Dugo se čekalo da začetnici prve hrvatske eko bire ili piva Kampanjola otvore svoju eko oštariju. Konačno su taj plan Darko Pekica, Darijan i Korina Siljan te Dino Grgorinić i ostvarili. U malom mjestu Svetvinčenat poznatog po velebnom kaštelu Morosini Grimani otvorili su svoj prvi lokal u kojemu se mogu naručiti samo domaće i lokalno, naravno uz Kampanjolu, već prepoznatljiv brend pivske craft scene koja se može kušati i u nekim zagrebačkim lokalima.
Tako ovi craft pivari, poljoprivrednici, stočari i sirari, ali i kulturnjaci, jer se svime time bave, nude u malom savičentinskom lokalu svoju Kampanjolu u boci i točeno – lager Bjondu, crnu Organic Porter te svjetlu Organic Ale uz crveni Ceranski Ale koji je idealan za zimske mjesece. Taman sada za Božić i Novu godinu. Tu je i posebna edicija njihovog Ceranskog Alea koji odležava 40 metara pod morem šest mjeseci.
Uz njihove uzdanice, u oštariji Kampanjola možete naručiti žminjsko kafe Monte koje je u postupku ekološke certifikacije, a umjesto globalne Coca-Cole tu je riječka craft cola Monada. Vino je pak iz obližnje eko vinarije Lunika i vodnjanskog Agroprodukta, a uskoro će i Pekica ponuditi svoje. I to nije sve, saznajemo od ovih entuzijasta čija se proizvodnja craft piva od samih početaka 2018. rapidno povećala na 60 do 70 tisuća litara eko piva godišnje. Nudit će oni i domaće istarske sokove, ali kako i sami razvijaju niz pića u svojoj "birani", kako nazivaju svoju malu pivovaru, i ta će pića uskoro biti na stolu. U Savičenti stalno smišljaju nešto novo, ali mora biti održivo, lokalno i ekološko.
- Mi smo od samih početaka "mantrali" o nekom ugostiteljstvu. Imamo svoju prikolicu u kojoj pripremamo hranu, radili smo i na Adventu u Puli dok nisu došli "jeftini" kao ove godine. Od proljeća namjeravamo u našoj eko oštariji nuditi i hranu, nešto s čime ćemo sljubiti naše bire. Ovo bi mjesto trebao biti spoj butižina dobre bire, atmosfere, knjiga. Tu ćemo organizirati i književne večeri, a poznavajući mene i izložbice. Svega bi trebalo biti. Ovdje bi se trebali odvijati i neki ugodni razgovori s intelektualcima, novinarima, naravno uvijek u smislu "pokreta otpora". Uvijek lokalno, ne globalno. Dakle, Monada, a ne Coca-Cola. Gledamo pustiti čim manji ekološki otisak da djeci i unucima pustimo barem dio zemlje koji će biti čist. To je bila naša nit vodilja, kaže nam Pekica, inače pisac i jedan je začetnika kultne kulturne udruge Šikuti Machine.
- Kada smo krenuli s pričom o biri, odmah smo htjeli da to bude održivo jer je cijela filozofija našeg postojanja održivost. A održivost po nekom mišljenju može jedino ili kroz ekološku proizvodnju. Kako tada na tržištu nije bilo ekološke bire, išli smo u to. I tada smo u startu imali ideju da imamo svoju proizvodnju, ali i oštariju koja bi bila nešto drugačijeg tipa. To bi bila oštarija gdje trebamo bazično prezentirati naše i lokalne proizvode. Jer danas svi nabavljaju sve u Metrou. Kupuju meso iz Argentine, povrće iz Španjolske. Održivost ne ide u tom smjeru po nama. A ova oštarija je jedan od koraka u smjeru održivosti, veli nam glavni pivar u Kampanjoli Dino Grgorinić, kojega njegovi kompanjoni nazivaju Ceran. Ističe da u svom lokalu ne žele nikakve industrijske proizvode.
- Coca-Colu možeš piti bilo gdje na svijetu. Zašto bi došao u Savičentu piti Coca-Colu?! Tako da smo uzeli umjesto Coca-Cole Monadu, imamo Pašaretu, uzimamo prirodne sokove od jednog istarskog proizvođača. Filozofija nam je da sve bude lokalno. Sada imamo puni krug- od poljoprivredne preko prerađivačke proizvodnje do direktne prodaje u oštariji, ističe Grgorinić.
