Dok su tehnički direktori mahom zadovoljni ishodima digitalne transformacije u njihovim kompanijama, čak dvije trećina direktora financija, njihovih kolega, smatra da takvi projekti nisu dali željeni rezultat.
Istraživanje je to Gartnera predstavljeno na konferenciji Comping Tech Thursday u četvrtak u Zagrebu.
Kako tumače u Gartneru ključan razlog tome je što su projekti još uvijek fokusirani na tehnologiju umjesto na poslovne ishode koji bi bili mjerljivi, primjerice, povećanjem prihoda ili sličnim financijskim pokazateljima.
Unatoč tome, čak tri četvrtine izvršnih direktora planira povećati ulaganja u digitalnu transformaciju.
Nužan fokus i optimizacija
Najveći rast interesa kompanije imaju za diverzifikaciju izvora prihoda, taktike privlačenja i zadržavanja zaposlenika te daljnje unapređenje njihove tehnološke spremnosti.
Ivan Maglić, izvršni direktor Gartnera Adriatic kaže da tehnički direktori moraju promijeniti pristup.
- Trebaju rezati troškove, pomoći u optimizaciji poslovanja te na nedvojbeno jasnom poslovnom jeziku prezentirati ono što rade, jer ih se ne razumije što govore - kaže Maglić.
Ono u čemu su direktori informatika najuspješniji je osiguranje regulatorne usklađenosti, kontinuiteta poslovanja, poboljšanja iskustva zaposlenika, smanjenja korporativnih rizika i u razvoju novih proizvoda.
Maglić naglašava da je sad vidljivo kako su srednje velike tvrtke dosegle tehnološku zrelost.
Alojzije Jukić, predsjednik uprave Compinga kaže da su unazad deset godina uložili značajan novac u inovacije.
- Sad smo u trećem investicijskom ciklusu u razvoj proizvoda i usluga koje nam trebaju kako bi bili konkurenti te u razdoblju od četiri godine ulažu 2,5 milijuna eura u razvoj i ponudu novih servisa i usluga - kaže Jukić.
Dodaje da nema dojam da je većina kompanija u regiji spremna na investicije, kao što je to slučaj globalno.
- U pojedinim industrijama se to vidi, ali tek otkako su im na tržište došli konkurenti. Spremnost dakle postoji, kao i raspoloživa sredstva. Međutim, tvrtke još nisu prepoznale pravi tajming, a kad im konkurencija dođe to je najčešće dosta kasno - kaže Jukić.
Ivan Koharović, timski lider za IT podršku u Jadranka turizmu kaže da je njihova uprava vrlo rano prepoznala potencijal digitalne transformacije, ali da u niti jednoj industriji danas nije lako pa tako ni u turizmu.
Vanjski utjecaji
- Zadnje dvije do tri godine osjećamo previše vanjskih utjecaja na poslovanje, od pandemije i inflacije do energetske krize, ali uprava je dala zeleno svjetlo za projekte u AI-u i IoT-u - kaže Koharović.
Pojašnjava da su upravo vanjski utjecaji dosta utjecali na fokus. Tako su zbog porasta troškova energenata krenuli u IoT projekte pa bolje prate potrošnju struje, vode i plina.
- Mnogo se i zapošljava kako u marketingu, kontrolingu i BI-ju tako i u IT-u, koji je u procesu transformacije - kaže Koharović.
Jukić kaže da je i iz Gartnerovog istraživanja vidljivo da su potrebna još veća ulaganja u projekte digitalne transformacije.
- U Hrvatskoj ima više novca, ali i društvo i država moraju napraviti svoj dio posla kako bi se olakšala provedba novih investicija - zaključuje Jukić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....