TEST

TOYOTA YARIS 1.33 VVT-i Agresivnije lice, ali pitoma i ugodna unutrašnjost

Uz 'napadački' redizajniran prednji, uljepšan je i stražnji te unutrašnjost
 Željko Puhovski/CROPIX

Ogromnim otvorom za dovod zraka Toyotini dizajneri odigrali su hrabar potez pri modernizaciji Yarisa. I prilično dvojben, jer koliko promatrača smatra da su nova usta prevelika i agresivna u odnosu na uglavnom smirene ostale površine karoserije, toliko njih smatra da baš taj dio daje originalnost kakvu drugi nemaju. Redizajn je donio i nježniji oblik svjetala, upadljivije bočne dijelove branika, ali i novu, elegantniju gornju rešetku za zrak. Brisač vjetrobrana pritom je ostao samo jedan, ali dovoljno velik da obriše potrebnu površinu te ugodno tih da ni najmanje ne remeti ugodu vožnje. Straga se pruža skladniji prizor, u kojem je ostvarena ljepša simbioza novih svjetala i branika, a kromirani ukrasi niti ovdje nisu izostali.

Primitak kvake i zatvaranje vrata odaju da je zadržan poznat japanski pristup izradi. Vrata su lagana i zatvaraju se bez potrebe za zamahom i treskom. Ali, ne ostavljaju dojam masivnosti i sigurnosti, kao u njemačkim automobilima. U unutrašnjosti pak fokus pogleda ne silazi s atraktivnih i ugodno mekanih površina u boji, koje zajedno s novom, nježnijom gornjom površinom armature, stvaraju opuštajući ugođaj malog dnevnog salona. Doduše, plastika je u tom dijelu ispod samog vjetrobrana ostala tvrda, ali to i nije neka mana jer ruka će na nj doći tek pri brisanju prašine. Plastika je općenito dosta tvrda, ponegdje i jeftina, premda vrlo dobro obrađena. Prostranost je ostala jedna od najboljih u klasi, a u vožnji gradom cijenili smo i jako dobru preglednost.

Pri tijesnom parkiranju pomaže i serijska parkirna kamera, ali oprez – bez parkirnih senzora! U cjelini uzevši, obnovljena unutrašnjost pruža bitno ljepši i moderniji ugođaj, čemu obol daju lijepi detalji poput zanimljive grafike dodirnog info zaslona i koncem prošivenih kožnih obloga upravljača i ručice parkirne kočnice. Zato nas tim više čudi što nisu ispravljeni neki propusti primijećeni na dosadašnjem modelu. Tako nas je recimo, smetalo što tipke na upravljaču noću nisu osvijetljene, a ona za funkcije putnog računala i dalje je, po starom japanskom običaju, smještena unutar instrumenata, pa ruku treba zavlačiti kroz upravljač. Iskreno začuđuje što nema niti uređaja za automatska tri treptaja žmigavca pri prestrojavanju ili pretjecanju.

Što se motora tiče, kod 1,3-litrenog atmosferskog benzinca od 99 KS nema većih promjena. Tek je finim dotjerivanjem rad dodatno utišan i smiren, toliko da u praznom hodu samo kazaljka okretomjera pokazuje da motor radi. Ubrzanja nisu impresivna, barem ne onoliko koliko to pružaju moderni turbomotori, ali sustav promjenjivog rada ventila pomaže dobrom izlasku iz nižih okretaja. Čim se uhvate srednji, a posebno viši, Yaris živne i ljuto krene, ali i dalje uz nešto više buke motora koja na višim okretajima prodire u unutrašnjost. S druge strane, ovjes je očvrsnut i utišan, a novi amortizeri se brže prilagođavaju promjeni podloge.

Na lošoj cesti podvozje sada ostavlja odličan dojam čvrstine s jedne i udobnosti s druge strane, a kad smo zarezali zavoj oštrije, mogao se osjetiti i uravnoteženiji rad električnog i u osnovi još uvijek laganog servo upravljača. Mjenjač u gradskoj kreni-stani vožnji nije neka sreća, jer prilikom prebacivanja iz prvog u drugi stupanj ponekad zna biti neuglađen i pomalo grub, ali zato čim se izađe iz gužve, od drugog stupnja nadalje putuje mekano i precizno, u skladu s uglađenim karakterom auta. Potrošnja koja u normalnim okolnostima rijetko prelazi 6,5 litara lako će se uklopiti u kućne proračune pogođene krizom pa na koncu treba zaključiti kako je obnovljeni Yaris dobrodošlo osvježenje u gradskoj klasi, dovoljno štedljivo i po pitanju cijene umjereno. Naime, s manje opreme benzinac od 99 KS nudi se već za 88.100 kuna…

YARIS 1.33 VVT-i

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzinski, atmosferski

Obujam: 1329 ccm

Snaga: 73 kW (99 KS) pri 6000/min

Moment: 125 Nm pri 4000/min

Pogon: prednji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 395x169,5x151 cm

Osovinski razmak: 251 cm

Prtljažnik: 286 litara

Gume: 175/65 R 15, Toyo

Težina: 1095 kg

CO2 ispuh: 114 g/km

Brzina: 175 km/h

0-100 km/h: 11,7 sekundi

Potrošnja: 6,4 l/100 km

CIJENA 102.500 kn

S DOPLATAMA 105.700 kn

OPREMA LOUNGE: aluminijski naplaci * svjetla za maglu * projektorska prednja svjetla * stražnja diodna svjetla * kromirani i svijetli ukrasi * dvobojna unutrašnjost * 9 zračnih jastuka * posebna izvedba instrumenata * središnji naslon za ruke * tempomat * upravljač, mjenjač i parkirna kočnica u koži * parkirna kamera * dodirni info zaslon * svi prozori na struju * radio/CD/mp3/bluetooth * USB priključak * kontrole radio uređaja i tempomata na upravljaču * upravljač podesiv po dubini i visini * follow me home svjetla * putno računalo * ESP * djeljiv stražnji naslon * nadzor tlaka u gumama…

DOPLATE: metalik lak 3200 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:39