Recap trendova u 2024.

Kako je TikTok diktirao trendove 2024: Inspiracije i pokretači koji su dominirali sezonom

TikTok trendovi ove su godine pomicali granice kreativnosti, zabave i društvenih fenomena, donoseći značajnu zaradu kreatorima i brendovima.

TikTok recap 2024

Godina 2024. na TikToku bila je puna nevjerojatnih trenutaka, od kulturnih pokreta do poslovnih uspjeha, a sve to zahvaljujući globalnoj zajednici koja broji više od milijardu korisnika. TikTok se i ove godine pokazao kao središte kreativnosti i zajedništva, platforma koja pruža prostor malim poduzetnicima, ali i globalnim zvijezdama, omogućujući milijunima korisnika da otkriju nove ideje, podijele svoje strasti i inspiriraju promjene. Osim što je pokretao trendove, TikTok je generirao značajne izvore prihoda, bilo kroz viralne proizvode, suradnje s brendovima ili prodaju sadržaja, čime se dodatno učvrstio kao ključni igrač u digitalnoj ekonomiji. Donosimo pregled najviralnijih hitova ove sezone.

Brat Summer i Apple dance

Ove godine, Charli XCX je svojim hit albumom Brat doslovno pokorila TikTok. Njezina pjesma "Apple" postala je neizostavan soundtrack za ljeto 2024., a #BratSummer označio je ljeto ispunjeno partijanjima, opuštenim cool-girl stilom i, naravno, limeta zelenom bojom koja je postala zaštitni znak. Trend je nastao kao odgovor na popularnost drugih ljetnih TikTok trendova poput feral girl summer i rat girl summer, no #BratSummer slavi nesavršenost, kaos i prihvaćanje nesavršenih trenutaka. Pjesma "Apple" inspirirala je plesnu rutinu koju je osmislila TikTok kreatorica Kelley Heyer, a njezin ples brzo je postao viralni hit. #BratSummer trend je toliko utjecao na kulturu da je Collins Dictionary proglasio riječ "brat" za riječ godine 2024., definirajući je kao stav samouvjerenosti, nezavisnosti i hedonizma. Trend je također donio značajnu zaradu Charli i brendovima koji su se uključili, od modne industrije koja je lansirala linije inspirirane ovim stilom, do brojnih sponzorstava i događaja.

@kelley.heyer Thank you for everything Charli 💚🍏 #appledance ♬ original sound - Kelley Heyer

Very Demure, Very Mindful

U kolovozu je influencerica Jools Lebron postala viralna s jednim od najzabavnijih catchphraseova godine: "very demure, very mindful". Ovaj video, koji je skupio više od 54 milijuna pregleda, prikazivao je njezine savjete o tome kako odabrati makeup i odjeću koja odgovara specifičnim situacijama. Nakon što je video postao hit, korisnici su počeli stvarati svoje verzije, koristeći njezin zvuk, ali s vlastitim, često ironičnim, obradama. Ovaj trend generirao je milijune pregleda i omogućio kreatorici koja ga je pokrenula brojne unosne suradnje s brendovima iz beauty i modnog sektora.

Looking for a Man in Finance

"Looking for a Man in Finance" je satirična pjesma koju je napisala pjevačica Megan Boni, poznata na TikToku kao @girl_on_couch. Pjesma je postala viralan hit zahvaljujući svom humorističnom pristupu, u kojem se govori o traženju idealnog partnera — visokog i bogatog muškarca plavih očiju koji radi u financijskom sektoru. Ovaj trend je brzo postao platforma za humoristične obrade, u kojima su se pojavljivale verzije poput "I‘m looking for a man in IT" ili "I‘m looking for a caesar salad". Ove verzije su postale još snažnije kroz svoju ironiju, koja prikazuje ne samo idealizirane partnera, već i našu stalnu potragu za perfektnim životom i savršenim društvenim normama, a kreatorica je iskoristila tu popularnost za pokretanje kampanja s raznim brendovima i prodaju mercha. Ovaj trend dodatno je dokazao moć TikToka kao platforme za lansiranje kreativnog sadržaja s monetizacijskim potencijalom.

