- Uzmite papir i olovku i nastavite rečenicu: “Danas krećem na put. U kofer ću spremiti…” - zamolila je okupljene Tina Primorac, književnica i praktičarka biblioterapije na prvoj Write & Wine radionici održanoj jedan petak početkom ožujka u Edukacijskom centru Heureka u zagrebačkoj Radničkoj. Svi su prisutni odmah prionuli na posao, uz gutljaj ili dva traminca, chardonnayja ili pak cabernet sauvignona čija je namjena bila da podmažu malo kreativnost i potaknu bujicu riječi da se izlije na stranicu.
Inovativni koncept koji spaja pisanje i uživanje u vinu i hrani, za koje su se u ovom slučaju pobrinuli Vinarija Trs iz Iloka i domaći proizvođač craft čokolada Reizl tom je prilikom privukao petnaestak ljudi, a rasprodani termini naknadnih radionica pokazali su da interes za opuštenim izlaskom koji uključuje kreativno izražavanje uz pratnju čaše vina i nešto malo hrane itekako postoji. Štoviše, uopće nije zanemariv!
Write & Wine je samo jedna u nizu radionica koja spaja upravo vinska ostvarenja domaćih proizvođača i neki oblik samoizražavanja, bilo da je riječ o lončarenju (postoji tako i Glinom & Vinom u organizaciji keramičarke Tanje Rukavine), vezenju (tu je i Vezi s vinom u suradnju s Korlatom) ili pak najpopularnijem žanru grupnog stvaranja - slikanju (Pineli & Wine, Paint & Wine, Wine & Design i tako dalje). U svim slučajevima radionice ne prelaze cijenu od 40 eura po osobi, a većinom se kreću od 20 do 30 eura te privlače pojedince, parove, ali i cijele grupice ljudi koji se žele družiti na drugačiji način. Osim potrebnih materijala za stvaranje, svaka od radionica uključuje i konzumaciju vina uz pokoji zalogaj, što pomaže ljudima da se opuste i izađu iz vlastite zone ugode.
ZAŠTO JE TO VAŽNO?
Tražite li, primjerice, termin za radionice slikanja uz vino, morate jako pažljivo provjeriti raspored jer se nerijetko rasprodaju brzinom svjetlosti, što daje naslutiti da po radionici minimalno 25 osoba ima priliku opuštati se uz čašu ili dvije vina. To također znači da vinari zastupljeni na ovakvim radionicama imaju izvrsnu priliku predstaviti svoja vina široj publici koja možda do tada nije pažljivo proučavala domaću vinsku scenu.
Kada govorimo o širenju vinske kulture najčešće se bavimo raznim velikim festivalima i događanjima, tematskim vinskim radionicama te degustacijskim večerama koje uključuju uparivanje s vinima, no to ne znači da prilike poput kreativnih radionica treba previdjeti. Vjerojatno se uz desetak minuta pametno osmišljenog predstavljanja vinara u pauzi od slikanja, vezenja ili pisanja, bilo da to čine voditelji samih radionica, predstavnici vinarija ili sami vinari, može učiniti više da se potencijalnim kupcima predstave enološki noviteti i takozvane perjanice pojedinog proizvođača, nego tipično predstavljanje na raznim festivalima na kojima sudjeluje i brojna konkurencija.
Projekti poput Write & Wine i Paint & Wine niču na sve strane i u raznim hrvatskim gradovima pa vinarima vrijedi razmisliti o suradnji s kreativcima koji svoje vrijeme ulažu u organizaciju ovakvih događanja jer se upravo tako mogu otvoriti mogućnosti prodaje cijeloj novoj grupi kupaca, na obostrano zadovoljstvo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....