- Nas dvije se oduvijek izvrsno slažemo. Mama se često sjeti kako smo kao djevojčice, kad bismo dolazile negdje u goste sjele na isti stolac i ne bismo se odvajale jedna od druge. A ako se slučajno mama ili tata naljute na jednu, druga odmah skače u obranu - govore sestre Helena Šopar i Tamara Rebić dok u Zagrebu razgovaramo o njihovu prvom zajedničkom poslovnom pothvatu – novom modnom brendu na domaćem tržištu: Sopar.
Helena, jedna od naših najpoznatijih manekenki i modela u svijetu, i Tamara, inače zaposlena u marketingu velike tvrtke, svoju su ljubav prema modi i dizajnu pretočile u vlastite modne kreacije.
VJETAR U LEĐA
Ali to i nije novost. Naime, one već godinama smišljaju, pa potom šivaju odjeću prema svojim zamislima koje su im prijatelji i poznanici obično s oduševljenjem hvalili. Pa su se odvažile raditi to isto za šire mase i pokazati cijelom svijetu svoj dizajn.
- Vjetar u leđa dali su nam ljudi s kojima Helena surađuje koji su pozitivno reagirali na naše krojeve, ali i ljudi iz naše neposredne blizine - govori Tamara.
Kreativnu ulogu sestre su podijelile. Tamara je zadužena za proizvodnju, administraciju i prodaju u Hrvatskoj, dok je Helena usmjerena na marketing, PR, web, društvene mreže i ostalo što može raditi i iz Londona.
Jer Heleni je trenutačno baza upravo britanska prijestolnica, iz koje onda po potrebi putuje u New York, Pariz ili na neki treću destinaciju na koju je posao odvede.
A što ih inspirira?
- Mnogo toga. Prvo je sama ljubav prema kreiranju, zatim rad s ponajboljim stilistima, ljudi koje susrećem na putovanjima posvuda po svijetu... Često znam poskrivećki slikati cure na aerodromu ako mi se svidi njihov stil. A kako smo prije kreiranja ove kolekcije mjesecima proučavale paške narodne nošnje, to bogato naslijeđe paškog odijevanja bilo je jako stimulativno za naš kreativni rad - kaže Helena.
Tako su i svi njihovi proizvodi dobili ime po mjestima i plažama u Novalji i okolici: Metajna, Jadra, Mandre, Jaka, Cissa, Punta, Tancarina, Galofar, Lokune, Pirule, Novaljka, Rucica, Babe... A zanimljivo je i da košulja Metajna ima ručno rađene gumbiće koje rade bake s više od 50 godina iskustva, dok je u haljinu Sol uloženo više od 300 sati rada.
U početku će se sestre orijentirati najviše na prodaju putem svojega web shopa, koji će biti podržan zagrebačkim showroomom.
- Web shop je zamišljen kao međunarodna platforma i osim hrvatskog tržišta, orijentirat ćemo se i na inozemno. U razgovorima smo i s drugim međunarodnim web shop platformama, kao i maloprodajnim mjestima u New Yorku i Londonu - dodaje Tamara.
PARALELNA LINIJA
U njihovoj kolekciji mogu se pronaći haljine, košulje, hlačice, kombinezoni... A cijene se kreću od 700 do 2500 kuna.
Postoji i paralelna linija Sopar White koja je u potpunosti ručni rad, a te će proizvode ponuditi tržištu samo po narudžbi.
Vrlo su pažljive, tvrde, i pri izboru materijala te paze da oni budu visoke kvalitete. Nabavljaju ih u Italiji.
Kad pak razmišljaju o ženama kojima su namijenile svoje kreacije, kažu da ih zamišljaju kao trendi, chic, znatiželjne i sofisticirane djevojke i žene koje se vole igrati s modom.
- One koje znaju promjenom cipela prilagoditi isti Sopar komad različitim prigodama. Od dnevnog druženja do večernjeg izlaska. Želimo da se djevojke u našim kreacijama osjećaju ugodno, samouvjereno, lijepo, šarmantno i veselo - kaže Tamara.
Tvrde da svađa i rasprava među njima o poslu, a ni o drugim stvarima – nema. O svemu se lako dogovore.
IDEJA KONTRASTA
- Kad smo krenule promišljati o kolekciji i brendu, svidjela nam se ideja kontrasta. S jedne strane bogato naslijeđe paškog tradicionalnog odijevanja i s druge suvremeni modni izričaj okruženja velikih metropola kao što su New York ili London. Svidjela nam se ideja o stvaranju komada koji mogu biti opušteni, ali i otmjeni. Takve smo i nas dvije. Različito nosimo istu odjeću. Tamara će češće biti svečana i elegantna, dok ću ja više uživati noseći stvari opuštenije, u nekom casual stilu. Svaki naš komad stoga prođe isti taj test i te naše razlike, vjerujemo, obogaćuju našu kolekciju - objašnjava Helena.
Otkriva i kako se o ulasku u biznis savjetovala s više ljudi iz modne industrije s kojima inače surađuje, ali i s ljudima iz drugih poslovnih sektora.
