HA_DVA_O FESTIVAL

FESTIVAL VODE JUTARNJEG I EPH: Naš najvažniji proizvod vani je VODA

Hrvat godišnje popije 29 litara prirodne ili mineralne vode iz boce, manje popiju jedino Skandinavci

Važnost vode svakim danom je sve veća. Mi tu imamo velike potencijale, naravno ne možemo konkurirati velikim proizvođačima količinom, ali kvalitetom svakako da . Doista je istinito ono što kažu da će voda u budućnosti biti cijenjena kao sada nafta i Hrvatska u tom smislu ima dobru budućnost. Pitka voda strateški je hrvatski proizvod na globalnom tržištu. Prednost naših voda su, osim izuzetne kvalitete, i obnovljive zalihe pitke podzemne vode - smatra dr. Jasna Čačić, direkorica Gospodarskog interesnog udruženja proizvođača pića Hrvatske koje okuplja tridesetak proizvođača svih vrsta pića iz cijele Hrvatske.

Dr. Čačić pozdravila je Festival vode koji u Rovinju organizira Jutarnji list i EPH, na kojem će i sama biti jedna od predavačica.

Vodeći biznis

U analizi koju je za prošlu godinu napravila, dr. Čačić ističe se da je Hrvatska među 30 zemalja u svijetu, te treća u Europi (odmah iza Norveške i Islanda) po bogatstvu vodom. Nevjerojatno je da je se 12 posto naše vode nalazi u podzemlju te da je ta tekućina izuzetne kvalitete. Ako postotak pretvorimo u broj, ispada da godišnje na raspolaganju imamo čak 32.818 kubičnih metara dragocjene tekućine.

U prošloj godini potrošili smo ukupno 288 milijuna litara vode, još uvijek više mineralne, oko 60 posto u odnosu na izvorsku.

Kultura pijenja prirodne izvorske vode u Hrvatskoj još nije zaživjela. Razlog možda leži u činjenici da se voda kod nas počela pakirati u boce prije 13 godina. Naime, svaki Hrvat godišnje popije tek 29 litara, što mineralne, što izvorske vode, dakle otprilike jednu litru svakih desetak dana, a preporučena količina je dvije litre dnevno. Manje piju Skandinavci, Finci 16 litara, Danci 20 litara, Šveđani 22 litre. Gledajući zemlje Europske Unije, najviše vode piju u Italiji, gotovo 200 litara po stanovniku, a tek nešto manje u Njemačkoj i Belgiji. Nijemci su na vodi do sada napravili najveći biznis te su zauzeli 26 posto europskog tržište. Odmah iza njih su Talijani, Francuzi te Španjolci.

Vrhunac potrošnje

Vrhunac potrošnje vode Hrvatska je imala 2007. i 2008. godine, te od tada malo stagnira. Ohrabruje podatak da se izvoz u odnosu na uvoz u posljednjih šest godina drastično povećao, te su podjednake vrijednosti otprije nekoliko godina sada tri puta veće u korist izvoza.

Koliki se potencijal pruža samo na trištu Europske Unije, gdje se na godišnjoj razini proda čak 51 milijarda litara vode, govori sljedeći podatak. Gotovo svaka druga litra od svih bezalkoholnih pića koja se nude na tržištu otpada na vodu, od čega 85 posto na mineralnu, a ostatak na prirodnu izvorsku vodu.

Usprkos svim tim podacima, Hrvatska stvarnost doista je surova. Svaki četvrti stanovnik još nije priključen na vodovodnu mrežu, već se koristi bunarima, kišnicama ili lokalnim improviziranim vodovodima.

Podravka je prva hrvatska kompanija koja je počela flaširati prirodnu izvorsku vodu. Njihova Studena crpi se iz 400 metara dubine izvorišta Bukovac na Psunju, a po svojim karakteristikama spade u sami vrh kvalitete izvorskih voda.

Nizak udio natrija

- Njen glavni adut je niska koncentracija natrija koji je od presudnog značaja za ljude koji pate od svih vrsta bolesti koje ne dozvoljavaju visok unos natrij klorida. Idealna je za svakodnevnu upotrebu zbog svog sastava koji odgovara najstrožim zahtjevima kvalitete postavljene od strane EU, a preporučuje se kao osnova za spravljanje dječje hrane jer ne sadrži štetne nitrite - kažu u Podravci.

Dokazano je da je voda ušla u podzemlje prije 7600 godina, a stručnjaci s Instituta Ruđer Bošković dokazali su da ne postoji prihranjivanje podzemnih voda kišnicom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 00:30