MLADI I PODUZETNI

Hit na iPhoneu: aplikacija za tucanje jaja iz Zagreba

 Vjekoslav Skledar/CROPIX
Četiri mlada stručnjaka iz Hrvatske osmislila su aplikaciju za tradicionalno uskrsno tucanje jaja

ZAGREB - U samo 24 sata aplikacija EggsEggsEggs za iPhone, koju je razvila skupina Zagrepčana, postala je najprodavanija u Hrvatskoj.

Pomno tempirana uoči Uskrsa, aplikacija korisniku omogućuje da s igračima diljem svijeta, preko interneta na mobilnom telefonu, tuca uskrsna jaja. Što jače zamahne mobitelom, jači je i udarac na protivnikovo jaje.

Tvrtka 1337 Bit

Cilj je, naravno, razbiti protivnikovo jaje - baš kao što se to već godinama radi tijekom uskrsnog doručka diljem svijeta - samo u virtualnom okruženju.

Iako je na internetu dostupno više tisuća aplikacija za Appleov mobilni uređaj, samo ih je desetak iz Hrvatske, što uspjeh mladih softverskih stručnjaka čini još i većim. Nenad Kljaić, član četvorke koja je prije tri mjeseca osnovala tvrtku 1337 Bit, kaže da su aplikaciju razvijali otprilike dva mjeseca, a namjeravaju je i obogatiti dodatnim sadržajima, poput rijetkih “kolekcionarskih jaja”.

Provjeravaju sve detalje

Luka Sučić, jedan od dizajnera i urednik portala MacKorisnik, kaže kako se procjenjuje da je u Hrvatskoj oko 50 do 55 tisuća iPhone uređaja, a u svijetu ih je više od pedeset milijuna. Golemo tržište, kaže, dostupno je svakom jer Apple 70 posto zarade od prodaje aplikacije daje autoru. Problem je jedino dobiti Appleov certifikat s obzirom na to da postupak verifikacije traje oko dva tjedna, a za to vrijeme Appleovi stručnjaci provjeravaju svaki detalj. Pogotovo paze na, kažu, kvalitetu izrade i eventualne pogreške koje bi mogle ugroziti imidž iPhonea.

Teško je, kaže Kljaić, dospjeti u top 5 svjetskog tržišta jer je ponuda aplikacija golema, a iz dana u dan sve ih je više. Zato su u Hrvatskoj na prvom mjestu s više od 150 aplikacija prodanih za 99 američkih centa.

Čekali sučevu odluku

Cilj im je, stoga, razviti barem još desetak aplikacija koje će ponuditi Appleovim korisnicima kako bi pokrenuli profitabilan posao. Problemi s kojima se suočavaju uglavnom su birokratski.

- Čekali smo tjednima registraciju tvrtke jer smo je nazvali 1337 Bit d.o.o., a jednog od sudaca smetalo je što ime previše podsjeća na Badel 1862 - objašnjava Kljaić.





Tečajna lista prva je naša aplikacija

Prva hrvatska aplikacija za iPhone bila je tečajna lista koju je razvio Mijo Kaliger, a još se nekolicina dizajnera u Hrvatskoj bavi tim poslom, koji je u Hrvatskoj u povojima. Pretpostavlja se da će se s pojavom iPada ta situacija ipak promijeniti, jer je broj Appleovih korisnika i u nas iz godine u godinu sve veći pa bi, usporedo s potražnjom, trebala rasti i ponuda dodatnih sadržaja.





Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. srpanj 2024 12:10