VAŽNA PARTIJA

ČOVJEK OSTVARIO PRVU POBJEDU NAD GOOGLEOVIM STROJEM U IGRI GO 'Nikad mi nisu toliko pljeskali zato što sam samo jednom pobijedio!'

The world's top Go player Lee Sedol attends a news conference after the fourth match of the Google DeepMind Challenge Match against Google's artificial intelligence program AlphaGo in Seoul, South Korea, March 13, 2016. REUTERS/Seo Myung-gon/Yonhap ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. SOUTH KOREA OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN SOUTH KOREA. FOR EDITORIAL USE ONLY. NO RESALES. NO ARCHIVES. THIS IMAGE IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS.
 STRINGER

Jedan od najboljih svjetskih igrača drevne, ali i danas popularne igre Go, osvojio je svoju prvu partiju protiv računalnog programa, nakon što je prethodno program pobijedio u tri partije zaredom. Igra se sveukupno pet partija, na tri dobivene, javlja BBC .

Lee Se-dol, jedan od pet najboljih igrača svijeta, rekao je kako je njegova pobjeda protiv stroja 'neprocjenjiva'.

Ova tradicionalna kineska igra smatra se kompleksnijom i za kompjutore izazovnijom od šaha. Pobjede Googleova stroja AlphaGo zato predstavljaju prekretnicu u razvoju umjetne inteligencije.

Peta partija odigrat će se u utorak.

Go je igra u kojoj dva igrača naizmjence stavljaju crne i bijele kamenčiće na ploču s 361 poljem. Igra se na način da igrač svojim kamenčićima okružuje protivničke.

Komentator susreta Michael Redmond rekao je da je AlphaGo igrao odlično sve do sredine susreta, no 78. potez Lee je odigrao briljantno.

Govoreći o svojoj pobjedi, Lee je rekao: 'Nikad mi nisu toliko čestitali zato što sam osvojio samo jednu partiju.'

Predstavnici Googlea, koji je i kreirao računalo, rekli su kako je ovaj poraz jako vrijedan za AlphaGo jer su sada identificirali problem koji sada mogu pokušati ukloniti.

HANDOUT
The world's top Go player Lee Sedol (R) puts the first stone against Google's artificial intelligence program AlphaGo as Google DeepMind's lead programmer Aja Huang (L) looks on during the fourth match of Google DeepMind Challenge Match in Seoul, South Korea, in this handout picture provided by Korea Baduk Assosication and released by Yonhap on March 13, 2016. REUTERS/Korea Baduk Association/Yonhap ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. SOUTH KOREA OUT. NO COMMERCIAL OR EDITORIAL SALES IN SOUTH KOREA. FOR EDITORIAL USE ONLY. NO RESALES. NO ARCHIVES. THIS IMAGE IS DISTRIBUTED, EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS.

Na fotografiji: Tijek meča

U prvoj partiji, AlphaGo je ostvario vrlo tijesnu pobjedu. Lee je vodio skoro čitav meč, no u samoj završnici stroj je preokrenuo rezultat.

Nakon što je izgubio i drugi meč, Lee je 'ostao bez teksta' i kazao kako je AlphaGo odigrao skoro savršenu partiju.

U trećem meču, komentatori su rekli da je Lee pokazao najbolje što zna, no AlphaGo je ipak pobijedio u velikom stilu.

Inače, AlphaGo sistem razvila je britanska kompjutorska kompanija DeepMind, a Google ju je kupio 2014.

Kompanija se usavršila u proučavanju starijih igara i testiranju različitih načina igre.

Direktor DeepMindea Demis Hassabis rekao je da je AlphaGo 'sam sebe učio igrati, isprobavao različite verzije milijune i milijune puta i svaki put pokazao malo bolje rezultate. Zapravo, AlphaGo uči iz vlastitih pogrešaka.'

Inače, pravila igre Go su jednostavnija od šaha, no sama igra je kompleksnija jer je igraču na raspolaganju 200 poteza, dok mu je u šahu dostupno samo 20. U Gou ima više mogućih pozicija figura nego atoma u svemiru, kaže DeepMind tim.

Ponekad može biti vrlo teško odrediti tko pobjeđuje, pa se i najbolji igrači često oslanjaju na instinkt.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:55