BIRA, LIBRI I KAFE

Pivari Kampanjole otvorili oštariju, nude svoje pive na špinu, kafe z Žminja i fjumansku Colu

 Goran Sebelic/Cropix
U istarskom Svetvinčenat otvoren lokal u kojem će se nuditi samo eko ili lokalni proizodi, a održavat će se i književne večeri.

Dugo se čekalo da začetnici prve hrvatske eko bire ili piva Kampanjola otvore svoju eko oštariju. Konačno su taj plan Darko Pekica, Darijan i Korina Siljan te Dino Grgorinić i ostvarili. U malom mjestu Svetvinčenat poznatog po velebnom kaštelu Morosini Grimani otvorili su svoj prvi lokal u kojemu se mogu naručiti samo domaće i lokalno, naravno uz Kampanjolu, već prepoznatljiv brend pivske craft scene koja se može kušati i u nekim zagrebačkim lokalima.

image
Goran Sebelic/Cropix

Tako ovi craft pivari, poljoprivrednici, stočari i sirari, ali i kulturnjaci, jer se svime time bave, nude u malom savičentinskom lokalu svoju Kampanjolu u boci i točeno – lager Bjondu, crnu Organic Porter te svjetlu Organic Ale uz crveni Ceranski Ale koji je idealan za zimske mjesece. Taman sada za Božić i Novu godinu. Tu je i posebna edicija njihovog Ceranskog Alea koji odležava 40 metara pod morem šest mjeseci.

image
Goran Sebelic/Cropix

Uz njihove uzdanice, u oštariji Kampanjola možete naručiti žminjsko kafe Monte koje je u postupku ekološke certifikacije, a umjesto globalne Coca-Cole tu je riječka craft cola Monada. Vino je pak iz obližnje eko vinarije Lunika i vodnjanskog Agroprodukta, a uskoro će i Pekica ponuditi svoje. I to nije sve, saznajemo od ovih entuzijasta čija se proizvodnja craft piva od samih početaka 2018. rapidno povećala na 60 do 70 tisuća litara eko piva godišnje. Nudit će oni i domaće istarske sokove, ali kako i sami razvijaju niz pića u svojoj "birani", kako nazivaju svoju malu pivovaru, i ta će pića uskoro biti na stolu. U Savičenti stalno smišljaju nešto novo, ali mora biti održivo, lokalno i ekološko.

image
Goran Sebelic/Cropix

- Mi smo od samih početaka "mantrali" o nekom ugostiteljstvu. Imamo svoju prikolicu u kojoj pripremamo hranu, radili smo i na Adventu u Puli dok nisu došli "jeftini" kao ove godine. Od proljeća namjeravamo u našoj eko oštariji nuditi i hranu, nešto s čime ćemo sljubiti naše bire. Ovo bi mjesto trebao biti spoj butižina dobre bire, atmosfere, knjiga. Tu ćemo organizirati i književne večeri, a poznavajući mene i izložbice. Svega bi trebalo biti. Ovdje bi se trebali odvijati i neki ugodni razgovori s intelektualcima, novinarima, naravno uvijek u smislu "pokreta otpora". Uvijek lokalno, ne globalno. Dakle, Monada, a ne Coca-Cola. Gledamo pustiti čim manji ekološki otisak da djeci i unucima pustimo barem dio zemlje koji će biti čist. To je bila naša nit vodilja, kaže nam Pekica, inače pisac i jedan je začetnika kultne kulturne udruge Šikuti Machine.

image

Na fotografiji: Dino Grgorovic i Darko Pekica.

Goran Sebelic/Cropix

- Kada smo krenuli s pričom o biri, odmah smo htjeli da to bude održivo jer je cijela filozofija našeg postojanja održivost. A održivost po nekom mišljenju može jedino ili kroz ekološku proizvodnju. Kako tada na tržištu nije bilo ekološke bire, išli smo u to. I tada smo u startu imali ideju da imamo svoju proizvodnju, ali i oštariju koja bi bila nešto drugačijeg tipa. To bi bila oštarija gdje trebamo bazično prezentirati naše i lokalne proizvode. Jer danas svi nabavljaju sve u Metrou. Kupuju meso iz Argentine, povrće iz Španjolske. Održivost ne ide u tom smjeru po nama. A ova oštarija je jedan od koraka u smjeru održivosti, veli nam glavni pivar u Kampanjoli Dino Grgorinić, kojega njegovi kompanjoni nazivaju Ceran. Ističe da u svom lokalu ne žele nikakve industrijske proizvode.

- Coca-Colu možeš piti bilo gdje na svijetu. Zašto bi došao u Savičentu piti Coca-Colu?! Tako da smo uzeli umjesto Coca-Cole Monadu, imamo Pašaretu, uzimamo prirodne sokove od jednog istarskog proizvođača. Filozofija nam je da sve bude lokalno. Sada imamo puni krug- od poljoprivredne preko prerađivačke proizvodnje do direktne prodaje u oštariji, ističe Grgorinić.

image

Craft pivovara Kampanjola proizvodi pivo od svog eko uzgojenog ječma. Takodjer su otvorili u centru Savicente i svoj kafic u kojem nude sve svoje proizvode.
Na fotografiji: Dino Grgorovic i kotao za kuhanje piva.

