Kako bi spasio brend koji tone iz dana u dan, H&M je odlučio stati na kraj svojim superniskim cijenama, piše Business Insider.
Predsjednik Uprave nekadašnjeg kralja brze mode Karl - Johan Persson objavio je da H&M više neće imati velike rasprodaje po kojem je trenutno poznat. Promjena strategije rezultat je pada prodaje i pretrpanih skladišta proizvoda tvrtke kojih se nikako ne može riješiti. No upravo zbog toga kompanija je prošle godine objavila da će cijene H&M-ovih proizvoda biti niže nego inače pa ova vijest stiže kao veliko iznenađenje za javnost.
- Slaba prodaja u četvrtom tromjesečju, djelomično uzrokovana neravnotežama u asortimanu marke H&M, rezultirala je potrebom za značajnim rasprodajama u prvom tromjesečju 2018. - rekao je Persson u priopćenju investitorima prošlog proljeća.
Naime, div brze mode je zbog rekordnih četiri milijarde dolara vrijednih neprodanih proizvoda krajem 2018. zabilježio pad profita i to četvrti kvartal zaredom.
Pad prodaje diva brze mode počeo je još 2016. Zapravo, problem se stvorio kada je H&M naručio prevelike količine odjeće oslanjajući se na vjernost svojih dugogodišnjih kupaca, koji su ga, pak, “prevarili” i počeli kupovati na drugim mjestima (poput Zare i drugih brendova u vlasništvu španjolskog Inditexa).
- Ponuda je ključni problem. Moda, cijena, distribucija. Mislim da H&M ima problema s dvije od te tri stvari - objasnio je Erik Sjostrom, jedan od dioničara u grupaciji.
Dodatno, kao razlog pada prodaje navodi se i loša prilagodba rastućoj online prodaji koju su drugi brendovi slične kategorije odavno uveli.
- H&M je brzo krenuo s online-prodajom, još u kasnim 90-ima, ali je onda na nekim tržištima počeo zaostajati zbog postojeće infrastrukture. Radili su na prilagodbi svoje IT infrastrukture, ali to je zahtijevalo vrijeme i dovelo do nekih dječjih boljki - smatra RBC analitičar Richard Chamberlain.
Kako bi to promijenio, krajem 2018. je kupio skroman udio Klarne, švedskog startupa koji se bavi financijsko tehnološkim uslugama, i to za 20 milijuna dolara.
- Ovo je prijelazna godina za H&M grupu u kojoj ćemo ubrzati našu transformaciju i iskoristiti mogućnost koje generira brza digitalizacija - lani je izjavio Persson koji je najavljivao i rast online prodaje brenda za 25 posto tijekom 2018. Budući da bilance još nisu završile ne zna se jesu li očekivanja ispunjena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....