Uspjeh o kojem mnogi sanjaju

Tko je Orka Grupa? Godišnji prihod im je 40 milijuna eura, a iza ove uspješne domaće firme stoje mladi ljudi

Četiri jake domaće tvrtke udružile su se kako bi postale lideri na tržištu, ali ne samo po prihodima koje planiraju udvostručiti u odnosu na lani, već i u promjenama

Vinoteka Wine & Friends ovog je utorka bila mjesto objave važnih vijesti za domaće gospodarstvo, prije svega za sektor hrane i pića. Naime, javnosti je predstavljena nedavno oformljena Orka Grupa koju čine vodeća domaća društva u sektoru hrane i pića - Bosnić, Fisherija, Slavonika s brendovima The Meat i Mesoprerada te LU-MA Ekskluziv s bendom Wine & Friends. Predsjednik Uprave novoosnovanog društva i članovi Uprave Orka Grupe predstavili su svoju viziju i ciljeve koje su si zacrtali za budućnost, ali i progovorili o zavidnim dosadašnjim rezultatima poslovanja, kojih se ne bi postidjeli ni malo "veći igrači".

image
Privatni album

Na početku je tako Marko Burazin, predsjednik Uprave Orka Grupe, predstavio društva rekavši: "Orka Grupu čine tvrtka Bosnić, koja djeluje kroz tri kanala prodaje - HoReCa, retail i opskrbljuje druge veleprodaje, te joj je godišnji prihod 20 milijuna eura. Zatim je tu Fisherija, naš maloprodajni delikatesni riblji shop, koji u svojem portfelju ima proizvodnju sushija, odnosno gotovih jela, koje prodaju u svojim maloprodajnim dućanima. njihov je godišnji prihod 5 milijuna eura. Tu je i Slavonika, koja djeluje kao tvornica mesa i mesnih prerađevina koja u svom portfelju ima mesnice u Slavoniji poznate pod brendom Mesoprerada, dok u Zagrebu djeluju pod brendom The Meat. Ta firma godišnje uprihodi 7 milijuna eura. Također, u našem portfelju je i LU-MA Ekskluziv, veleprodajna tvrtka s fokusom na prodaju vina, a pod sobom ima i brend Wine & Friends, koji djeluje kao vinoteka i wine bar te joj je godišnji prihod 8 milijuna eura". U nastavku je još istaknuo kako trenutno zapošljavaju više od 200 ljudi s planiranim godišnjim prometom od 40 milijuna eura.

image

Nikolina i Ivan Bosnić

Press

No, nije sve to došlo preko noći. Ivan Bosnić, član Uprave zadužen za društvo Bosnić i LU-MA Ekskluziv, ispričao je kako je prve poslovne korake odradio još 2007. i to, začudit će se mnogi, na Autobusnom kolodvoru u Zagrebu.

"Zapravo mi je to (autobusni kolodvor, op.a.) bilo radno mjesto. Kako je moj otac cijeli život u ugostiteljstvu bio sam upoznat s funkcioniranjem restorana i problematike nabave ribe, a ujedno sam imao dosta kontakata na moru od prijatelja koji su imali problem zimi plasirati istu tu ribu. U tome sam vidio priliku i tako je zapravo krenula ta priča. Bilo je dosta intenzivno u početku jer, kako sam bio sam, u 5 sati ujutro bih kupio tu ribu na kolodvoru. Zapravo bi nekad došla u 5, nekad u 8 ili 9, a nekad ne bi ni došla. No, kroz to sam prikupio dosta kontakata od ugostitelja. A imao sam i podršku i pomoć od sestre, oca ii prijatelja. Tako da, premda je Marko na papiru postao predsjednik uprave 2015., temelje je počeo graditi puno prije kad mi je znao uskočiti na kolodvoru i pomoći", ispričao je Bosnić.

image

Marko Burazin i Ana Matijević

Press

Najmlađa članica ove perspektivne tvrtke je Ana Matijević, prokuristica Orka Grupe te zadužena za društvo Slavonika, koje je njezin otac Denis Matijević kupio 2020. i krenuo u zahtjevan proces poslovnog restrukturiranja da bi postalo što je danas - suvremena tvrtka s oko 50 zaposlenih. Premda mlada, za nju njezini najbliži suradnici kažu kako nema toga što ona ne može, jer je snalažljiva, uporna, možda malo tvrdoglava, a prema svemu sudeći i vrlo sposobna.