Pekici je ekologija i održivost nešto što se podrazumijeva i razlog zašto se povezao sa svojim kompanjonima prije nekoliko godina. Naime, brat i sestra Siljan su ekološki proizvođači povrća iz Pule, a Grgorinić je među njima bio najveći znalac kada je u pitanju proizvodnja piva. I tako su se našli i krenuli u zanimljivu eko priču. Pekica je uz to stočar i sirar - drži goveda te proizvodi izvrsne kravlje sireve pa se uz tu proizvodnju nekako nadopunila i proizvodnja piva na njegovom imanju u Svetvinčentu. Zato su nakon lansiranja svog piva krenuli i u ugostiteljske vode, najprije putem svoje "food" prikolice gdje za vrijeme pojedinih manifestacija pripremaju razne sendviče s lokalnim mesom – teletinu, kobasice u biri, burgere, naravno s domaćim ekološkim povrćem iz Siljanovih plastenika i njiva. I dakako tu su i Darkovi nezaobilazni kravlji sirevi i skuta. Nedostajalo je međutim jedno fiksno mjesto van pivnice gdje bi se uvijek moglo kušati njihovo pivo.
I Pekica i Grgorinić ističu da je otvaranje eko oštarije bio zapravo posljednji korak da zaokruže svoju priču. Jer Kampanjola je prvo ekološko istarsko pivo koje se kuha s istarskim ekološkim ječmenim sladom. Ječam siju sami budući da koriste nešto više od 40 hektara zemlje, a potom ga šalju u jednu malu ekološku sladara nedaleko njemačkog Nuernberga. Godišnje proizvedu oko 20 tona svog ječma.
- Nažalost ekološku preradu ječma nismo našli negdje bliže jer ga moramo prerađivati u ekološkoj sladari. Ova mala saldara ima dugu obiteljsku tradiciju i s njima smo se povezali na jednom ekološkom sajmu. Tamo radimo bazni slad za naše pivo, a specijalne sladove ne proizvodimo sami jer nam ne trebaju veće količine. A ideja o proizvodnji vlastitog ječma za našu biru je došla spontano. Uostalom Dorijan i Pekica bave se poljoprivredom i to je bio logičan slijed, ističe Grgorinić. Inače, Kampanjolci su počeli s 1.600 litara piva mjesečno, a cilj im je doći do 120 tisuća litara godišnje proizvodnje. I ne samo to. Sada su počeli kuhati i pivo s pirom, prapšenicom.
- Sada eksperimentiramo. Nijemci imaju jednu vrstu pšeničnog piva, a Belgijanci drugu. Vidjet ćemo što će nam od tog tipa piva više odgovarati, ističe Grgorinić koji u pauzi između kuhanja piva kuha i njihov domaći viski. Baš kao i poznate obiteljska pivovare na zapadu. No, to su male količine za vlastiti gušt. Bar zasad, Vjerujem da neće proći dugo i da će Kampanjola lansirati svoj domaći viski.
S druge strane svestrani Pekica namjerava krenuti i u neku malo ozbiljniju priču s vinom koje bi također nudio u ovom lokalu. Osim što je sam ljubitelj vina, veli da njegova obitelj oduvijek radi vino za kućnu upotrebu.
- Plan nam je uzeti dva hektara vinograda tu u okolici kada bude raspisan natječaj za državno poljoprivredno zemljište, zaključuje Pekica kojemu očito nikad ne nedostaje ideja.
PREPORUKA PIVARA
Dino se najviše bavi pivovarom te su po njegovom receptu nastale četiri bire koje imaju različite okuse i udjela alkohola. Savjetuje nam s čime ih najbolje sljubiti.
Ceranski Ale nastao je kao kombinacija četiri vrste ječmenog slada i dva hmelja. Kuhana je za zimu i božićno vrijeme, a koja odležava tri mjeseca. Svake godine drugačija, posebna, a povezuje ju boja i puno tijelo, lagana gorčina s naglaskom na slad. Više pomno odabranih sladova daju slatkoću karamele, notu prženosti i kremasti okus u ustima. Odlično se slaže s božićnim kolačima.
Organic Porter je crno pivo nastalo u kombinacija pet vrsta ječmenog slada i dva hmelja. Kod njega se osjeti svo bogatstvo prženog slada, nota kave, suhe šljive, kakaa te karamele. Hmelj lagano dolazi do izražaja s aromama suhog voće. Kampanjolin pivar kaže da odlično paše uz sva mesna jela, posebno uz odrezak, pečenja ili gulaše s divljači. Odlično ide i sa Darkovom sušenom skutom.
Organic Ale je svjetla Kampanjola bez citrusnih nota, jednostavna i punog okusa. Kombinacija je tri vrste ječmenog slada i tri hmelja. Ima bakreno-jantarnu boju, a u mirisu dominiraju sladne arome s notom karamele i voćnim aromama hmelja. U okusu se osjeti lagana gorčina koja je u korelaciji s biskvitno-karamelnim svojstvima slada. Odlično se sljubljuje s plavom ribom, tjesteninom s tartufima, šparugama ili vrganjima.
Blond Ale ili Bionda je kombinacija tri vrste ječmenog slada i tri hmelja zlatne boje. U ustima se razvija blago začinjen okus agruma i voća koji nadopunjuje slatkoću slada. Svježe i pitko ističe se po svojoj suhoći i blagoj i ugodnoj gorčini. Idealna za ljeto, a paši uz bijelu ribu, piletinu i pizze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....