Automobilski heroji iz 1970-ih postaju sve skuplji, ali su i dalje relativno pristupačni. Auto svijet je bio vrlo "šaren" i bogat u 1970-ima. Mnogi klasici iz ovog razdoblja sada su otišli u vječna lovišta, ali preostali primjerci postaju sve popularniji. To se naravno odražava i na razvoj cijena. Stručnjaci iz njemačkog Classic Data su to provjerili i napravili popis automobila iz 1970-ih kojima je vrijednost najviše porasla u proteklih šest godina. Sedamdesete godine su se vratile u velikom stilu, jer nekim modelima je prosječna cijena narasla za više od 100 posto.
10. Volkswagen T2 Westfalia
1975-1979, 1970 cm3, 70 KS
Cijena 2018. - 32.200 eura
Cijena 2024. - 54.500 eura
Povećanje cijene 70%
Kultni Volkswagen T1 postao je toliko skup da je većini sada samo san. A njegov nasljednik ide u istom smjeru. Auti s opremom za kampiranje i podiznim krovom iz Westfalije, u dobrom stanju sada koštaju više od 50.000 eura.
9. Opel Manta A
1970-1975, 1.584 cm3, 68 KS
Cijena 2018. - 9900 eura
Cijena 2024. - 17.000 eura
Povećanje cijene 72%
Sportski automobil s dugom haubom i četiri svjetlosne jedinice sprijeda i straga i jednostavnom tehnologijom ispod karoserije postao je kultni još od 90-ih, no sada njegovu reputaciju polako prate i cijene.
8. Peugeot 504 Coupé
1978-1983, 2.664 cm3, 144 KS
Cijena 2018. - 13.200 eura
Cijena 2024. - 23.400 eura
Povećanje cijene 77%
Francuski coupe temeljen na automobilu srednje klase lansiran je 1969. godine. Dizajnirao ga je Pininfarina. U kasnim 1970-ima, 504 je dobio plastične odbojnike umjesto kromiranih, no bez obzira na verziju postao je vrlo cijenjen oldtimer.
7. Fiat 132
1972-1974, 1789 cm3, 105 KS
Cijena 2018. - 7900 eura
Cijena 2024. - 14.000 eura
Povećanje cijene 77%
Fiat je proizveo ukupno tri serije svoje limuzine srednje klase između 1972. i 1981. godine. Bilo je to vrijeme kada je i Fiat bio važan igrač u srednjoj klasi, pa čak i u višim segmentima.
6. Alfa Romeo Alfetta
1972-1975, 1779 cm3, 122 KS
Cijena 2018. - 8900 eura
Cijena 2024. - 16.700 eura
Povećanje cijene 88%
Alfettu je dizajnirao Bertone i bila je izuzetno osjetljiva na hrđu. U 1970-ima, ugled talijanskog brenda uvelike je patio zbog ovog problema. Stoga je potrebno dosta truda da se pronađe pristojna Alfetta. Razvoj cijena ima samo jedan smjer, oštro prema gore.
5. Daf 66 Coupé
1972-1973, 1.289 cm3, 57 KS
Cijena 2018. - 3900 eura
Cijena 2024. - 8000 eura
Povećanje cijene 105%
Model 66 Coupé izgleda prilično sportski, ali performanse su sasvim suprotne tome, s vremenom ubrzanja od 23,8 sekundi za sprint do 100 km/h i najvećom brzinom od 145 km/h. Nizozemski ponos s kontinuirano varijabilnim prijenosom (CVT) više je nego udvostručio vrijednost od 2018.
4. Lancia Beta 1800
1975-1979, 1.585 cm3, 100 KS
Cijena 2018. - 3900 eura
Cijena 2024. - 8100 eura
Povećanje cijene 108%
Postojalo je šest standardnih varijanti karoserije, kao što su verzija s četvera vrata i zakošenim stražnjim dijelom, Spider i sportski dvosjed Montecarlo. Dok je prosječna cijena dvosjeda već godinama oko 20.000 eura, model s četvera vrata i dalje je vrlo pristupačan.
3. Volkswagen Passat
1973-1977, 1.297 cm3, 55 KS
Cijena 2018. - 5100 eura
Cijena 2024. - 10.600 eura
Povećanje cijene 108%
Još prije Golfa i Scirocca, talijanski dizajnerski heroj Giugiaro dizajnirao je Passat sa zakošenim stražnjim dijelom ili karavanskim stražnjim dijelom na temelju Audija 80. Model s Audijevom tehnologijom proizvodio se u Wolfsburgu do 1977. godine, a zatim i u Emdenu na sjeveru Njemačke. S prelaskom u drugu tvornicu napravljen je i redizajn kojim je auto dobio plastične umjesto kromiranih odbojnika.
2. Trabant 601
1974-1990, 595 cm3, 26 KS
Cijena 2018. - 3100 eura
Cijena 2024. - 6900 eura
Povećanje cijene 123%
Trabant P 601 u prošlosti je često bio ismijavan, ali sada je ovaj model definitivno postao kultni. Njegov dvocilindrični dvotaktni motor jako buči, a ispuh miriše na nekadašnju DDR. Nakon pada Berlinskog zida svi su ga se htjeli riješiti, a sada je popularan pa cijena raste. To vrijedi i za karavansku verziju.
1. Tatra T613
1974-1984, 3496 cm3, 165 KS
Cijena 2018. - 10.400 eura
Cijena 2024. - 24.200 eura
Povećanje cijene 133%
Ovo je vrlo poseban automobil: 5,03 metra duga limuzina s kosim stražnjim dijelom, s 3,5-litrenim V8 na stražnjoj osovini. Tatra, proizvođač sa sjedištem u Češkoj jedan je od najstarijih proizvođača automobila na svijetu, a ono što je proizvođač proizveo 1974. uzbudilo je srca diljem Istočnog bloka. Luksuznu limuzinu dizajnirao je talijanski Vignale, a pokretao ju je V8 motor sa zračnim hlađenjem. Napravljeno je samo 11.009 primjeraka pa je ponuda stoga vrlo ograničena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....