image

Marko Burazin, predsjednik Uprave Orka Grupe

Press

"Taman kad sam bila pred kraj školovanja dogodila nam se korona, a moj otac je preuzeo mesnu industriju koja postoji dulje od 50 godina i koja je u tom trenutku bila na vrlo klimavim nogama. Započeli smo proces restrukturiranja želeći modernizirati taj posao i dati dodatnu vrijednost tradiciji i tradicionalnoj proizvodnji. Ja sam se tu priključila od samog početka kao produžena ruka mome ocu, a s obzirom na to da o tom poslu nisam znala baš ništa morala sam sve učiti od početka. To je značilo ići u klaonicu, zaprimati robu, biti na otpremama, nekad u 4, nekad u 6 ujutro. I tako sam krenula i vrlo brzo naučila sve o tome, a onda smo započeli ekspanziju naših veleprodaja gdje smo u samo 6 mjeseci otvorili 7 novih maloprodaja, a njih 6 potpuno obnovili i modernizirali".

image

Branimir Brzić, član Uprave zadužen za tvrtku Fisherija

Press

Konačno, Branimir Brzić, član Uprave zadužen za društvo Fisherija, ali i marketing grupe te inovacije kao prednost i posebnost Orka Grupe istaknuo je karakteristiku koju je danas na surovom tržištu teško pronaći.

"Mi smo ozbiljan partner, a istovremeno smo vrlo prilagodljivi. Možemo raditi s velikim, ključnim kupcima, ali i s malim kupcima. Svima pristupamo jednako ozbiljno i svi su nam jednako važni. Ulažemo u edukaciju našeg osoblja i distribuciju, jer težimo izvrsnosti i da budemo lideri", istaknuo je kreativni lider grupacije koji se tvrtki Bosnić pridružio krajem 2015. nakon partije ping-ponga s Markom Burazinom.

image

Ivan Bosnić, Denis i Ana Matijević, Marko Burazin i Branimir Brzić

Press

Od tada do danas, zanimljivo je dodati, tvrtka je rasla više od 50 puta! Za usporedbu, danas u tjedan dana ostvare promet koji su na početku ostvarivali u godinu dana, a sada, dodao je predsjednik Orka Grupe, s priključenim društvima, to ostvare u svega dva, tri dana.

Govoreći o liderskoj poziciji na tržištu, Denis Matijević dodao je: "Svi članovi ovog društva u posljednjih 15 godina izgradili su ozbiljne, dapače respektabilne tvrtke. Kad kažemo da želimo biti lideri, mi zapravo želimo biti lideri promjena i transformacije tržišta. Svjedoci smo na koji način današnji ugostitelji i hotelijeri funkcioniraju i problema s kojima se suočavaju te smo u tome vidjeli svoju priliku. Možemo reći da idemo korak naprijed ispred drugih, jer smo još uvijek dovoljno mali da možemo biti fleksibilni i da možemo našim kupcima osigurati kontinuiranu isporuku kvalitetne robe u visokom stupnju pripreme". Također, istaknuto je na kraju, planirani rast poduzeća u ovoj godini planiran je za čak sto posto u usporedbi s 2023.

image

Denis Matijević i Marko Burazin

Press
image

Uz sushi iz Fisherije, gosti su mogli probati suhomesnate proizvode Slavonike - od čvaraka, preko kobasice, do kulena

Press

Ova priča o uspjehu popraćena je još jednom novosti na gastro sceni, a ta je da se timu Orka Grupe kao njihov ambasador priključio Deni Srdoč, široj javnosti poznat kao chef koji je dva naš restorana donio Michelinovu zvjezdicu. Ovom prigodom je sa Željkom Vukićevićem, chefom svoga Hidden bara u Rijeci, pripremio ručak u četiri slijeda praćen odabranim vinima, a pripremljenim od namirnica poduzeća Orka Grupe.

image

Chef Deni Srdoč ambasador je Orka Grupe

Press
image
Press
image
Press
image
Damir Krajač/Cropix
image
Press
image
Press

Okupljeni gosti tako su na početku mogli uživati u proizvodima Fisherije i The Meata uz Jakovac Sauvignon, a u nastavku dana u Srdočevim kreacijama. Prvo su to bili zaista ukusan odležani brancin s kefirom, narančom i chilijem te moćan beef tartar s kremom od medvjeđeg luka uz koji se točila Bertoša Malvazija. Drugi slijed bio je čupkani odojak s pjenastim umakom od senfa i harisse uz Chardonnay Jakovac. Iza toga, na stol je stigla rolana janjetina sa salaticom od korabice punjena šinatom i pinjolima uz koju je prijala kupaža cabernet sauvignon i merlota La Diva. Cijelu ovu priču zasladio je talijanskim klasikom baš dobre izvedbe - tiramisuom, koji je pratila Krauthakerova izborna berba graševine 2019.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. lipanj 2024 09:43