Podržali ih i Amerikanci

Sad je i službeno: Sarajevski ćevap zaštićen je autohtoni brend, još je ostao somun

Sarajevski ćevap osmi je proizvod koji je prošao tu proceduru i sada predstavlja novi potencijal za razvitak turističke ponude ali i sprječavanje zloporaba odnosno proizvodnje "lažnog" sarajevskog ćevapa

Sarajevski ćevap od sada je zaštićen kao autohtoni brend i posebni bosanskohercegovački proizvod a uskoro slijedi procedura zaštite sarajevskog somuna, potvrdila je u srijedu gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić, prenosi Hina.

Naime, gradska uprava je prije dvije godine pokrenula proceduru zaštite sarajevskog ćevapa kao proizvoda s posebnim geografskim podrijetlom sukladno zakonskim odredbama koje su na snazi u BiH i ta je procedura sada dovršena a naredni je korak, kako su najavili, zaštita tog brenda i na tržištu Europske unije.

"Kako kažemo, ako dođete u Sarajevo i ne probate ćevape kao da niste ni bili odnosno morate se vratiti", kazala je Karić novinarima najavivši i brendiranje somuna kakav se poslužuje uz ćevape a proizvodi samo u sarajevskim pekarnama. Odlikuje ga posebna tekstura tijesta i okus po orijentalnom začinu ćurekotu čije je podrijetlo u jugoistočnoj Aziji.

Proceduru zaštite sarajevskog ćevapa kao autohtonog podržala je i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) a voditeljica ureda za BiH Courtney Chubb kazala je kako su se na to odlučili jer je riječ o ključnom proizvodu gastronomske i turističke ponude Sarajeva.

"Ova oznaka sarajevski ćevap prepoznaje kao jedinstveni proizvod kojega ne možete dobiti nigdje drugdje u svijetu. Štiti njegove sastojke tako da se ne mogu kopirati i ujedno jamči sigurnost i kvalitetu proizvoda", kazala je Chubb.

image

Sarajevski ćevapi u Ćevabdžinici Ferhatović

Tom Dubravec/Cropix

Pojasnila je kako USAID posebnu pozornost poklanja turizmu i smatra to djelatnošću koja znatno doprinosi ukupnom gospodarskom razvoju zemlje.

Kako je pojasnio ravnatelj Agencije za sigurnost hrane BiH Džemil Hajrić Sarajevo je zaštitilo svoj ćevap na temelju zakona na razini BiH koji je usuglašen s politikama i standardima Europske unije.

Sarajevski ćevap osmi je proizvod koji je prošao tu proceduru i sada predstavlja novi potencijal za razvitak turističke ponude ali i sprječavanje zloporaba odnosno proizvodnje "lažnog" sarajevskog ćevapa.

"Sada će biti onemogućeno da se sarajevski ćevap pravi drugdje a našim ćemo ćevabdžijama omogućiti mogućnost dodatnog plasmana i izvoza na tržište EU", kazao je Hajrić.

Ranije je tu proceduru prošao samo još jedan proizvod iz BiH i to livanjski sir za kojega je sada otvoren put za plasman na tržište država EU.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 02:38