NOVI MODEL

TEST: TOYOTA AURIS 1.2 Turbo Downsizing za novi polet u klasi

Uz dotjerivanje s par detalja Auris je dobio novi 1,2-litreni turbo benzinac sa 116 KS
 Željko Puhovski/ EPH

Čitavih pet godina, odnosno pola desetljeća, trebalo je Toyoti da svog predstavnika u kod nas najprodavanijoj nižoj srednjoj klasi opremi snažnim, a štedljivim downsizing turbobenzincem 1.2 Turbo. Iz dubokog sna inženjeri japanskog proizvođača probudili su se u proljeće prošle godine prilikom redovitog dotjerivanja Aurisa na polovici životnog vijeka (druga generacija predstavljena je u ožujku 2012.), kad je novi 1,2-litreni turbobenzinac sa 116 KS iz ponude napokon istisnuo vremešnog 1,6-litrenog atmosferskog benzinca sa 132 KS.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Nasljednik najprodavanijeg automobila u povijesti autoindustrije (42 milijuna od 1966.) sad se napokon može ravnopravno nositi sa suparnicima poput Ford Focusa 1.0 GTDI (125 KS), Opel Astre 1.4 Turbo (120 KS), Peugeota 308 1.2 e-THP (110 KS), Renaulta Megane 1.2 TCe (110 KS) i VW Golfa 1.2 TSI (110 KS). Aluminijski četverocilindraš s turbopunjačem, izravnim ubrizgavanjem i promjenjivim upravljanjem ventilima uvlači se pod kožu nakon svega stotinjak metara. Već u niskim okretajima puca od snage, što i ne čudi s obzirom da maksimalnih 185 Nm postiže pri svega 1500 okretaja, i uvijek ima dovoljno rezervi snage - 1,2 tone težak peterosjed do stotke stiže za pristojnih 10,5 sekundi i na autocesti bez pretjeranog nagovaranja dohvati tvornički obećanih 195 km/h.

Pritom je ugodno miran i tih. Istini za volju, na visokim okretajima naglašenije buči, kao i svi motori čija vratila ne pokreće zupčasti remen, nego lanac, pa za ručicom preciznog, ali ne pretjerano brzog 6-stupanjskog ručnog mjenjača treba posegnuti najkasnije pri 4000 okretaja. Posljedica? U gradu će se zadovoljiti s pristojnih 7,2 litre, a na otvorenoj cesti sa svega 6 (gotovo litru manje od starog 1.6 VVTi). Osim sjajnog turbobenzinca, dotjerivanje na polovici životnog vijeka donijelo je drugoj generaciji Aurisa i neusporedivo ljepši izgled, premda još uvijek dizajnom zaostaje za vodećima, Opel Astrom, VW Golfom i Kijom C'eed.

Isto vrijedi i za još uvijek pomalo dosadnu, ali kvalitetnijom plastikom obloženu unutrašnjost s par high-tech detalja, poput klavirskog laka na središnjem grebenu ili na dodir osjetljivog zaslona dijagonale 17,7 centimetara. Kao i dosad, sprijeda se sjedi opušteno, straga baš i ne treba očekivati čuda od 4,33 metra dugog automobila (prtljažnik mjeri prosječnih 360 litara). I u vožnji se dotjerani Auris ponaša nijansu bolje od prethodnika iz 2012., ali još uvijek zaostaje za vodećima, poput Forda Focusa ili VW Golfa.

Premda mu nije moguće osporiti da je iznenađujuće udoban čak i sa zimskim gumama 225/45 R17, japanski peterosjed s polukrutom stražnjom osovinom u oštrim zavojima nevoljko ulazi u zavoje i podupravlja, a pritom mu ne pomaže ni prelagan upravljač (pogotovo oko središnjeg položaja). Japanci za lijepo opremljeni Auris 1.2 Turbo Sport s automatskom klimom, radarskim tempomatom i aluminijskim naplacima od 17 cola traže prihvatljivih 152.200 kuna, odnosno 9000 kuna manje od podjednako snažnog, ali i nijansu štedljivijeg turbodizelaša 1.6 D-4D sa 112 KS.

Auris 1.2 Turbo

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski, 4 cilindra

Obujam 1197 ccm

Snaga 85 kW/116 KS pri 5200/min

Okr. moment 185 Nm pri 1500-4000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 433 x 176 x 148 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 360-1199 litara

Gume 195/65 R15

Masa 1190 kg

Ispuh CO2 122 g/km

Mjerenja

Najveća brzina 195 km/h

0-100 km/h 10,1 sekunda

Potrošnja 6,8 l/100 km

Cijena 152.200 kuna

S doplatama 162.900 kuna

Oprema Sport: 7 zračnih jastuka • automatska klima • el. podizanje stakala sprijeda i straga • el. podesivi i grijani retrovizori • daljinsko zaključavanje • maglenke • radarski tempomat • pomoć pri kretanju na uzbrdicama • kamera za vožnju unatrag • višenamjenski kožom presvučeni upravljač • Aux/USB/Bluetooth + 6 zvučnika • zatamnjena stražnja stakla • djeljivi naslon stražnje klupe • aluminijski naplaci (17 cola) • pribor za krpanje guma

Doplate: metalik boja • panoramski stakleni krov • aut. kočenje + aut. svjetla + zadržavanje trake + prepoznavanje znakova

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 13:37