ŽENEVA - Međunarodna asocijacija za zračni promet (IATA), u koju je učlanjeno oko 230 aviokompanija, danas se obrušila na europska tijela za zračni promet i vlade europskih zemalja kritizirajući ih zbog sadašnjih pravila letenja u slučaju vulkanske prašine i neprimjerenih reakcija na problem.
Nemamo više povjerenja
- Trenutni sustav odlučivanja o zatvaranju zračnog prometa diljem Europe ne funkcionira. Izgubili smo povjerenje u mogućnost vlada u Europi da donose učinkovite i konzistentne odluke. Apsolutno se ne može opravdati njihova nemogućnost da hitno reagiraju i preuzmu vodstvo tijekom krize.
Kakvo je to vodstvo koje čeka više od mjesec dana da donese odluke - pitao se Giovanni Bisignani, generalni direktor IATA-e.Pritom je pohvalio Veliku Britaniju, u kojoj je Regulatorno tijelo za zračni promet (CAA) odlučilo predstaviti nove mjere kojima bi se letenje dozvolilo i po većim koncentracijama vulkanske prašine u zraku, ali uz vremensko ograničenje, takozvane “vremenski ograničene zone”.
Proizvođači motora
Naime, dosadašnja, nikad mijenjana pravila predviđala su da se letovi odgađaju u slučaju pojave bilo kakve količine vulkanske prašine. No, nakon kaosa u travnju odlučeno je da će se dopuštena koncentracija povećati na 0.002 grama po kubičnom metru. Dopuštena razina sad se opet povećava i to na 0.004 grama, a vrijeme koje pojedini avion može letjeti u takvim uvjetima individualno će određivati proizvođači avionskih motora.
Šefovi aviokompanija pozdravili su britansku odluku. Posebno bi sretan mogao biti izvršni direktor British Airwaysa Willie Walsh, koji je odgode u ponedjeljak ocijenio kao “pretjeranu reakciju na minoran rizik”. Naime, problemi s vulkanskom prašinom posljednje je što mu je trebalo s obzirom na štrajkove u toj tvrtki.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....