U klasi gradskih minija svoje mjesto traži i Opel Karl, a jednim od aduta pokazuje se automatski mjenjač koji se kod ovog modela može naručiti. Premda do nedavno potpuno nezanimljivi, automatici polako osvajaju i vozače malih automobila, a razloga je više. Najbitnije: olakšavaju gradsku vožnju, nisu više toliko skupi kao nekad, a ništa manje važno; bitno ne povećavaju potrošnju goriva. Karl s novorazvijenim Easytronic mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa u odnosu na standardni model traži doplatu od 4600 kuna, a kod testnog je primjerka bio uparen sa 1,0-litrenim benzincem od 75 KS.
Foto: Marin Tomaš
Premda nije malo, ovo se ulaganje pokazuje mudrom investicijom već od trenutka nakon što prvi put s posla kući stignete relaksiraniji i manje iscrpljeni od gužve nego inače jer lijeva noga i desna ruka nisu imali puno posla... Sam mjenjač nove generacije pritom, jako dobro prepoznaje optimalan stupanj prijenosa, djeluje uglađeno, a izmjene vrši bez osjetnog cukanja. Rad mjenjača s motorom dobro je usklađen i pri vožnji izvan gradskih zidina, a pokazuje se finijim nego kod 150 kg teže i broj veće Corse. Nervoznija noga na papučici gasa i kočnice neće zbuniti elektronski mozak mjenjača do te mjere da počne pokazivati neodlučnost pri izmjenama, a na puni gas prilično dobro pronalazi pravi stupanj.
Tko pak to želi, brzine može prebacivati i ručno kod brže vožnje kad Easytronic također solidno reagira i vrši izmjene brzina. U vožnji ovjes Karla nudi solidnu udobnost sve putnike u sasvim dovoljno prostranoj i s vozačkog mjesta vrlo preglednoj kabini. Usto, lagan je na volanu i sasvim lijepo drži pravac u zavojima. Po pitanju buke, u Karlu vožnja nikad nije preglasna zahvaljujući dobroj izolaciji, no frktav zvuk trocilindraša naročito kod punog gasa uvijek je prisutan.
Na koncu, Karl s automatikom prava je blagodat u gradu, vlasnike izrada i kvaliteta materijala neće razočarati, dapače, dok oprema Cosmo osigurava sve bitno, pa i više od toga, poput poput uređaja za upozorenje izlaska iz trake, automatske klime i tempomata... Malo više od 90.000 kuna, kad sve zbrojimo i oduzmemo i nije pretjerana cifra za ovakav automobil. Tko želi jeftinije nek primi na znanje da je vrlo dobar automatski mjenjač Easytronic dostupan je i s opremama Enjoy i Active (oboje s klimom) i to od 85.000 kuna.
1.0 EASYTRONIC TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, 999 ccm Snaga 55 kW/75 KS pri 6500/min Moment 95 Nm pri 4500/min Pogon sprijeda Mjenjač automatski, 5 stupnjeva Dimenzije 368 x 160 x 147 cm Osovinski razmak 239 cm Prtljažnik 215 litara Gume 185/55 R 15, Continental Masa 940 kg Ispuh C02 104 g/km MJERENJA Brzina 169 km/h 0-100 km/h 14 sekundi Potrošnja 5,8 l/100 km Cijena 90.420 kuna S doplatama 103.090 kuna OPREMA COSMO: alu-naplaci • automatska klima • maglenke • dodatno zatamnjena stakla • detalji u kromu i piano laku • el. stakla sprijeda i el. retrovizori • putno računalo • tempomat • radio uređaj • USB priključak • sjedala djelomice od umjetne kože • višefunkcijski upravljač u koži podesiv po visini • upozorenje za izlazak iz vozne trake… DOPLATE: metalik lak • el. krovni otvor • diodna dnevna svjetla • stražnji parkirni senzori • el. stakla straga • paket Eco • multimedija IntelliLink / Ukupno 12.670 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....