- Puno ljudi nam je pomagalo i usmjeravalo nas. Od velikih stilista, dizajnera i fotografa do ljudi iz financija i marketinga. Ulaganja su razmjerno visoka jer ipak tek startamo i mislimo ozbiljno. Te kontakte vidimo kao veliki kapital. Ljudi iz industrije nam pomažu već kroz kreativnu fazu pa sve do publiciranja i podizanja svijesti o tome što i kako radimo. Neki od primjera su velika podrška stilistice popularnog magazina Monocle Kyoko Tamoto te svjetski afirmiranog fotografa koji je i snimio našu prvu kampanju Hanspetera Schneidera. Ono što im se posebno svidjelo u našem dizajnu je ručni rad koji se provlači kroz kolekciju. Oduševila ih je i naša haljina Sol koja je u potpunosti ručno izrađena i košulja Novaljka koja je rađena prema košulji koja se nosi ispod novaljske narodne nošnje. Sviđa im se ideja da svoju inspiraciju pronalazimo u svojim korijenima i tradiciji rodnog kraja - kaže manekenka o čijoj se karijeri svjetskog top-modela već dugo govori u superlativima: najzaposlenija, najpoznatija... Vole je dizajneri, vole je kozmetičke kuće, vole je različiti brendovi s čijih se jumbo plakata smiješi njezino lice.
U svojih 30 godina Helena je proputovala gotovo cijeli svijet i ostvarila impresivnu karijeru. Nosila je mnoge revije svjetskih dizajnera, snimala kampanje za poznati brand proizvoda za kosu TRESemmé, Marks & Spencer, Avon, Sephoru, La Roche Posay i druge te krasila naslovnice časopisa među kojima su Marie Claire, Vogue, Harper’s Baazar, Elle, Cosmopolitan, Glamour... I još je tražena.
Cure priznaju da se boje kritika, ali njih su voljne poslušati i ispraviti greške ako ih ima. No, u uspjeh ne sumnjaju.
Tamara dodaje da se jako trude te su oko sebe okupile niz relevantnih ljudi koji ih podržavaju u različitim disciplinama. - Jako smo predane ovom projektu i vjerujemo da ćemo opravdati povjerenje svojih kupaca - kaže mlađa seka.
ČIPKA I BAKINI ŠKAMPI
Sestre Šopar, podrijetlom s otoka Paga, rado se vraćaju u svoj rodni kraj. Koja im je prva asocijacija na Pag?
- Čipka i bakini škampi na buzaru - kažu uz smijeh.
- Bilo je čarobno tamo odrastati. Presretne smo što smo imale privilegij uživati u takvom bezbrižnom i pitomom okruženju. Obje smo ponosne na svoje podrijetlo i uvijek se s veseljem vraćamo u Novalju - komentira Tamara.
Helena je, inače, u siječnju proslavila 30. rođendan, a sestra Tamara je 14 mjeseci mlađa. I vrlo su bliske. Kad je Helena izvan Hrvatske, čuju se svakodnevno i nekoliko puta.
A koliko i u čemu sliče jedna drugoj, a u čemu su potpuno različite?
- Koliko smo slične, toliko smo i različite. Prilikom pokretanja linije shvatile smo kako koja doživljava pojedinu situaciju te kako se snalazi u njoj. Upoznale smo se u segmentu koji do sada nismo doticale, onom poslovnom. Obje smo emotivne, brze na jeziku, ali Helena ipak probleme na koje smo naišle proživljava dublje od mene, dok ja pokušavam smiriti situaciju. Obje smo “alergične” na nepravdu pa nam nerijetko naši bližnji kažu kako neprestano istjerujemo neku pravdu. Obje volimo putovanja, uživamo u suncu i moru i upravo smo iz tog razloga priželjkivale da naša prva kolekcija bude ljetna - govori Tamara.
ZAJEDNIČKI TRENUCI
Otkako se Helena još sa 19 godina odselila u New York, jako si nedostaju. I od tada neizmjerno cijene zajedničke trenutke.
- Iako me Tamara često posjećuje u New Yorku, Londonu, Parizu, uvijek smo nekako osjećale da to nije dovoljno vremena. Sada kad dođem u posjet u Zagreb najradije provodimo vrijeme s Tamarinom kćerkicom - kaže Helena.
A upravo je Tamarin porodiljni bio izvrstan period da sestre napokon realiziraju svoju poslovnu ideju.
- Kako već nekoliko godina pokušavamo “uloviti” idealni trenutak za pokretanje posla, odlučile smo da ću uz uživanje u svojoj kćerkici malo vremena izdvojiti i za pokretanje linije. Upravo iz tog razloga seka je, priznajem, obavila veći dio posla - otkriva Tamara.
Obje vole modu i dizajn i vole se lijepo odjenuti i urediti.
Jako im se sviđaju Chloe i Alexander Wang, a obožavaju Stellu McCartney.
- Od hrvatskih dizajnera volimo nositi kreacije Jolie Petite naše prijateljice Ljupke Gojić Mikić – dodaju.
Helena je inače u dugogodišnjoj vezi s menadžerom Vjekom Zadrom, ali detalje iz privatnog života čuva za sebe.
Često je naglašavala i da u svojoj obitelji ima najveći oslonac. Ovo, uostalom, i nije prvi poduzetnički projekt unutar četveročlane obitelji Šopar. Tata je vlasnik pečenjarnice Crni u kojoj su cure još kao djevojčice jele najfinije burgere, a zajedno su prije nekoliko godina u Novalji otvorili restoran Paprika koji roditelji vode. Kad su na otoku, i cure rado pomognu roditeljima.
Ljeto je i ove godine Heleni, a i Tamari rezervirano za Hrvatsku.
- Svako ljeto si napravim bazu na hrvatskim otocima, a onda iz Hrvatske putujem po svijetu gdje trebam. Krajem kolovoza se vraćam u London, a Tamara u Zagreb - otkriva Helena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....