SKUPI TRANSPORT U DRŽAVNOM PODUZEĆU

U dvije godine pružne građevine za rent-a-car platile sedam milijuna kuna

Tvrtka kćer HŽ Infrastrukture troši 3,5 milijuna kuna godišnje na najam automobila. Uvijek od istog poduzeća...
 Neja Markičević/CROPIX

Pružne građevine - tvrtka kćer poduzeća HŽ Infrastruktura, u dvije godine samo na usluge rent-a-cara potrošila je više od 7 milijuna kuna! Prema dokumentaciji koju Jutarnji list posjeduje, Pružne građevine su tako u 2013. na unajmljivanje automobila potrošile 3,651.263,77 kuna, a u 2014. ukupno 3,524.562,94 kune. U tom razdoblju unajmljivane su različite vrste i marke vozila, od osobnih automobila poput Opel Astre, Opel Vectre, Renault Megana, VW Golfa, Fiat Punta, vrlo često Peugeota 508 i 407, pa do raznih dostavnih vozila - Mercedes Sprinter, Citroën Jumper, Peugeot Boxer, VW LT, VW Caravelle...

Svi automobili u te dvije godine unajmljivani su isključivo od jednog rent-a-cara, kuće Auto Emilio, s kojom su Pružne građevine, kako smo doznali od izvora u HŽ-u, počele surađivati negdje početkom 2013.

Auti duplo preplaćeni

U to vrijeme šef Uprave Pružnih građevina bio je Vladimir Frančić koji je prošlo ljeto s još nekoliko direktora iz HŽ-a smijenjen s te funkcije. U sindikalnim krugovima tada se pričalo kako je Frančić najuspješniji menadžer u sustavu HŽ-a, te da njegova smjena sigurno nije zbog stručnih razloga. No, čini se da priča ima i drugu stranu medalje. Naime, nova Uprava je, doznajemo, po zahtjevu HŽ Infrastrukture protiv Frančića podignula kaznenu prijavu zbog kupnje desetak automobila, koji su po mišljenju vještaka bili duplo preplaćeni. Zanimljivo je da je Frančić i te automobile kupio od Auto Emilija.

Godinu prije početka suradnje s HŽ-om, Auto Emilio je, zabilježio oko 2 milijuna kuna manje prihode. Zanimljiv je i podatak da je Mirko Mišetić, rođak Emilijana Mišetića, doznajemo, zaposlen u HŽ-u. On je 2013. u Pružne građevine došao iz HŽ Infrastrukture na funkciju direktora upravnog područja Zajedničke službe, što znači da su pod njim bile nabava, prodaja, financije, kadrovi... No, otkako je imenovana nova uprava Mišetić je, doznajemo, stalno na godišnjem i bolovanju.

Iznenada na bolovanju

U tvrtki je viđen tek zadnjih par dana. I bivši šef Uprave Frančić, kažu izvori iz HŽ-a, otišao je na bolovanje od trenutka kad je protiv njega podignuta kaznena prijava. Jesu li Pružne građevine zaista trebale trošiti toliki novac na rent-a-car i kako je baš rođak Mirka Mišetića dobio posao s HŽ-om?

Vlasnik Auto Emilija, Emilijan Mišetić, tijekom tri dana nije želio odgovoriti na više naših poziva. Ipak, dio naših saznanja potvrdio nam je novi predsjednik Uprave Pružnih građevina Neven Petrović.

- Podatak koji imate za rent-a-car je prilično točan, s tim da je nakon analize stručnih službi Uprava dala nalog da se rent-a-car može odobriti jedino odlukom Uprave ako su to pojedinačni iznosi koji, inače, nisu predviđeni da ih Uprava odobrava. Tu smo odluku donijeli krajem 2014. i od tada s terena više nije traženo niti jedno rent-a-car vozilo - kazao je Petrović. Na upit kako objašnjava tako veliki račun, Petrović je kazao da u vrijeme kad su ti ugovori sklopljeni 2013. još nije bio u Upravi.

Skuplje od leasinga

- Pretpostavljam da su išle pojedinačne narudžbe čiji su iznosi manji od limita koji je potreban da se ide na Upravu. Znači, dovoljno je bilo da se s terena naruči auto, a vjerojatno je postojao neki dogovor, pa su tako naručivana vozila - kazao je Petrović. Dodao je kako se nije moglo ući u trag svim troškovima jer se sve vodilo pod jednim računom najma.

- Tek kad se sve raščlanilo i vidjela ukupna suma za rent-a-car, odmah je donesena zabrana - pojasnio je Petrović. O tome kako je baš Auto Emilio dobio posao, kazao je da ne zna, ali da prema njegovim saznanjima za taj posao nije proveden ni javni, ni interni natječaj, te da je to sam mogao dogovoriti neki od direktora.

- S kućom Auto Emilio postoji još samo jedan ugovor za četiri vozila, koji je na snazi jer je sklopljen na duži vremenski rok. Početkom ove godine autokući je poslan zahtjev da se dogovorimo oko raskida tog ugovora, no dugo se nisu javljali pa smo sada angažirali i odvjetnički ured koji je u kontaktu s njima. Mislim da smo pred rješenjem jer su stručne službe izračunale da je trošak rent-a-cara znatno veći od troška leasinga. Omjer je, primjerice, takav da se za rent-a-car plaćalo 7,9 ili 11 tisuća kuna po narudžbi, a rata leasinga je ispod 2 tisuće kuna. Sada smo prekinuli te ugovore i uzeli nekoliko vozila na leasing nakon čijeg isteka će ona ostati u vlasništvu tvrtke - rekao je Petrović. Na pitanje o kaznenoj prijavi protiv Frančića, kazao je kako “nema komentara”, ali je potvrdio da postoji jedna problematična kupovina jer nije proveden postupak nabave koji je morao biti proveden.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 09:17