MARINA MANDALINA ŠIBENIK

Beverly Hills i čarter-kvart za male jahte

 
 Boris Kovačev / CROPIX

Na glavnoj zgradi marine Mandalina u Šibeniku stoje tri ploče. Na prvoj je pet zlatnih sidara, što joj daje predznak jedine marine u Hrvatskoj s pet zvjezdica.

Odmah ispod je ploča The Yacht Harbour Associationa, udruge koja se bavi unapređenjem i razvojem nautičkih usluga, koja je ocijenila marinu izuzetno kvalitetnom prema procjeni svjetskih nautičara. Za kraj je plaketa na kojoj je pet zvjezdica što ih je dodijelila American Academy of Hospitality Sciences, odnosno nagrada pod imenom Five Diamond Star Award. Samo te nagrade dovoljan su razlog što se marina Mandalina smatra jednom od najboljih u Hrvatskoj.

Boris Kovačev / CROPIX

Spa centar

Ipak, kada se pogleda dalje od ploča, vidi se i pravi razlog njihova velikog uspjeha. Sva infrastruktura u marini je moderno obnovljena, objekti su atraktivno dizajnirani kako bi se uklopili s betonskom okolinom, ali i netaknutom prirodom koja se nalazi na drugoj strani obale. Osim modernošću, marina se diči i luksuzom. Odmah uz marinu nalazi se D’Resort, veliki kompleks koji se sastoji od hotelskih soba, spa centra, bazena i restorana. Sagrađen je prije dvije godine, a za samo nekoliko mjeseci planira se gradnja još jednog bazena na otvorenom te beach kluba. Za kraj opisa posebnosti ove marine potrebno je baciti još samo pogled na vezove. U svakom trenutku možete pronaći barem 30 megajahti dužih od 30 metara, koje impozantno stoje u moru, odajući dojam luksuznih holivudskih vila s Beverly Hillsa.

Kako je marina u samo deset godina došla od usputnog stajališta za jedrilice do jednog od najluksuznijih stajališta za megajahte na Jadranu? Marina je s radom počela 2006. godine kada je imala 350 vezova, 50 vezova na suhom i šest pontona, a 2011. marinu preuzima Doğuş grupa. Iste je godine otvoren novi, luksuzni dio marine sa 79 vezova za megajahte. Ta dva dijela marine činili su novo lice Mandaline, jedan koji čuva tradiciju i jedan koji je okrenut budućnosti. Nije ni stari dio ostao netaknut, nego je i on obnovljen, ali je riječ većinom o kozmetičkim promjenama obnove fasade.

Trenutačno marina ima oko 70 stalnih vezova, ali još od svojih početaka bila je orijentirana na čarter zbog čega danas 70 posto klijenata čine čarteraši. Zato se zna dogoditi da u udarnim vikendima u srpnju i kolovozu više od 5000 ljudi prođe kroz marinu. Veliki potencijal za čartere prepoznale su i same tvrtke, zbog čega u marini djeluje deset čarter-tvrtki koje zajedno imaju 250 brodova.

Boris Kovačev / CROPIX

Jahta Apollo

Ipak, u marini se nalaze i tvrtke prilagođene za megajahtaše. Riječ je tzv. support agencijama koje se brinu da vlasnici megajahti budu do kraja zbrinuti. One im ugovaraju rezervacije u hotelima i restoranima, donose hranu na brod, pripremaju izlete i putovanja. Uglavnom, brinu se za sve njihove potrebe u marini, kakve god one bile. Jedna takva se brine upravo i za najveću jahtu u marini. Riječ je o 55 metara dugoj jahti Apollo. Samoj marini u korist ide i pet tvrtki specijaliziranih isključivo za održavanje jahti, čime megajahtaši u ovoj marini imaju sve što ime je potrebno.

U marini se mogu vidjeti i brodovi hrvatskih državnih službi, ali i Lučke kapetanije, policije te vatrogasaca jer u samom gradu Šibeniku nema mjesta za njihov trajni smještaj. Svi oni uživaju u usluzi pet zvjezdica D’Marine, a sam postupak dobivanja tog luksuznog broja sjajnih sidara nije nimalo lagan. Ipak, treba napomenuti da se vrhunska ocjena odnosi na novi dio marine, dok je stari ocijenjen s dvije zvjezdice.

Nadzorne kamere

Naime, Ministarstvo turizma je odlučilo zasebno gledati ta dva dijela marine, a novi dio morao je zadovoljiti izuzetno stroge standarde da bi zaslužio svoj današnji status. Za pet zvjezdica se marina prijavila 2014. godine, a prema kriterijima Ministarstva turizma gledao se svaki detalj. Prvo, sama infrastruktura marine koja mora biti dizajnirana prema modernim standardima i odgovarati visokim kriterijima struke. Marina mora koristiti obnovljive izvore energije, imati dežurne mornare koji će biti na usluzi 24 sata dnevno, sve potrebne luksuzne usluge poput bazena i spa centra, a gledaju se i mali detalji kao što su kvačice u toaletnim prostorima te izglačana odjeća mornara. To je ujedno jedna od rijetkih marina koja ima 40 nadzornih kamera, čime su njezini klijenti stalno zaštićeni.

Beograđani prvi put na Jadranu i na plovidbi katamaranom

Marinu Mandalina u Šibeniku posjetili su labudovi, a odmah je iz jednog katamarana izašla mala curica kako bi ih nahranila. S njom je u pratnji bila majka, ali je ubrzo došlo još dvoje djece. Pa dva muškarca, pa još dvije žene i jedan muškarac. Na kraju je devet ljudi izašlo iz Lagoona 380 kako bi se fotografiralo s pernatim gostima. Riječ je o velikoj obitelji iz Beograda koja je prvi put došla na zajedničko ljetovanje u Hrvatsku. Vlasnik broda je Miloš Dulanović koji je brod kupio kako bi pobjegao od užurbanoga beogradskog života.

Boris Kovačev / CROPIX

- Cijele godine smo u gradu i s vremenom nam postane jako skučeno. Zato sam prije tri godine kupio brod kako bih mogao osjetiti malo slobode na otvorenome moru - rekao je Dulanović.

Dosad je ljetovao sa suprugom i kćeri, a ove su godine poveli i svoje obiteljske prijatelje te njihovu djecu. Njima je to prvi susret s jedrenjem, ali Dulanović ističe da su brzo pohvatali konce.

- Dečki slušaju što im kažem pa nema nikakvih problema. Što se tiče djece, moja kći ih vodi po brodu i pokazuje im najbolja mjesta za igru - dodao je Dulanović.

Na svoj put su krenuli iz Punta na Krku, a svaki dan provode u drugoj marini. Ovo će ljeto provesti deset dana na moru, a zasad im je broj jedan marina u Žutu. Sljedeće godine nastavit će putovanje, ali iz druge luke kako bi uspjeli vidjeti što više Jadrana. Ostali bi oni i dulje, ali nije svima lagodno biti svaki dan na nemirnoj podlozi.

- Supruga ne dopušta da budemo dulje - kaže kroz osmijeh Dulanović. (M.B.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 08:59