TEHNOLOGIJA

‘Nitko tako ne spaja kulturu i tehnologiju’

 Reuters
Srž Appleovih inovacija uvijek se sastojala od toga da korisnicima stvari učine što pristupačnijima

NEW YORK - “Zašto ste ovdje, zašto čekate”, bilo je pitanje koje su novinari postavljali najvjernijim Appleovim fanovima okupljenima pred trgovinama. Matt Knell, s kojim smo razgovarali sat uoči početka prodaje ispred Appleove trgovine na Petoj Aveniji u New Yorku, odgovor je sažeo u jednu iskrenu rečenicu:

- Apple uspijeva pomiješati tehnologiju s kulturnim događajima bolje nego itko drugi na svijetu.

Po reakcijama prvih kupaca u Bostonu, New Yorku i San Franciscu, gdje su novinari Jutarnjeg ušli u Appleove trgovine odmah po njihovu otvaranju u subotu, čini se da iPad opravdava golemu pozornost koju je dobio i prije no što je pušten u prodaju.

Odlična touch tipkovnica

Analitičari su predvidjeli da će u prvom vikendu Apple prodati 200 do 300 tisuća (skromnija procjena jedne analitičke kuće) ili 300 do 400 tisuća (optimističnija procjena druge). A sada se procjenjuje da ih je prodano 700 tisuća!

- Puno se govorilo o tome da će tipkovnica na ekranu biti mala, nezgodna za tipkanje - govori interaktivni dizajner Kory Westerhold dok isprobava koliko brzo može tipkati.

- Ali ovo je ludo! Tipkam bez greške brzinom kojom tipkam na velikom kompjuteru... - oduševljeno nam priča Kory.

Pažljivo izostavljanje

IPad je znatno superiorniji laptopima što se korištenja na sofi, u krevetu ili za kuhinjskim stolom tiče. Naprosto je prirodno jednim prstom, dok uživate u jutarnjoj kavi, prozujati po portalima, pogledati što ima novo od filmova, pročitati par stranica knjige.

Korištenje dok sjedite ispred televizora također je senzacija. Za laptop morate imati poseban stolić ili ozbiljnu škembu. IPad je malen i od jednog dijela pa vam ne smeta, a kad ga trebate, u sekundi je upaljen i možete ga koristiti jednom rukom. Upravo stoga su najavljene brojne aplikacije povezane s TV prijenosima - primjerice, aplikacija za Formulu 1 koja vam ispisuje sve podatke u stvarnom vremenu, najnovije vijesti iz boxova, informacije o stazi, bolidima, timovima, vozačima - dok utrku gledate na televiziji. Ako gledamo samo popis hardwarea koji se u njemu nalazi, iPad nije magičan ni revolucionaran. Međutim, vjerujte nam - pričekajte s ocjenama dok ga ne koristite nekoliko sati. Mnogo stvari koje radi su magične.

Srži Appleove inovacije uvijek se sastojala od toga da normalnim korisnicima stvari učini pristupčanijima.

- Jednako smo ponosni na stvari koje smo stavili unutra i koje smo izostavili - kazao je nedavno Jonathan Ive, Appleov šef dizajna.

- A najviše nas vesele male inovacije koje korisnik uopće ne primijeti. To znači da smo uspjeli.

Utoliko je iPad revolucija. Pristupačna cijena, barem u Americi, gdje je znatno jeftini od većine laptopa i mnogih netbookova, jednostavnost uporabe, fantastičan vizualni dojam koji većina funkcija ostavlja - sve usmjereno da što većem broju ljudi omogući što bolje uživanje multimedijskog sadržaja.





‘Wow, ovo je čisti Minority report!’

Reakcije prvih kupaca u New Yorku bile su nevjerojatne. Gato Preto je Njujorčanin u kasnim dvadesetima koji je 500 dolara za najjeftiniji model iPada zaradio konobareći. Kad je otvorio kutiju, njegova reakcija bila je poput reakcije NBA košarkaša koji zakucava. To je to!

- Ovo je čisti ‘Minority Report’ - rekao je, uspoređujući iPad s novinama budućnosti iz filma u kojem je glumio Tom Cruise. Kory Westerhold, interaktivni dizajner koji sjedi pored Gatoa i također proučava iPad koji je upravo kupio, odlazi u App Store, Appleovu on-line trgovinu aplikacijama, i uzima sve što mu treba: novine za čitanje, Tweetdeck za tvitanje... Već je tisuću aplikacija razvijeno posebno za iPad.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 01:16