ANALIZA POSLOVANJA

Afere nisu štetile Podravki, neto dobit 42,2 milijuna kn

Uspjeli su smanjiti operativne troškove za 61,1 milijun kuna i to je najviše utjecalo na efikasnije upravljanje troškovima
 Goran Mehkek/Cropix

KOPRIVNICA - Unatoč svim aferama koje proteklih mjeseci pogađaju Podravku, ta je koprivnička prehrambena industrija u prvih devet mjeseci ostvarila neto dobit od 42,2 milijuna kuna, no to je ipak manja dobit nego u isto razdoblje lani kada je iznosila 51,2 milijuna kuna.

Ukupna prodaja Grupe Podravka u prvih devet mjeseci iznosila je 2,66 milijardi kuna, što je za jedan posto manji prihod u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Osvajanje novih tržišta

U kompaniji objašnjavaju da je na hrvatskom tržištu ostvarena prodaja od 1,39 milijardi kuna, što predstavlja pad od tri posto, a kako tvrde taj pad treba sagledati kroz prizmu pada kupovne moći potrošača u Hrvatskoj.

Na inozemnim tržištima prodaja je iznosila 1,26 milijardi kuna, što predstavlja rast od jedan posto, pri čemu je najveći rast prodaje ostvaren na tržištima jugoistočne Europe, čak 13 posto. Najveći doprinos tome dalo je tržište susjedne Bosne i Hercegovine.

Tvrtkina zlatna koka

Prihodi od prodaje Podravkine prehrane i pića iznosili su 2,14 milijardi kuna, također su niži za tri posto, dok su Podravka marke imale prodaju od 1,83 milijardi kuna, što je jedan posto manje nego u isto vrijeme prošle godine.

U kompaniji ističu da su tijekom devet mjeseci ove godine uspjeli smanjiti operativne troškove za 61,1 milijuna kuna, a na to je najviše utjecalo efikasnije upravljanje troškovima prodaje i distribucije te uštede i kontrole administrativnih troškova.

U konačnici operativna dobit je iznosila 123,2 milijuna kuna i veća je za pet posto. Za ovaj je rast, kako ističu u kompaniji, najveću zaslugu dao segmet Prehrane i pića koji je ostvario operativnu dobit od 78 milijuna kuna. Neto dobit iznosila je 42,2 milijuna kuna, od čega je Prehrana ostvarila 25,1 milijun kuna, a Farmaceutika 17,1 milijun kuna.

Devet mjeseci

-Neto dobit 42,2 milijuna kuna (prošle godine 51,2 milijun kuna)

-Prodaja 2,66 milijardi kuna - 1 posto manja

-Pad prodaje u Hrvatskoj tri posto

-Rast prodaje na inozemnim tržištima. Na tržištu JI Europe prodaja rasla 13 posto, najviše u BiH 61,1 milijun kuna, manji troškovi kompanije

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 08:16