Dobar dizajn nikada ne izlazi iz mode, dokazuje primjer natikača koje su kroz četvrt stoljeća stekle legendarni status.
Za razliku od dizajnerskih torbi, ne postoji mnogo modela obuće koja bi dosegla legendarni status. A osim Chanelovih balerinki s crnom “kapicom”, Guccijevih mokasinki i Louboutinovih štikli s crvenim potplatima, taj status imaju i natikače Oran luksuzne francuske kuće Hermès koje ove godine slave 25. rođendan. Riječ je o natikačama jednostavnog, no prepoznatljivog dizajna zbog kožnatog remena preko prstiju oblikovanog u stilizirano slovo H koje su predstavljene u kolekciji za proljeće/ljeto 1998. nadahnutoj Afrikom. Stoga su nazvane prema alžirskom lučkom gradu, a dizajnirao ih je tadašnji kreativni direktor Pierre Hardy.
Sve otada te su elegantne, praktične i udobne natikače “must have” dizajnerska kreacija za svaku ženu koja se doživljava istinskom šminkericom, a s cijenom od 595 eura postale su i statusni simbol. Svake sezone Hermès predstavi taj model u novim bojama, pa interes za njih ne splašnjava, posebno u svjetlu trenda “tihog glamura” koji je ponovno popularizirao modne klasike.
Fanny Moizant, suosnivačica modne platforme Vestiaire Collective na kojoj se mogu kupovati dizajnerske kreacije, kaže u jednom intervjuu da potražnja za tim modelom ljetne obuće postojano raste iz sezone u sezonu s novim generacijama kupaca koje su ih vidjele na poznatim influencericama i osobama iz javnog života - jer nema te zvijezde s A liste koja ih nema u svojoj garderobi. A u Hermèsu, potaknuti njihovom popularnošću, 2020. su predstavili varijantu nazvanu Chypre, natikače s kožnatim slovom H i remenom čija je cijena u njihovom internetskom dućanu 710 eura, a postoji i model Oasis, natikače nalik na Oran, s potpeticama visine 5 centimetara: njihova je cijena 650 eura.
Tu su, naravno, i brojne kopije Orana konfekcijskih brendova čija je cijena deseterostruko niža, nisu izrađene ni od tako fine kože, no u nedostatku budžeta mogu “proći” kao šik detalj svih ljetnih kombinacija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....