Završena je obnova pružne dionice od Zagreb Zapadnog kolodvora do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor, u potpunosti financirana europskim sredstvima, odnosno iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Vrijednost ovoga projekta HŽ Infrastrukture je 29,2 milijuna eura.
Ova dionica, duga 3,5 km, iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Naime, njome na dan prođe čak oko 150 vlakova, što ju čini jednom od najprometnijih pružnih dionica u Hrvatskoj. Njezinoj frekventnosti doprinosi i to što se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2. Prethodno je, u sklopu projekta završenog 2022., obnovljena dionica od Savskoga Marofa do stajališta Kustošija, odnosno do ulaza u Zagreb Zapadni kolodvor.
Radovi na ovom projektu obuhvatili su cjelovitu obnovu gornjega i donjega pružnog ustroja, odnosno obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica, sanaciju mostova i izgradnju propusta, izgradnju uređenih površina za pristup putnika, radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima, obnovu kolničke konstrukcije na željezničko-cestovnim prijelazima „Vodovodna“ i „Republike Austrije“ te obnovu sustava kontaktne mreže.
Izvođenje radova u samom središtu glavnoga grada nosilo je sa sobom posebne izazove. Pristup gradilištu bio je teži nego kad se radovi izvode izvan naselja, na otvorenoj pruzi. Zbog gustoće naseljenosti u tome dijelu grada radovi se nisu izvodili noću, što bi inače ubrzalo radove. S obzirom na dinamiku izvođenja radova, prema potrebi uvodile su se posebne regulacije prometa tijekom kojih je dio vlakova otkazivan, umjesto nekih vozili su autobusi, a ostali su vlakovi vozili jednim kolosijekom. Međutim, željeznički promet ni u jednome trenutku nije bio prekinut.
Kao rezultat radova povećala se sigurnost željezničkog prometa, a smanjenjem buke poboljšala se kvaliteta života ljudi uz prugu. Brzina na pruzi podignuta je do 120 km/h, čime se skraćuje vrijeme putovanja.
Radove je izvela tvrtka Swietelsky d.o.o., dok je stručni nadzor bio povjeren zajednici gospodarskih subjekata Investinženjering d.o.o., Eptisa Adria d.o.o. i IN Stria d.o.o.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....