Pivovara The Garden Brewery na zagrebačkom Žitnjaku ovog listopada proslavila je pet godina postojanja. Možda se to nekome neće činiti mnogo, ali kada je riječ o ovoj konkretnoj pivovari, poznavaoci scene craft pivarstva u Hrvatskoj neće dvojiti - The Garden Brewery znatno je pridonio njezinu razvoju. U pet godina otkako postoje puno se toga promijenilo, kako u samoj pivovari, tako i na domaćoj sceni.
"Prešli smo iz razdoblja kada su se radila možda tri ili četiri stila piva, do živahne scene na kojoj imamo gomilu malih pivovara koje stvaraju nevjerojatnu količinu čudnih i prekrasnih piva. Mislim da prije pet godina niste mogli naći pivovare poput recimo Pulfera, s njihovim voćnim smoothie pivima. Lijepo je vidjeti kako smo se svi razvili", zadovoljan je Tom O’Hara, pivar i voditelj The Garden Breweryja. Pritom ističe da se moglo pratiti kako scena prihvaća i dalje razvija trendove poput kiselih piva.
Pokretači trendova
"Bili smo prva pivovara u Hrvatskoj koja je proizvodila kettle kisela piva. Gotovo svi (uključujući neke od naših vlasnika) mislili su da smo ludi. Sada, pet godina kasnije, gledam kupce kako jedan za drugim dolaze u naš bar i kupuju limenke naših Imperial Soursa ili Florida Weisse piva s tri vrste voća. Bilo je nevjerojatno iskustvo stvoriti tržište i gledati kako raste pred našim očima", govori nam s ponosom.
Kako bi proslavili petu obljetnicu postojanja, odlučili su pripremiti nešto posebno pa su se javili svojim omiljenim pivarima iz Europe i svijeta kako bi zajedno osmislili piva različitih stilova. Novih pet piva tako je nastalo u suradnji s prijateljima iz Australije, Španjolske, Mađarske, SAD-a i Norveške.
"Svoje smo suradnike birali imajući na umu našu prošlost s jedne, kao i našu sadašnjost i budućnost s druge strane. Naša Pink Guava Triple IPA skuhana je s One Drop Brewing Co pivovarom u Sydneyu, budući da je naš bivši glavni pivar Nick sada tamo. Bilo je sjajno ponovno stupiti s njim u kontakt i stvoriti nešto posebno. Surađivali smo i s Budapest Beer Weekom, koji je naš omiljeni festival piva i, barem po meni, najbolji festival craft piva u Europi. Htjeli smo raditi s njima jer su nam zadnjih nekoliko godina jako nedostajali pivski festivali. Zatim smo odabrali pivovaru Lervig iz Norveške, Basqueland iz Španjolske i Stillwater iz SAD-a jer su svi oni naši prijatelji i pokazuju naše globalno stajalište."
Svako novo pivo im je drugog stila, na što su posebno pazili kako bi ponuda bila što zanimljivija. I nisu pogriješili, budući da su prva dva piva bila rasprodana u rekordnom roku, a ako ulovite još koju limenku ostalih, možete se smatrati sretnima.
Novi stilovi, nove ideje
"Uvijek tražimo nove načine kako inovirati, a ovaj nam je projekt dao priliku da pivo gledamo kao praznu stranicu (spremni uime toga isprazniti i račun, jer samo jednom slaviš peti rođendan!). Na kraju smo predstavili dva nova stila, double imperial stout i biere de garde, što su bila prva piva svoje vrste u Hrvatskoj", objasnio je O’Hara i nadodao da su njihovi distributeri i partneri bili iznimno zainteresirani za projekt.
"Morali smo ograničiti zalihe za svaku zemlju s kojom radimo na samo nekoliko kutija, a bačvice su mogle dobiti samo ako organiziraju poseban događaj. Naša Basqueland New England IPA rasprodana je za manje od 24 sata na našem webshopu, što pokazuje koji doseg sada imamo. Ovo ne bismo mogli učiniti prije godinu dana, a kamoli prije pet", istaknuo je.
Ideja im je bila da nova piva puste na točionike u barovima i pivnicama diljem Europe i svijeta u isto vrijeme između 21. i 30. listopada kako bi obilježili godišnjicu, što se pokazalo kao odlična ideja. U Hrvatskoj su ih pustili u vlastitoj točionici, ali i na točionicima dućana Spicy Days.
"Prvotno sam imao plan da radimo događanja u 15-20 barova diljem Europe. Uobičajeni način rada u The Garden Breweryju je da stvari izmaknu kontroli, tako da smo na kraju dobili 47 događaja u 21 zemlji. Logistički je ovo bila ogromna operacija i ne bi bila moguća bez našeg fantastičnog tima za logistiku i prodaju."
Iz pivovare na kućni prag
Online trgovina i dostava piva na kućni prag svakako su se pokazali kao neophodni prošle godine, a nastavili su uspješno funkcionirati čak i kad se život (barem naizgled) vratio u normalu. Rasprodana rođendanska piva samo su još jedna potvrda toga.
"Naša webshop zajednica bila je stvarno važan dio našeg poslovanja u ludilu koje se događalo proteklih nekoliko godina. Uspjeli smo izgraditi i zadržati čvrstu jezgru kupaca i to je za nas sad važan kanal prodaje. Pokazao nam je da, posebno lokalno, postoji potražnja za brojnim različitim stilovima piva koja smo proizvodili, što se ponekad ne odražava u barovima ili trgovinama."
U budućnosti ih čeka još stvaranja i igre s okusima, ali i premještanje proizvodnje u novi prostor jer su prerasli trenutne kapacitete.
"Planiramo povećati proizvodnju kako bismo mogli proizvesti 3,5 milijuna litara piva, a za to nam treba više prostora nego što imamo. Na pola smo gradnje pivovare na novoj lokaciji na Žitnjaku i vrlo sam uzbuđen što ću je predstaviti kada za to dođe vrijeme. U međuvremenu ćemo svoj posljednji mjesec proslaviti u našem izvornom domu pretvarajući ga u pravi advent, nazvan Zimski vrt", najavio je O’Hara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....