MINISTARSTVO FILMA

Nevolje u čistilištu: Na 'Ljupke kosti' nitko normalan ne bi potrošio 65 milijuna dolara. Nitko osim Petera Jacksona...

Novi film redatelja 'Gospodara prstenova' neuspješno spaja fantastiku, obiteljsku melodramu i krajnji "neugodnjak"

Ima nekog vraga u Novom Zelandu! Tamošnji filmaš Vincent Ward u Hollywoodu je napravio film "Ja ću budan sanjati“ (poetičan prijevod teško prevodivog originala "What Dreams May Come“) i radnju smjestio između Raja i Pakla, igrajući se bojama kao slikar s kistom i platnom.

Sada je još jedan Novozelanđanin, Peter Jackson , u filmu „Ljupke kosti“ napravio sličnu stvar: junakinja je 14-godišnja tinejdžerica, koju je silovao i zaklao njezin susjed, pa ona ubojicu i svoju rastrojenu obitelj promatra iz neke vrste čistilišta, sačinjenog iz neobičnih oblika i nevjerojatno živopisnog kolorita. Što ih tjera da sanjare o takvim čudesnim zonama? Možda sama zemlja, u kojoj je Jackson našao nestvarne lokacije za svoju trilogiju „Gospodar prstenova“.

Shizofreni proizvod na tragu 'predprstenovskog razdoblja'

Već ova natuknica o fabuli dostatna je da vas uvjeri kako „Ljupke kosti“ nisu običan film. Da, u pitanju je ekranizacija istoimenog romana Alice Sebold (možete ga nabaviti i u našim knjižarama), međutim, u knjigama, pa čak i u bestselerima, gotovo sve je dozvoljeno, ali u Hollywoodu baš i ne.

Da nije u pitanju Jackson, kojem je nakon golemog uspjeha "Gospodara prstenova“ i nove verzije "King Konga“ daju da radi što hoće, na takvu priču nitko normalan ne bi utrošio 65 milijuna dolara. Jackson je, međutim, tip kojeg uprave takve stvari zanimaju: "Prstenovi“ i "King Kong“ su proizvodi njegove pomalo infantilne uobrazilje, no pravi Jackson voli sve što je pomaknuto, humorno crno, što je uostalom jasno svima koji gledali "Loš ukus" ili "Nebeska stvorenja“: u prvom neki tip glavinja desetak minuta odrubljene lubanje, a u drugom dvije cure, zaljubljene jedna u drugu, planiraju kako da likvidiraju majku jedne od njih.

"Ljupke kosti“ skladno se uklapaju u njegovo „predprstenovsko“ stvaralaštvo, samo što je prilično neobično gledati raskošno producirani hollywoodski film koji se bavi pedofilijom, silovanjima i serijskim ubojstvima.

Ima tu i poneki ustupak, na primjer, nikad nije pokazano što je perverzni susjed točno napravio nesretnoj tinejdžerici, međutim, stalno imamo dojam da gledamo neki shizofreni proizvod, koji balansira između krajnjeg „neugodnjaka“ i sentimentalne obiteljske melodrame.

Scene kojima se opire vaš moral!

Budući da je Jackson virtuozan redatelj, neke su scene izvrsne (poput one u kojoj žrtvina sestra nalazi definitivan dokaz protiv ubojice), ali cjelina baš i nije: taman se naviknute na fabulu koja se napreskokce odigrava između neba i zemlje, kada vas Jackson suoči s elegičnim prizorom u kojem se u nadrealnom pejzažu, ispod razlistalog drveta, okupljaju sve žrtve spomenutog zlikovca, od sedmogodišnje curice do propupalih tinejdžerica. Nečemu takvom opire se ponajprije vaš moral!

Potpuno promašen je i podzaplet s mladim Indijcem u kojeg je pokojnica bila zaljubljena i njegovom novom djevojkom: završna fantastika, koja uključuje zadovoljavanje ljubavnih i erotskih maštarija junakinje, također je izvedena krajnje nezgrapno.

Možda desetljeće kasnije mladi poklonici filma otkriju "Lijepe kosti“ i proglase ga važnim datumom u povijesti kinematografije, jer je naglavce okrenuo sve što se u Hollywoodu smije i ne smije. Budući da očito nemamo tu distancu, za nas je to naprosto film koji bi možda bio bolji da ga je Jackson radio izvan Hollywooda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. rujan 2024 03:37