Obnovljena pruga između zagrebačkog Zapadnog i Glavnog kolodvora

Zagreb Zapadni kolodvor

 HŽ Infrastruktura

Završena je obnova pružne dionice od Zagreb Zapadnog kolodvora do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor, u potpunosti financirana europskim sredstvima, odnosno iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Vrijednost ovoga projekta HŽ Infrastrukture je 29,2 milijuna eura.

image

Uređene površine u Zagreb Zapadnom kolodvoru

HŽ Infrastruktura
image

Zagreb Zapadni kolodvor

HŽ Infrastruktura

Ova dionica, duga 3,5 km, iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Naime, njome na dan prođe čak oko 150 vlakova, što ju čini jednom od najprometnijih pružnih dionica u Hrvatskoj. Njezinoj frekventnosti doprinosi i to što se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Prethodno je, u sklopu projekta završenog 2022., obnovljena dionica od Savskoga Marofa do stajališta Kustošija, odnosno do ulaza u Zagreb Zapadni kolodvor.

image

Podvožnjak Selska

HŽ Infrastruktura

Radovi na ovom projektu obuhvatili su cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, odnosno obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica, sanaciju mostova i izgradnju propusta, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu kolničke konstrukcije na željezničko-cestovnim prijelazima „Vodovodna“ i „Republike Austrije“ te obnovu sustava kontaktne mreže.

image

ŽCP Vodovodna

HŽ Infrastruktura
image

ŽCP Republike Austrije

HŽ Infrastruktura

Izvođenje radova u samom središtu glavnoga grada nosilo je sa sobom posebne izazove. Pristup gradilištu bio je teži nego kad se radovi izvode izvan naselja, na otvorenoj pruzi. Zbog gustoće naseljenosti u tome dijelu grada radovi se nisu izvodili noću, što bi inače ubrzalo radove. S obzirom na dinamiku izvođenja radova, prema potrebi uvodile su se posebne regulacije prometa tijekom kojih je dio vlakova otkazivan, umjesto nekih vozili su autobusi, a ostali su vlakovi vozili jednim kolosijekom. Međutim, željeznički promet ni u jednome trenutku nije bio prekinut.

image

Podvožnjak Adžijina

HŽ Infrastruktura
image

Podvožnjak Savska

HŽ Infrastruktura

Kao rezultat radova povećala se sigurnost željezničkog prometa, a smanjenjem buke poboljšala se kvaliteta života ljudi uz prugu. Brzina na pruzi podignuta je do 120 km/h, čime se skraćuje vrijeme putovanja.

Radove je izvela tvrtka Swietelsky d.o.o., dok je stručni nadzor bio povjeren zajednici gospodarskih subjekata Investinženjering d.o.o., Eptisa Adria d.o.o. i IN Stria d.o.o.

image

Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

HŽ Infrastruktura
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 10:02