Grdosije na moru

Ova tri broda imaju gotovo 18 tisuća konjskih snaga: investicija je vrijedna više od 20 milijuna eura

Tegljač Titan kršten je na opatijskoj rivi, a kuma brodu bila je Dora Grego, kći dugogodišnje zaposlenice Jadranskog pomorskog servisa Marine i poznatog jedriličara Bojana Grege
 Damir Škomrlj/Cropix

Manevarske performanse fascinantnog broda Titana itekako opravdavaju njegovo ime. Ima više od 6500 konjskih snaga, a sasvim sam može tegliti nevjerojatnih 80 tona. Zahvaljujući posebnim propelerima, u mjestu se u samo nekoliko sekundi može rotirati za 360 stupnjeva, a ta mu mogućnost daje zavidnu manevarsku sposobnost. Titan je u vlasništvu Jadranskog pomorskog servisa i dio je njegova ovogodišnjeg investicijskog ciklusa vrijednog više od 20 milijuna eura, zahvaljujući kojem je zaposleno 18 novih pomoraca. JPS je ovaj tjedan svečanim krštenjem svojeg najnovijeg tegljača, ali i potpisivanjem ugovora s Pomorskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci u cilju osiguravanja praktične nastave studentima i izrade znanstvenih radova, obilježio 35. obljetnicu rada. S 12 brodova u floti i službeno su vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu.

Krštenje tegljača Titan na opatijskoj rivi bilo je centralni događaj ovog posebnog dana. Kuma brodu bila je Dora Grego, kći dugogodišnje zaposlenice Jadranskog pomorskog servisa Marine i poznatog jedriličara Bojana Grege. Novi remorker treća je novogradnja koja se ove godine pridružuje impresivnoj floti JPS-a. Dug je nešto više od 24, a širok 12 metara, s navigacijskim gazom od pet metara, što mu omogućuje rad i u najtežim vremenskim uvjetima.

image
Damir Škomrlj/Cropix

Na terenu i po 12 sati

Titan i ostali brodovi iz flote ključni su, između ostalog, upravo u situacijama s lošim vremenskim uvjetima.

- S obzirom na veliku izloženost riječke luke vjetrovima, ponekad se dogodi da moramo držati brod na vezu da mu ne bi popucali konopi kojima je privezan za kopno. U tom slučaju vršimo takozvano boksanje, naši remorkeri zapravo glume konope. Takvi pothvati ponekad znaju potrajati i po 12 sati ili koliko god je potrebno da se vremenski uvjeti poprave. Ipak, pokušavamo to izbjeći, pa u slučaju najave lošeg vremena izvlačimo brodove na sidrište - ispričao je za Jutarnji Sanjin Weiss, kapetan Titana.

Cijeli je tu niz postupaka koje treba vrlo pažljivo izmanevrirati. Nerijetko podržavaju brodove duge 330 metara koje moraju tegliti četiri remorkera.

image
Damir Škomrlj/Cropix

- To su plovila s preko 20 metara gaza, što znači da su, kad su puna, gotovo cijela pod morem. U takvim situacijama ne smije biti pogrešaka - kaže kapetan.

Velike sigurnosne mjere

Tegljenje spada u lučke djelatnosti koje su pružaju brodovima i primarno su fokusirane na sigurnost.

- Naši tegljači imaju ogromne požarne pumpe koje izbacuju minimum 2400 kubičnih metara vode na sat i ugrađene su u brod te spojene na glavne motore. Njima možemo direktno gasiti požar ili raditi područno hlađenje, primjerice ako brod ima požar u kontejneru koji mi ne možemo direktno gasiti, nego izvana hladimo oplatu - tumači Weiss pa se dalje prisjeća situacija koje njegov posao čine iznimno dinamičnim.

JPS je bio uključen i u akciju spašavanja broda za prijevoz stoke Deala u Raši. Na brodu zbog jakih udara vjetra nisu stigli upaliti strojeve, sidro je počelo orati i nasukali su se na hrid.

image
Damir Zamaklar

- Naša dizalica s remorkerima je bila uključena u sanaciju, a ako bude trebala bilo kakva daljnja podrška, uključit ćemo se i u tu operaciju - kaže kapetan.

Valcer brodova

Osim u uslugama lučkog tegljenja, JPS je aktivan u suradnji sa županijskim tijelima, posebice u akcijama sanacije onečišćenja mora.

Jadranski pomorski servis i Scafi grupa kao vlasnik važan su investitor i poslodavac na području Rijeke i Primorsko-goranske županije. Širenjem tegljačkih kapaciteta i rastom poslovanja podržava se i potiče daljnji rast riječkog prometnog pravca

Svečanu je povorku na opatijskoj rivi predvodio Puhački orkestar Lovran, a svoju iznimnu okretnost demonstrirale su sve tri novogradnje JPS-a koje su pred okupljenim uzvanicima sinkroniziranim manevrima otplesale valcer na pučini uz melodiju Straussove "Priče iz Bečke šume". Tri tegljača s oko 18.000 konjskih snaga preciznim manevrima na moru pomažu i najvećim tankerima te LNG brodovima omogućuju siguran put od pristanka do odlaska iz luke.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i JPS-a.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 12:39