Oko mnogih klasičnih sportskih automobila često se stvaraju mitovi. Kako bilo, postoje neki koji ispunjavaju očekivanja, a možda ih i premašuju. No, postoje i drugi modeli koji nisu onakvi kakvi bi se mogli činiti na prvu, posebice u pogledu pouzdanosti. U ovoj smo ljestvici nabrojali neke od njih koji dobivaju više pažnje nego što zaslužuju po pitanju održavanja.
1. Ferrari F355
1990-te nisu bile dobre za Ferrari. S Hondom NSX Japanci su se primaknuli talijanskoj kultnoj marki, jer je bio atraktivan i brz poput Ferrari modela, a najgore od svega je to što je bio jeftiniji.
Tada je aktualan bio model F355 koji je za standarde tvrtke imao prilično pristupačnu cijenu, ali čije je održavanje bilo problematičnije. Pouzdanost mu je bila znatno manja od japanske i često je bilježio kvarove.
2. Lotus Esprit
Sredinom 1970-ih Lotus je želio razviti novi sportski automobil sa središnje postavljenim motorom koji bi mu mogao pomoći u natjecanju s Talijanima. Kako bi realizirali projekt, angažirali su Giorgetta Giugiara, renomiranog dizajnera, i zamolio ga da napravi nešto slično Maserati Boomerangu.
Izgled nije razočarao i recenzije su bile jednoglasne. Međutim, bio je skup za održavanje i bilo je dosta problema s mjenjačem, zupčastim remenom i pregrijavanjem. Ovdje se uvijek misli na verziju koja je bila u prodaji između 1976. i 1982. godine.
3. Maserati Biturbo
Od svih spektakularnih automobila koje je Maserati lansirao kroz svoju povijest, malo ih je toliko važnih kao Biturbo. Zauzima posebno mjesto u našem sjećanju jer je bio prvi twin-turbo sportski automobil ikada. No, upravo je to bila njegova Ahilova peta. Dogodilo se ono što se često događa s novim tehnologijama - nije bio uglađen.
Nije bio dovoljno testiran i prve jedinice su patile od curenja ulja, kvara turbina, problema s alternatorom, mjestimične hrđe ili preuranjene zamjene nekih dijelova.
4. Porsche 924 Turbo
Sredinom 1970-ih Porsche je trebao novi sportski automobil osnovne razine koji bi zamijenio 914: tako je na tržište došao Porsche 924. Koliko god bio ‘jednostavan‘, bio je od velike važnosti jer je bio prvi serijski Porsche čiji je prednje smješteni motor pogonio stražnje kotače.
Koristio je Volkswagenov četverocilindrični benzinski motor, što ga je činilo sporim. Turbo verzija je riješila ovaj problem, ali je zbog toga imala mnoge probleme sa turbinom, kao i vodenom pumpom i elektronikom.
5. BMW 850i
Prva generacija Serije 8 oduševila je svijet kada je debitirala ranih 1990-ih. Ovaj se BMW mogao pohvaliti elegantnim aerodinamičnim dizajnom i uključivao je bezbroj tehničkih inovacija prije svog vremena, kao i ponudu V8 i V12 motora.
I premda je to bio sjajan auto u to vrijeme... sada biste trebali bježati od njega. A to je zato što njegova mehanika dugoročno zadaje mnogo glavobolja, uz česte kvarove na pumpi goriva ili na upravljanju motorom. Isto tako, električna sjedala i rad uvlačivih prednjih svjetala također su na udaru "zuba vremena".
6. Mazda RX-7
RX-7 je jedan od automobila na kojeg se Mazda najviše ponosi. Kad smo ga prvi put vidjeli 1978. godine, dobio je brojne i zaslužene komplimente. Ne samo zbog svog originalnog klinastog dizajna, već prije svega zbog Wankelovog rotacijskog motora.
Ideja japanskog proizvođača bila je da još mnogo brendova počne koristiti ovu vrstu mehanike, ali to nije uspjelo. Bilo je mnogo problema s njim, a također nije lako pronaći rezervne dijelove. Osobito je patio od curenja goriva, rashladne tekućine, pa čak i električnih problema s prednjim svjetlima na uvlačenje.
7. Alfa Romeo GTV6
Marka je nepravedno nepravedno kritizirana što se tiče pouzdanosti danas, možda jer je u prošlosti imala mnogo problema. Jedan od njih je bio GTV6, coupe iz 1980-ih koji se pojavio kako bi povećao prodaju.
Njegov je imidž bio visoko hvaljen zbog njegove originalnosti, no posvuda je bilo elektroničkih kvarova, a neki su bili i mehanički. Više je vremena provodio u radionicama nego na cesti, kažu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....