SURADNJA S AKADEMSKOM ZAJEDNICOM

Potpisivanjem ugovora o suradnji s Pomorskim fakultetom JPS završio prvi dio svečanosti obilježavanja 35. godina

Valcerom tegljača na moru i svečanim krštenjem u 13:30 sati svečanost će se nastaviti na opatijskoj rivi

Zuskin Rosandic__Vukorepa__Kapeptanovic__Acinger__Skraljsky__Miskovic

Potpisivanjem ugovora o stručnoj bazi između Jadranskog pomorskog servisa (JPS) i Pomorskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci spektakularnim krštenjem novoizgrađenog tegljača Titan svečano se obilježava 35. obljetnica JPS-a, koji je ovogodišnjim investicijskim ciklusom, vrijednim više od 20 milijuna eura, otvorio 18 novih radnih mjesta za pomorce i modernizirao svoju flotu s tri novoizgrađena tegljača. Sada s 12 brodova u floti Jadranski pomorski servis vodeća je tegljačka flota na sjevernom Jadranu.

"Od 2016. godine, kada je JPS postao dio Scafi Grupe, uložili smo više od 50 milijuna eura u modernizaciju naše flote, usluga i poboljšanje uvjeta rada te smo osigurali da naša flota, pojačana s tri nova, moderna tegljača – Moretto, Gea i Titan – može odgovoriti na sve zahtjeve sadašnjeg i budućeg gospodarskog pomorskog prometa. Naša strategija ostaje usredotočena na ljude i znanje, jer su oni ključ očuvanja visokih profesionalnih standarda po kojima smo prepoznati, ne samo u Hrvatskoj već diljem Europe i svijeta,“ rekao je u svom pozdravu, pred auditorijem Pomorskog fakulteta, Paolo Visco, direktor JPS-a i član Uprave Scafi grupe.

Potpisivanjem ugovora s Pomorskim fakultetom JPS je dodatno osnažio suradnju s akademskom zajednicom, otvarajući studentima vrata za stručne prakse, terensku nastavu i istraživačke projekte.

image

Paolo Visco_i_Ana_Peric-Hadzic

Dekanica Fakulteta, dr. sc. Ana Perić Hadžić, izrazila je zadovoljstvo suradnjom: „Pomorski fakultet vodeća je visokoškolska institucija u regiji, koja pomno prati kompleksne promjene na domaćem i međunarodnom pomorskom tržištu rada; od razvoja novih zanimanja i cjeloživotnog obrazovanja do prilagodbe potrebama suvremenog gospodarstva. Održivost i konkurentnost riječkog prometnog pravca otvara brojne prilike za zapošljavanje naših studenata i posebno cijenimo suradnju s gospodarstvom, poput današnjeg ugovora s JPS-om, koji studentima osigurava kvalitetniju stručnu praksu, potiče izradu radova za potrebe industrije te omogućava zajedničke projekte istraživanja i razvoja.“ Dekanica se tom prilikom zahvalila JPS-u i na donaciji kojom je kompanija pridonijela proračunu Zaklade profesor Predrag Stanković.

Osim ulaganja u suradnju s akademskom zajednicom, Jadranski pomorski servis kontinuirano ulaže u unaprjeđenje radnih uvjeta i edukaciju zaposlenika. U 2025. godini JPS planira započeti s pripremama osnivanja vlastite akademije za edukaciju mlađe generacije pomoraca te im time, već u fazi školovanja, omogućiti prijenos znanja stečenog u svjetskim praksama.

„U 2024. godini JPS je povećao ukupna primanja pomoraca te je uveden model rada koji osigurava veću ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Zato smo kao tvrtka prvi izbor pomoraca koji se sa svjetskih brodova vraćaju živjeti u Hrvatsku. Ulaskom u 2025. godinu prelazimo na fleksibilniji i inovativniji način upravljanja koji će nam pružiti brži odgovor na zahtjeve tržišta i povećati agilnost timova. Planiramo uvođenje edukacijskih programa za sve razine posada uključujući mazače i kormilare čime čuvamo praktična znanja jedinstvena za našu industriju i prenosimo ih novim generacijama. Velika nam je želja u 2025. godini pokrenuti osnivanje akademije za edukaciju i trening pomoraca u tegljenju i spašavanju, mjesto koje će prenositi znanja i iskustva, postavljajući nove standarde industrije te inspirirati nove generacije pomoraca,“ dodao je izvršni menadžer JPS-a Nedjeljko Kapetanović.

U sklopu proslave 35. obljetnice održana je stručna panel rasprava na temu „Ljudi, znanje i tehnologija: ključ održivosti riječkog prometnog pravca“, koju je moderirao prodekan za stručno usavršavanje i razvoj Srđan Žuškin, a u kojoj su sudjelovali: Nedjeljko Kapetanović, izvršni menadžer JPS-a, Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Tomislav Rosandić, financijski direktor Rijeka Gatewayja, Žarko Acinger, direktor komercijale Jadranskih vrata (AGCT), Marko Škraljsky, predsjednik udruge pomorskih agenata Hrvatske te Marko Mišković, član Uprave Luke Rijeka d.d.

