Niti jedan posjet Beogradu ne može proći bez odlaska na Ferdinand knedle, reći će vam svatko tko je barem jednom probao slatke i slane loptice za kojima su glavu izgubili gurmani iz cijele regije. Baš nas je zato posebno razveselila vijest da će iste te knedle, koje danas dolaze u čak više od 20 okusa, napokon biti dostupne i kod nas. U zagrebačkoj Radićevoj, u simpatično uređenom lokalu na mjestu bivšeg Čvenka, naime, ovog se četvrtka otvara prva hrvatska poslovnica Ferdinand knedli.
Na omiljenu novu adresu ljubitelja knedli stigli smo dan prije otvorenja, kada su se članovi zagrebačkog tima iza slatkog pulta još uvijek uigravali, strpljivo valjali knedle u posebne posipe, uvježbavali serviranje i provjeravali posljednje detalje pred sutrašnje otvorenje. Jer, kako kažu, sve treba biti na svom mjestu, ovdje nema kompromisa.
Idejni tvorac brenda, simpatični Nikola Nedeljković, odmah na početku razgovora, dok smo još razgledavali vitrinu prepunu šarenih knedli, ushićeno nam je rekao kako je presretan što je napokon došlo vrijeme da otvori lokal te kako je Zagreb bio jedini logičan korak budući da ga hrvatski gosti već godinama ispituju kada će napokon proširiti poslovanje.
"Nakon otvaranja prve prodavnice u Beogradu, brojni gosti iz Hrvatske i regije posjećivali su objekte pod našim brendom. Također, pozitivni komentari i pozivi iz Zagreba, upiti za suradnju od strane poslovnih ljudi iz Hrvatske, prijatelji koji ovdje žive, kao i moje lijepe uspomene na Zagreb dok sam ovdje radio, nisu mi davali previše izbora da razmišljam o drugom gradu koji bi mogao Ferdinand knedle učiniti internacionalnim brendom", rekao nam je Nikola, inače dugogodišnji stručnjak za marketing koji je nakon godina rada u uredu, sasvim slučajno došao na ideju proizvodnje danas superpopularnih knedli.
"Ideja o prodavnici knedli rođena je 2014. godine, nakon tri dugotrajna, ali uspješna pokušaja pravljenja knedli i 3-4 pokušaja pripremanja smrznutih knedli iz dućana koje nisu ispunile očekivanja. Ideja se rodila u šali jer su knedle koje smo pripremali kod kuće bile jednostavno savršene, ali procedura je bila preduga pa sam se dva puta odricao ponovnog upuštanja u avanturu zvanu knedle na tradicionalan način. Jednostavno, u tom periodu obaveze na poslu su bile prevelike, tu je i troje djece kojima se treba posvetiti nakon posla i sve to nije mi dalo previše prostora da vikendom u kuhinji provodim po tri sata. Iako, moram spomenuti, jako volim kuhati, vjerojatno po mami koja je imala svoju slastičarnicu i catering. Pomisao na to da sigurno nisam jedini koji nema vremena da se bavi pripremom knedli dovela je do šale da se pokrene prodavaonica knedli. S vremenom, ideja je sazrijevala, istraživanja o knedlama na internetu samo su 'dodala ulje na vatru' i pokretala daljnje korake poput kreiranja online upitnika, česta putovanja su mi pomogla da istražim tržišta Hrvatske, Austrije, Njemačke, Češke, Mađarske, kao i 'prikriveno' istraživanje među nutricionistima", dodao je Nikola Nedeljković.
Otkrio nam je i kako je u stvaranju brenda pomogao i Branimir Dolibašić, nutricionist iz Zagreba koji je napravio detaljnu analizu knedla sa šljivama. Na kraju je ostalo još samo osmisliti ime, a kako je sam Nikola na internetu naišao na podatak da je car Ferdinand I., između ostalog, ostao zapamćen po izjavi: "Ja sam car i hoću knedle", kaže, to je bilo to i dalje nije previše razmišljao.
Sve je, dakle, krenulo od klasičnih knedli sa šljivama i marelicama, a zatim su postepeno razvijali okuse koje, kako nam govori Nikola, danas više nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Za velik dio uspjeha, kaže, zaslužna je i njihova voditeljica proizvodnje Bojana koja je od samog početka vjerovala u brend, vrijedno radila na dobivanju savršenog tijesta i punjenja, a i sada je u Zagrebu kako bi pomogla pri uhodavanju na novo tržište.
U posljednjih pet godina, govori nam Nikola, njihove proizvode isprobalo je preko milijun i pol ljudi, a s obzirom na opće oduševljenje Ferdinand knedlama u Beogradu i veliku zainteresiranost slučajnih, ali izrazito znatiželjnih prolaznika pred samo otvorenje u Radićevoj, iste reakcije očekuju i u Zagrebu. Potpuno su se prilagodili tržištu pa tako knedle rade od lokalnih namirnica, za tijesto koriste lički krumpir i, uvjerili smo se i sami, završavaju ih pred samim gostima.
"Ono po čemu smo posebni jest to da naše proizvode pripremamo na tradicionalan način od svježih sirovina obrađenih u našoj proizvodnji, a knedle kuhamo tu pred vama. Lički krumpir se sjajno pokazao kao baza za naše tijesto kao i brašno koje ćemo koristiti, a komentari tijekom obuke novog tima pokazali su da možemo stati rame uz rame s bakinim knedlama."
Na pitanje postoji li razlika između ponude u Beogradu i Zagrebu, Nikola nam govori kako će u početku u Zagrebu nuditi 16, umjesto originalnih 19 okusa slatkih knedli, no tome je tako jer, kako kaže, prije svega žele postići visoku kvalitetu, a i novom timu dati priliku da se uhoda u posao. No, napominje, uskoro u vitrinu stižu i slane knedle, a u planu je uvođenje i novih okusa inspiraciju za koje su dobili tijekom istraživanja domaćeg tržišta i pripreme poslovnice u Zagrebu.
S obzirom na to da je proizvodnja knedli za zagrebački lokal smještena u Samoboru, pitali smo Nikolu postoji li mogućnost da s vremenom, kada vide kako domaća publika diše, otvore i poslovnicu sa samoborskom adresom.
"Proizvodni prostor u Samoboru je uzet namjenski kako bi jednoga dana mogao opskrbljivati 10 dućana ne samo u Zagrebu već i Ljubljani i Austriji. U svakom našem projektu, pa tako i u projektu širenja broja objekata, idemo korak po korak i kvalitetu stavljamo ispred kvantitete. Svakako smo otvoreni za razmatranje ne samo Samobora već i ostalih gradova u Hrvatskoj, dok će se eventualna realizacija pokazati tijekom faze ispitivanja tržišta", objasnio nam je Nikola, koji trenutno vodi i pet poslovnica u Beogradu te jednu u Novom Sadu.
Saznali smo i da će se cijene knedli u Radićevoj kretati od 14 do 20 kuna, gosti ih mogu naručiti unutar samog lokala u kojem se trenutno nalaze četiri stola, a uskoro dolazi i terasa s dodatnih osam stolova. Također, knedle možete uzeti i za van, a u tom će ih slučaju ekipa iza vitrine upakirati u posebno dizajnirane kutije s motivima Zagreba.
Na kraju, na pitanje bi li s nama podijelio recept za savršene knedle, Nikola je dovitljivo odgovorio kako je receptura jednostavnija nego ikada prije – "Samo dođite u Radićevu 23, odaberite svoj okus i uživajte", poručio je.
Više detalja o Ferdinand knedlama potražite na njihovim društvenim mrežama ili na službenoj stranici.