siguran, nije za svakoga. Osobe sklone bubrežnim kamencima trebaju biti oprezne zbog sadržaja oksalata. Oni koji uzimaju lijekove za krvni tlak mogu osjetiti aditivni učinak. Stoga je razgovor s liječnikom uvijek mudar korak prije nego što konzumacija soka od cikle postane svakodnevna navika.

20. svibanj 2026 09:50