NEVJEROJATNO OTKRIĆE

‘Evolucijska zagonetka‘: Znanstvenici otkrili kako je veliki broj životinja - seksualno fluidan

Eric Gevaert/Alamy/Profimedia

Nedavna studija koja se bavila istraživanjem seksualnosti kod životinja i otkrila je kako je veliki broj životinja (u nekim slučajevima čak i do 80 posto) životinja je zapravo - seksualno fluidno.

Znanstvenici s Estación Experimental de Zonas Áridas u Španjolskoj su proučili sva postojeća istraživanja o istospolnim aktivnostima među životinjama. Otkrili su da je istospolna spolna aktivnost zabilježena kod 1500 životinjskih vrsta, od ptica do pčela.

Mnogo je vjerojatnije da će sisavci biti uključeni u homoseksualne odnose nego druge vrste (oko 4 posto), pri čemu je osobito vjerojatno da će primati koji nisu ljudi pokazati homoseksualno ponašanje.

- Primijećeno je to kod najmanje 51 vrste od lemura do čovjekolikih majmuna - kažu istraživači, piše Huffington Post.

Oni koji su prakticirali istospolne seksualne odnose obično su pokazivali cijeli niz ponašanja zbog kojeg je jasno što se događa: od udvaranja, namještanja, genitalnog kontakta i samog seksualnog čina.

S obzirom na to da istospolne aktivnosti ne doprinose povećaju populacije, znanstvenici ih smatraju ‘evolucijskom zagonetkom‘ i ‘darvinističkim paradoksom‘.

Znanstvenici pojašnjavaju kako su mnoge životinje koje su imale istospolne seksualne odnose također su imale spolne odnose s drugim spolom. A naše poimanje homoseksualca i heteroseksualca je upravo to - naše ljudsko poimanje.

- Istospolno seksualno ponašanje u ovom kontekstu ne označava seksualnu orijentaciju, identitet seksualne orijentacije, kategorije seksualnih bića niti seksualne sklonosti - kažu istraživači.

Upozorili su da se njihova otkrića ne bi trebala koristiti za analizu homoseksualnosti kod ljudi - oni su drugačiji.

Uz to rečeno, mnoge studije koje su istraživači proučavali sugeriraju da bi homoseksualna aktivnost kod životinja mogla imati važnu ulogu "u održavanju društvenih odnosa i ublažavanju sukoba".

05. srpanj 2024 05:13