Plan restrukturiranja Hrvatskih željeznica , koji je hrvatska Vlada donijela u lipnju 2012., neambiciozan je u rezanju troškova, a investicijski su planovi preambiciozni, stoji u jučer predstavljenom izvještaju Svjetske banke u kojem se analizira plan restrukturiranja HŽ-a.
U analizi uz to stoji i kako nije osigurana održivost plana s financijskog stanovišta. Prema planu restrukturiranja, tvrdi se kako je u Hrvatskim željeznicama višak 2721 radnik te da se do 2016. broj radnika u tvrtkama HŽ-a treba smanjiti na nešto više od 14 tisuća zaposlenih. Međutim, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, koji je prisustvovao prezentaciji, jučer je rekao kako bi u tvrtkama HŽ-a 2017. trebalo ostati zaposleno 10 tisuća radnika. Pojasnio je kako se to odnosi na HŽ Infrastrukturu i HŽ Putnički promet, bez zaposlenih u tvrtkama kćerima. Na pitanje slaže li se sa stručnjacima Svjetske banke da je plan rezanja troškova neambiciozan, a plan investicija preambiciozan, Hajdaš Dončić je ustvrdio: - Mi idemo svojim putem. Zalažemo se za socijalnu državu i ne možemo dopustiti da u jednom danu otpustimo dvije-tri tisuće zaposlenih.
Što se tiče investicija, ministar je izjavio kako je bolje da je plan ambiciozan nego depresivan. Prema njegovim riječima, najveće investicije do 2020. godine u visini od dvije milijarde eura bit će realizirane na prugama od Rijeke do Botova te na pravcu od slovenske do srpske granice. Već sljedeće godine u gradnju pruge od Dugog Sela do Križevaca bit će uloženo 220 milijuna eura. Ponovio je kako će se dio tih investicija finacirati sa 30 lipa iz prodaje benzina. Ta će se naknada monetizacijom autocesta iz HAC-a prebaciti u HŽ Infrastrukturu. Govoreći o HŽ Putničkom prometu, ministar je najavio osnivanje autobusnog poduzeća unutar te tvrtke čiji bi autobusi bili zamjena za vlakove na putničkim linijama koje će se zbog nerentabilnosti ukinuti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....