JEDINSTVENI PROJEKT JUTARNJEG

Studenti zagrebačkog ALU-a ilustrirali su Vindijine oglase za prvi broj Svijeta kulture: Pogledajte ih

Studenti ALU-a Zdenko Mikša, Petra Divković i Mihael Bađun
 Davor Pongracic/Cropix
Ovaj projekt spaja vještinu i kompetentnost studenata Akademije i poslovni sektor, kaže dekan ALU Tomislav Buntak

Birali smo studente prema vještini i kreativnosti koju su dosad pokazivali u svojem radu, one koje i inače naginju sličnim zadacima, koji imaju brzu reakciju, ali i spretno vladaju likovnim disciplinama. Poznajem rad odabranih troje studenata od prve godine fakulteta, svih su godina odlični na predmetima crtanja i slikanja. I, naravno, pozdravljam svaki projekt koji pokazuje koliko je naša struka važna u mnogim segmentima, pa i u ovom suradnje kreativaca i proizvodne industrije, odnosno onaj projekt koji spaja kompetentnost i vještine studenata Akademije i poslovnog sektora - govori nam Tomislav Buntak, slikar, dekan Akademije likovnih umjetnosti i predsjednik Hrvatskog društva likovnih umjetnika, o novom projektu koji je pokrenuo Jutarnji list u suradnji sa zagrebačkim ALU-om, a u sklopu kojeg studenti predlažu reklame za domaće tvrtke. Prva je reklama nastala za Vindiju, prehrambenu industriju sa sjedištem u Varaždinu.

Razgovaramo s troje studenata koji su bili u najužoj konkurenciji, a od kojih je Vindija odabrala dva rješenja.

Rješenje Mihaela Bađuna, umjetnika koji se upravo priprema za diplomu potkraj rujna, a koji je i sam Varaždinac, jedno je od odabranih. Kako kaže: "Znalo mi se dogoditi da dobijem neke narudžbe za plakate ili naslovnice knjiga. No, u ovom mi je slučaju povjerenje ukazao moj ALU, i zbog toga mi je posebno drago, zbog činjenice da su oni, moji kolege, smatrali da mogu sudjelovati u ovom projektu". Mladi je umjetnik u Varaždinu na proljeće imao svoju samostalnu izložbu pod nazivom "Glave". Kako mu se bliži diploma, intenzivno razmišlja o budućnosti: "Želio bih biti nastavnik te se i dalje baviti umjetničkim radom, spojiti te dvije ljubavi". Rad mu je za Vindiju, dakle, bio inspirativan, među ostalim, zato što je riječ o industriji u njegovu rodnom gradu. "Jedna su mi od inspiracija i ilustracije američkog umjetnika Normana Rockwella, dakle 'old school' ilustracija kojoj kroz digitalne medije dajem suvremeni okvir. U ilustraciji za Vindiju nastojao sam prikazati razne aspekte suvremenog života", objašnjava. Dok razgovaramo, ovaj je mladi umjetnik u Varaždinu, no za vikend je bio u Zagrebu, gdje su studenti oslikavali mural u Maksimiru: "Bilo je to zanimljivo iskustvo, mnogi su se prolaznici zaustavljali, ispitivali nas što radimo, zašto koristimo te boje i slično".

image
Rad Mihaela Bađuna

Petra Divković, kao i Bađun, studentica je Nastavničkog odjela ALU-a, na grafici, oboje su u klasi Ines Krasić. I ona je za vikend slikala murale. "Bila je slobodna tema pa sam slikala u svojem stilu, apstraktne, šarene likove životinja. Prolazilo je mnogo ljudi, djeca su me ispitivala koje su to životinje, pokušavala su i pogoditi, no zapravo nije riječ o konkretnim životinjama". I njezin je rad odabrala Vindija, a Petra Divković o svemu govori: "Sviđa mi se što se u ovakve projekte uključuju studenti, prilika je to za stjecanje iskustva, da isprobamo nove stvari". Kažem joj kako su mnogi umjetnici nakon studija imali osjećaj da nisu dokraja spremni za stvarni život: "To jest djelomice istina, a djelomice i nije jer naša Akademija puno pruža i onima koji žele učiti i izvan klasične nastave. No, sve jest dosta apstraktno dok studiramo. Ja bih se željela nastaviti baviti ilustracijom, a za grafičkog sam se dizajnera školovala već i u Školi za primijenjenu umjetnost i dizajn. Na ALU-u slušam strip kao izborni predmet kod Irene Jukić Pranjić, i to je sjajno. Gosti su jako zanimljivi, od Stipana Tadića do Dubravka Matakovića".

image
Rad Petre Divković

Mladu studenticu pitamo što je za nju dobra ilustracija. Odgovara: "Ona koja je otvorena, koja komunicira s promatračem, koja pruža osjećaj sreće ili tuge, koja je osobna i univerzalna u isto vrijeme. Ako se povežete s njom, nije važno ni u kojem je stilu". Za ilustraciju je, govori, imala tjedan dana, što joj je bilo dovoljno: "Crtala sam organske oblike koje sam digitalno obradila. Volim mnoštvo detalja".

Zdenko Mikša, čiji je rad bio u užoj konkurenciji, za sobom već ima objavljene strip-fanzine. Diplomski mu je rad golemi mural pun detalja, pet puta jedanaest metara, uz Nastavnički odjel ALU-a, gdje studira. Kako govori: "Svaka prilika da se predstavimo i okušamo u stvarnom, praktičnom svijetu za nas je odlična". I u budućnosti se, kako govori, želi nastaviti baviti ilustracijom: "Dobra je ilustracija ona koja komunicira s krajnjim konzumentom, primjerice kad netko otvori novine, da može dobro reagirati. Puno je elemenata u igri, kao i neke suptilnosti koje su bitne naročito nama koji to studiramo i bavimo se ilustracijom. Ilustracija uvijek mora biti drugačija, s novog polazišta to je uzbudljiv posao". Kako je pristupio ilustraciji za Vindiju, govori: "Nakon prezentacije sam si prvo dao neko vrijeme za razmišljanje pa sam počeo crtati".

image
Rad Zdenka Mikše
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 12:48