Panelisti su istaknuli važnost suradnje između srednjoškolskih i visokoškolskih institucija s kompanijama na tržištu, jer potreba za stručnim kadrovima snažno raste. Kako je Denis Vukorepa istaknuo, samo veliki investicijski projekti mogu motivirati kompanije i društvo da ulažu u kadrove. Tomislav Rosandić istaknuo je da Rijeka Gatewaya otvara 350 novih radnih mjesta i da taj broj treba promatrati kroz multiplikativni efekt od skoro tisuću potencijalnih radnih mjesta u kratkom vremenskom periodu. Nedjeljko Kapetanović dodao je koliko je važno uspostavljanje suradnje s obrazovnim institucijama jer je to prvi kontakt mladih ljudi s pomorskim poslovima. Svi panelisti suglasni su da postoji raskorak između formalnog obrazovanja i realnih potreba koji se stručnim praksama i edukacijama unutar tvrtki mogu smanjiti. Pritom najveći teret je na kompanijama koje trebaju ulagati vrijeme, znanja i iskustva kako bi mlade pomorce koji dolaze na tržište rada educirali od početničke razine do samostalnog obavljanja poslova, a takav pristup smatra Marko Mišković je zapravo logičan. Na to se nadovezao Žarko Acinger koji je nadodao da je potrebno oko godine i pol dana da se mladog čovjeka osposobi za samostalno obavljanje poslova, što iz svog iskustva zna budući da su kao tvrtka rasli od inicijalno 22 zaposlena na više od dvije stotine zaposlenika.

Rijeka kontinuirano raste kao strateški europski prometni pravac i luka, a ulaganja JPS-a podržavaju rastuće potrebe luke. „JPS je u svojih 35 godina postao široko prepoznata kompanija, ne samo na Sjevernom Jadranu, već dolaskom Scafi grupe i na svjetskoj sceni. Investicijom od 50 milijuna eura i ovogodišnjim otvaranjem 18 novih radnih mjesta JPS daje značajan doprinos zajednici i razvoju riječkog prometnog pravca u suradnji s lokalnim vlastima“, izjavio je Marko Filipović, gradonačelnik Grada Rijeke.

Osim usluga lučkog tegljenja, JPS je aktivan u suradnji sa županijskim tijelima, posebice u akcijama sanacije onečišćenja mora. „Razvoj JPS-a od malog operatera do kompanije s vodećom flotom Sjevernog Jadrana dokaz je da kompanija svojim radom doprinosi razvoju regije i igra značajnu ulogu u pomorstvu, posebice kada je u pitanju stručni angažman JPS-a na sanaciji morskih onečišćenja“, izjavila je Izabela Linčić-Mužić, izaslanica župana.

JPS ima bogatu povijest usko vezanu uz riječki pomorski pravac, s radom je započeo 1956. godine te je djelovao u sklopu Luke Rijeka, a reorganizacijom 1989. tvrtka je počela poslovati samostalno. Iz povijesti kompanije posebice se ističu akcije gašenja požara na "Und Adriyatic" i odsukavanja trajekta "Marko Polo". Od 2016. godine, pod vlasništvom talijanske Scafi grupe, u JPS kontinuirano se ulaže razvoj flote i usluga. Posebno se to odnosi na rad u sklopu koncesija za područje Lučke uprave Rijeka, terminala za sirovu naftu u Omišlju i luku Zadar, ali i u podršci partnerima poput LNG Hrvatske, INA-e, brodogradilišta Viktor Lenac, 3. Maj i Kraljevica, uz stalno ulaganje u znanja i kompetencije svojih zaposlenika.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture početkom prosinca 2024. je JPS-u na Danima pomorstva i unutarnje plovidbe u Šibeniku dodijelilo prestižno Priznanje za doprinos razvitku pomorskog gospodarstva Hrvatske koje se dodjeljuje najzaslužnijim tvrtkama i poduzetnicima u domaćem pomorstvu.

Svečana će se proslava završiti na opatijskoj rivi gdje će biti kršten novopridošli tegljač Titan, čija je kuma Dora Grego, kćer zaposlenice Jadranskog pomorskog servisa. Novi remorker treća je novogradnja koja se ove godine pridružuje impresivnoj floti JPS-a, dug je nešto više od 24, a širok 12 metara, s navigacijskim gazom od pet metara, što mu omogućuje rad i pri velikim valovima. Iako plovi brzinom od samo 12 nautičkih milja na sat, dva pogonska stroja ovog broda skupa imaju preko 6500 konjskih snaga, a sam može tegliti težinu od nevjerojatnih 80 tona, a zanimljivo je i da se zahvaljujući posebnim propelerima u mjestu može rotirati za 360 stupnjeva, i to u samo nekoliko sekundi, a ta mu mogućnost daje zavidnu manevarsku sposobnost ključnu za operiranje u lučkom području.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 15:27