AFERA PFIZER

Farmaceuti: 'Lani smo na vaše doktore i promociju lijekova potrošili 175 milijuna kuna'

Više nema mehanizma po kojem farmaceutske tvrtke mogu potkupljivati liječnike, tvrde iz HZZO-a
FILE - A Jan. 25, 2009 file photo, shows Pfizer's world headquarters in New York. Pfizer Inc. reported Tuesday July 31, 2012, its second-quarter net income jumped 25 percent as sharply lower production, marketing and restructuring costs more than offset a plunge in revenue from cholesterol fighter Lipitor caused by generic competition. (AP Photo/Mark Lennihan, File)
 AP

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) tvrdi kako su afere poput Pfizera iza nas jer su ugovorima o etičkom oglašavanju takvom vidu korupcije stali na kraj.

- U odnosu na spomenuti period, način suradnje HZZO-a i farmaceutskih tvrtki čiji lijekovi se uvrštavaju na liste lijekova, znatno se promijenio. Više nema mehanizma po kojem farmaceutske tvrtke mogu potkupljivati liječnike u ugovornim ordinacijama i ustanovama HZZO-a otkako je, prije dvije godine, s tvrtkama potpisan Ugovor o etičkom oglašavanju lijekova - kažu u HZZO-u.

Doktori svjedoče: Hrvatske su milijarde završile na računima farmaceutskih tvrtki!

Način na koji su to postigli smanjenje korupcije objašnjavaju kako se tvrtkama brani poticanje liječnika na propisivanje lijeka uz nagrađivanje u novcu ili drugim oblicima imovinsko-materijalne koristi, brane se promocije lijekova koje uključuju tvrdnje nedokazane znanstvenim istrživanjima, te ih se obvezuje da stručni skupovi koje organiziraju imaju primarno stručni karakter.

- Ugovor ograničava reprezentacijski iznos koji svaki nositelj odobrenja može potrošiti na pojedinog doktora na 1000 kn godišnje, te ograničava broj promotivnih posjeta liječnicima. Sankcije za nepoštivanje ugovora mogu biti i brisanje lijekova određene kompanije s listi lijekova HZZO-a - objašnjavaju.

Podaci za prošlu godinu govore kako je 78 tvrtki potpisalo ugovore, a njihovi promotivni troškovi su iznosili 175 milijuna kuna. Ti troškovi odnose se na plaćanje kongresa doktorima, promotivne materijale, organiziranje simpozija, predstavljanje novih lijekova, organiziranje javno zdravsvenih akcija, reprezentacije i drugo.

- Da bi neki lijek bio uvršten na Osnovnu ili Dopunsku listu HZZO-a, farmaceutske tvrtke odnosno nositelji odobrenja za stavljanje gotovog lijeka u promet u Republici Hrvatskoj, moraju uputiti zahtjev Povjerenstvu za lijekove HZZO-a, dok konačnu odluku donosi Upravno vijeće HZZO-a - tvrde u HZZO-u.

Što se tiče kliničkih studija i projekata u bolnicama iz HZZO-a kažu kako to nije u njihovoj nadležnosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. svibanj 2024 17:37