Goran Sebelic/Cropix
image
Goran Sebelic/Cropix
image
Goran Sebelic/Cropix

Pekici je ekologija i održivost nešto što se podrazumijeva i razlog zašto se povezao sa svojim kompanjonima prije nekoliko godina. Naime, brat i sestra Siljan su ekološki proizvođači povrća iz Pule, a Grgorinić je među njima bio najveći znalac kada je u pitanju proizvodnja piva. I tako su se našli i krenuli u zanimljivu eko priču. Pekica je uz to stočar i sirar - drži goveda te proizvodi izvrsne kravlje sireve pa se uz tu proizvodnju nekako nadopunila i proizvodnja piva na njegovom imanju u Svetvinčentu. Zato su nakon lansiranja svog piva krenuli i u ugostiteljske vode, najprije putem svoje "food" prikolice gdje za vrijeme pojedinih manifestacija pripremaju razne sendviče s lokalnim mesom – teletinu, kobasice u biri, burgere, naravno s domaćim ekološkim povrćem iz Siljanovih plastenika i njiva. I dakako tu su i Darkovi nezaobilazni kravlji sirevi i skuta. Nedostajalo je međutim jedno fiksno mjesto van pivnice gdje bi se uvijek moglo kušati njihovo pivo.

I Pekica i Grgorinić ističu da je otvaranje eko oštarije bio zapravo posljednji korak da zaokruže svoju priču. Jer Kampanjola je prvo ekološko istarsko pivo koje se kuha s istarskim ekološkim ječmenim sladom. Ječam siju sami budući da koriste nešto više od 40 hektara zemlje, a potom ga šalju u jednu malu ekološku sladara nedaleko njemačkog Nuernberga. Godišnje proizvedu oko 20 tona svog ječma.

- Nažalost ekološku preradu ječma nismo našli negdje bliže jer ga moramo prerađivati u ekološkoj sladari. Ova mala saldara ima dugu obiteljsku tradiciju i s njima smo se povezali na jednom ekološkom sajmu. Tamo radimo bazni slad za naše pivo, a specijalne sladove ne proizvodimo sami jer nam ne trebaju veće količine. A ideja o proizvodnji vlastitog ječma za našu biru je došla spontano. Uostalom Dorijan i Pekica bave se poljoprivredom i to je bio logičan slijed, ističe Grgorinić. Inače, Kampanjolci su počeli s 1.600 litara piva mjesečno, a cilj im je doći do 120 tisuća litara godišnje proizvodnje. I ne samo to. Sada su počeli kuhati i pivo s pirom, prapšenicom.

- Sada eksperimentiramo. Nijemci imaju jednu vrstu pšeničnog piva, a Belgijanci drugu. Vidjet ćemo što će nam od tog tipa piva više odgovarati, ističe Grgorinić koji u pauzi između kuhanja piva kuha i njihov domaći viski. Baš kao i poznate obiteljska pivovare na zapadu. No, to su male količine za vlastiti gušt. Bar zasad, Vjerujem da neće proći dugo i da će Kampanjola lansirati svoj domaći viski.

S druge strane svestrani Pekica namjerava krenuti i u neku malo ozbiljniju priču s vinom koje bi također nudio u ovom lokalu. Osim što je sam ljubitelj vina, veli da njegova obitelj oduvijek radi vino za kućnu upotrebu.

- Plan nam je uzeti dva hektara vinograda tu u okolici kada bude raspisan natječaj za državno poljoprivredno zemljište, zaključuje Pekica kojemu očito nikad ne nedostaje ideja.

image
Goran Sebelic/Cropix

PREPORUKA PIVARA

Dino se najviše bavi pivovarom te su po njegovom receptu nastale četiri bire koje imaju različite okuse i udjela alkohola. Savjetuje nam s čime ih najbolje sljubiti.

Ceranski Ale nastao je kao kombinacija četiri vrste ječmenog slada i dva hmelja. Kuhana je za zimu i božićno vrijeme, a koja odležava tri mjeseca. Svake godine drugačija, posebna, a povezuje ju boja i puno tijelo, lagana gorčina s naglaskom na slad. Više pomno odabranih sladova daju slatkoću karamele, notu prženosti i kremasti okus u ustima. Odlično se slaže s božićnim kolačima.

image

Poklon paketi s četiri vrste piva

Goran Sebelic/Cropix

Organic Porter je crno pivo nastalo u kombinacija pet vrsta ječmenog slada i dva hmelja. Kod njega se osjeti svo bogatstvo prženog slada, nota kave, suhe šljive, kakaa te karamele. Hmelj lagano dolazi do izražaja s aromama suhog voće. Kampanjolin pivar kaže da odlično paše uz sva mesna jela, posebno uz odrezak, pečenja ili gulaše s divljači. Odlično ide i sa Darkovom sušenom skutom.

Organic Ale je svjetla Kampanjola bez citrusnih nota, jednostavna i punog okusa. Kombinacija je tri vrste ječmenog slada i tri hmelja. Ima bakreno-jantarnu boju, a u mirisu dominiraju sladne arome s notom karamele i voćnim aromama hmelja. U okusu se osjeti lagana gorčina koja je u korelaciji s biskvitno-karamelnim svojstvima slada. Odlično se sljubljuje s plavom ribom, tjesteninom s tartufima, šparugama ili vrganjima.

Blond Ale ili Bionda je kombinacija tri vrste ječmenog slada i tri hmelja zlatne boje. U ustima se razvija blago začinjen okus agruma i voća koji nadopunjuje slatkoću slada. Svježe i pitko ističe se po svojoj suhoći i blagoj i ugodnoj gorčini. Idealna za ljeto, a paši uz bijelu ribu, piletinu i pizze.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 00:11