VELIKI GUBITAK

Umro je Dragutin Majsak,institucija zagrebačkog ugostiteljstva i dugogodišnji šef Vinodolove sale

 Mario Kučera
Zagrebački restoran Vinodol smatrao je svojim drugim domom gdje je proveo gotovo 35 godina kao voditelj sale restorana.

Umro je Dragutin Majsak, jedna od institucija zagrebačkog ugostiteljstva i šef sale restorana Vinodol gdje je proveo gotovo 35 godina. Kad biste došli u Vinodol, a nerijetko se red stvarao već od 11 sati ujutro pred vratima ovog poznatog restorana, Drago bi vas dočekao u sali savršeno uglađen, miran i nasmiješen. U najvećoj gužvi on je bio na visini zadatka, obilazeći goste laganim pokretima gotovo kao da je vijorio salom ne dotičući pod. Jednom prilikom odlučili smo napraviti veliku reportažu o Vinodolu kao jednom od najposjećenijih restorana i predstaviti ga kroz ljude koji ga čine. Među njima bio je Drago i odlučili smo s njim krenuti u proces prikupljanja izjava. Nije mu bilo drago, nije se osobito ugodno osjećao s zataknutom bubicom na kravati gdje je jedino mogla biti uredno zataknuta zlatna igla. Smjestio se, bacio pogled na salu i dao znak da možemo krenuti. Bio je elokventan, pričao je zanimljivo, no u jednom trenu rekao je kako nije zadovoljan, iako je sve bilo doista savršeno ustrajao je u tome da želi ponoviti. Ponovno smo uključili lampe, osvijetlili ga, sve namjestili i još jednom snimili. Bio je perfekcionist.

Na pitanje što mu je najvažnije odgovorio je jednom riječju: povjerenje. "Gostima treba dati takvu uslužnost i kvalitetu koji će učini da se kod nas osjećaju sigurno. Onda se oni vraćaju", znao je reći. Je li mu ikad dosadio posao u ugostiteljstvu? Kratko je i ponovno bez dvojbi odgovorio da nije i da svako zadovoljno lice za stolom njemu daje novi polet. Uz tako veliki broj ljudi koji sjedne u restoran česte su i pohvale, ali i kritike. Iako ih je u servisu svojevremeno bilo tridesetak, Drago nam je otkrio kako komentare gostiju odmah prenose kuhinji kako bi svi zajedno bili što bolji.

image
Mario Kučera

Servis se definira kao neki nevidljivi faktor zbog kojeg se gost vraća u restoran. To je usputni osmjeh, gesta, držanje kaputa, predlaganje vina, referiranje na anegdotu, predlaganje gostu koje jelo da kuša, gostoljubivost, ljubaznost, ali istovremeno odmjerenost i nenametljivost. Drago je pak bio izuzetan u balansiranju svega navedenog što ga je činilo jedinstvenim šefom sale.

image
Dražen Boban i Drago Majsak
Facebook Page Restorana Vinodol

Školovao se u Profesionalnoj ugostiteljskoj školi u slovenskom Novom Mestu, a Vinodol je doživljavao kao svoj drugi dom. Krunom karijere smatrao je priznanje Gault&Millaua za Najboljeg šefa sale 2020. Dragutin Majsak zauvijek će ostati legenda zagrebačkog ugostiteljstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 01:33