ČUDESNA BIĆA

Znanstvenici su ove godine otkrili brojne nove vrste, a ovo su neke posebno zanimljive

Premda smo tek na ‘pola puta‘ ove godine, već smo zadivljeni spoznajom tko još trči, pliva i gmiže našim planetom

Ilustracija

Nick Gordon/nature Picture Library/profimedia

Zvuči nevjerojatno, ali svake godine znanstvenici diljem svijeta otkriju čak 18 tisuća novih vrsta. Premda smo tek na ‘pola puta‘ ove godine, već su pronašli neke posebne vrste.

Nova vrsta anakonde

U siječnju 2024. godine, tijekom snimanja serije National Geographic “Pole to Pole” s Willom Smithom za Disney Plus, znanstvenici su otkrili najveću ikad zabilježenu anakondu — Eunectes akiyama, poznatu kao sjeverna zelena anakonda. Prema Reutersu, smatralo se da postoji samo jedna vrsta zelene anakonde, Eunectes murinus. Otkriće nove vrste objavljeno je u znanstvenom časopisu MDPI Diversity u veljači 2024. godine. Istraživač Bryan G. Fry izjavio je kako su anakonde korištene kao indikatorske vrste za procjenu štete uzrokovane naftnim mrljama u Yasuni, Ekvador. Dvije vrste anakondi razdvojile su se prije gotovo 10 milijuna godina, no njihov genetski sastav je gotovo identičan, piše portal Green.

Novi aligatorski gušter

Početkom siječnja istraživači su objavili studiju u časopisu PLOS One o otkriću nove vrste guštera. Prvi put je viđen na fotografijama u sjevernim visoravnima Chiapasa u Meksiku 2014. godine, Abronia cunemica, poznata kao Coapilla arborealni aligatorski gušter, službeno je prepoznata kao nova vrsta nakon nekoliko ekspedicija između 2015. i 2022. godine. Ovaj gušter živi visoko na drveću, ima smeđe-žute ljuske i može narasti do više od 23 centimetra duljine.

Novi jaguar u Arizoni

Početkom siječnja, objavljeno je da je novi jaguar uočen u Arizoni u prosincu 2023. godine. Ovo je tek osmi jaguar zabilježen u jugozapadnom dijelu SAD-a u posljednjih 30 godina. Russ McSpadden iz Centra za biološku raznolikost izjavio je kako je ovaj jaguar prethodno nepoznat Sjedinjenim Državama, što su stručnjaci utvrdili po jedinstvenom uzorku mrlja jaguara. Iako ovo opažanje ne označava novu vrstu, značajno je jer pokazuje oporavak populacije jaguara, koji su ponovno dodani na popis ugroženih vrsta 1997. godine nakon što su gotovo istrijebljeni.

Mala i tajnovita zmija

Istraživači su otkrili novu, tajnovitu zmiju u regiji Hejaz u Saudijskoj Arabiji, nazvavši je “dio koji nedostaje” jer popunjava veliku distribucijsku prazninu za svoj rod. Rhynchocalamus hejazicus, poznata i kao “zmija u maloj skijaškoj maski,” je mala crvena zmija s crnim ovratnikom. Zmiju su otkrili istraživači iz Centra za istraživanje bioraznolikosti i genetskih resursa u Portugalu i Karlovog sveučilišta u Češkoj, a njihovo istraživanje objavljeno je u časopisu Zoosystematics and Evolution. Ovo otkriće daje nadu za pronalaženje još neotkrivenih vrsta zmija u regiji.

25. lipanj 2024 15:02