@girl_on_couch

Can someone make this into an actual song plz just for funzies

♬ original sound - Girl On Couch

Dubai Čokolada

Trend "Dubai čokolade" postao je globalni hit zahvaljujući Sarah Hamoude, slastičarki iz Dubaija, koja je osmislila nevjerojatnu kombinaciju čokolade, pistacija i kadayif tijesta. Ova luksuzna čokoladna kreacija postala je viralna jer je spojila bogatstvo okusa i vizualnu privlačnost. Debele pločice čokolade ispunjene gustim pistacijama, uz dodatak kadayif tijesta, postale su simbol uživanja u luksuznim slasticama. Korisnici TikToka diljem svijeta počeli su replicirati ovu kreaciju, a s hashtagom #DubaiChocolate širio se trend koji je slavio bogate okuse i inovativne slastičarske ideje, što je rezultiralo tisućama novih kupaca i značajnim porastom narudžbi luksuznih slastica, čime je TikTok ponovno potvrdio svoj utjecaj na prehrambenu industriju.

Cucumber Salata

Logan Moffitt, poznat kao "cucumber guy", stekao je ogromnu popularnost s jednostavnom, ali kreativnom idejom o salatama od krastavaca. Ovaj trend postao je poznat kroz videe u kojima Logan koristi samo nekoliko osnovnih kuhinjskih materijala — krastavce, ribež i prozirnu staklenku. Njegov najpopularniji video, koji prikazuje kremasti California roll s krastavcem, dobio je više od 43 milijuna pregleda. Hashtag #CucumberSalad okupio je brojna druga TikTok korisnička tumačenja i varijacije salata, koje su postale hit među onima koji traže brze, zdrave obroke, a jednostavna ideja Logana Moffitta ne samo da je generirala milijune pregleda već mu je i omogućila suradnju s brendovima kuhinjskih alata, dok su supermarketi diljem svijeta zabilježili rast prodaje krastavaca.

@logagm Cucumber salad in a split with @DoorDash #DoorDashPartner ♬ original sound - Logan

Sabrina Carpenter

2024. godina bila je godina Sabrina Carpenter na TikToku. Njezine pjesme, poput "Espresso" i "Please Please Please", postale su globalni hitovi, a TikTok je prepun video sadržaja inspiriranih njenim pjesmama. Njezina pjesma "Espresso" postala je najstreamanija pjesma na Spotifyju ove godine, s više od 1,6 milijardi streamova od izlaska u travnju. Pjesme su inspirirale milijune TikTok korisnika da stvaraju vlastite video sadržaje uz njezinu glazbu, stvarajući viralne plesove, izazove i kreativne videe. Sabrina Carpenter je dokazala svoju dominaciju na TikToku i utjecaj na glazbeni i digitalni svijet, a nisu nezamarivi ni milijuni dolara prihoda doneseni kroz streaming, merchandise i koncerte. TikTok kreatori dodatno su pojačali njezinu popularnost stvaranjem sadržaja koji je postao viralan, čime je Sabrina učvrstila svoj status glazbene ikone.

Gen Z piše scenarij

Ovaj trend postao je nevjerojatno popularan, a uključuje zaposlenike iz Gen Z generacije koji pišu marketinške scenarije za svoje tvrtke. Trend je nastao nakon što je jedan video, u kojem zaposlenik Northumberland Zoo-a izgovara "Northumberland Zoo hits different", postao viralan. Video je skupio gotovo 8 milijuna pregleda, a mnogi su počeli replicirati slične scenarije, dodajući komične i autentične elemente. Kreativni videozapisi Gen Z zaposlenika unijeli su humor u poslovnu komunikaciju, dok su brendovi i kompanije počeli angažirati mlade kreativce za stvaranje autentičnog sadržaja, što je dodatno pokazalo koliko TikTok mijenja tradicionalne pristupe marketingu.

TikTok je u 2024. potvrdio svoju poziciju kao globalna platforma za kreativnost, zabavu i zajedništvo. Kroz izazove poput #BratSummer, kulinarske hitove poput #DubaiChocolate i zabavne trendove poput #GirlMath, i ove godine ostao je prostor za globalne pokrete i oblikovanje kulturnih fenomena. Dok mijenja načine izražavanja i povezivanja, TikTok dokazuje da nije samo trend, već ključni pokretač budućnosti digitalne kulture, a platforma je dokazala svoju snagu ne samo u stvaranju globalnih trendova, već i u generiranju značajnih kulturnih i ekonomskih utjecaja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. siječanj 2025 11:06