Dizelska biturbo 1,6-litrena Astra sa 160 KS sigurno neće biti prodajni hit. I ne treba biti, jer ionako joj je prva zadaća osnažiti Opelov imidž u klasi jakih dizelskih karavana kompaktne klase, dok prodaju na svojim plećima nose cijenom pristupačnije, a još uvijek dovoljno jake verzije sa 95 i 110 KS, a dijelom i 136 KS. Top verzija od 160 KS nosi, međutim, štih posebnosti, jer za razliku od slabijih izvedbi, koristi dva turbopunjača. Mala turbina promjenjive geometrije zadužena je za brz odziv pri niskim okretajima, a velika za energičnost pri višim, dok u srednjem području okretaja rade zajedno.
Foto: Marin Tomaš
Uz niz manjih dorada, to je osnovna i najveća razlika u odnosu na slabije izvedbe motora i već je s prvim kilometrima jasno da sa dvije turbine dizelska Astra posve drukčije i u konačnici lakše diše. Razlog? Ukupna masa manja je za oko 150 kilograma u odnosu na prijašnji model, a mjenjač još mudrije proračunat na fini kompromis brzine i potrošnje. Rezultat je respektabilan, pa Astra, kojoj bijela boja lijepo ističe dugačke karavanske linije, u gotovo svakoj prilici juri kao brzi vlak.
Konačna brzina od 220 km/h i startno ubrzanje do stotke za 9 sekundi objektivno mogu malo koga razočarati, a na valu velikog okretnog momenta od 350 Nm i potpuno nepostojeće turbo rupe jaka su i međuubrzanja. U složenija pretjecanja, u kojima motor poput lokomotive dodatno snažno povuče, ulazi se bez grča i panike. Malo nas je, doduše, iznenadio nešto jači prodor dizelske buke, ali s druge strane izračun potrošnje nabacuje izraz zadovoljstva. Prosjek od oko 6 litara u normalnoj vožnji sasvim je dostižan i uz više pažnje na otvorenoj cesti može pasti na manje od 5 litara. Dugoprugaško, muško nizanje kilometara autocestom najčešće završava s oko 6,5 litara.
Uz jak dizelski motor dobro su ukomponirani i precizan mjenjač kraćeg i finijeg hoda nego u starom modelu, dosta precizan volan i čvrsto podvozje s polukrutim ovjesom straga, ali opremljenim dodatnim poprečnim nosačem (Wattovom vezom), kao svojevrsnim simulantom multilinka. Za volanom se odmah osjeti dobar vozački štih Astre, bez obzira što je riječ o velikom i komfornom karavanu, čija izvrsna prostranost može preoteti ponekog kupca i klasu većoj Insigniji.
U vožnji je prisutan osjećaj okretnosti i preciznosti, ali i krutosti karoserije, dok doplatne 18-colne gume 225/40 ponešto zakidaju na udobnosti na kvrgavom kolniku. Na test nam je stigao primjerak napucan doplatnom opremom skoro do krajnosti, a to još pojačava dojam posebnosti i sigurnosti i stvara ugođaj klasu većeg i luksuznijeg karavana. Ljute jedino parkirni senzori koji uz to što pište kad treba, ponekad rade isto i - kad ne treba.
1.6 CDTI 160 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1598 ccm Snaga 118 kW/160 KS pri 4000/min Moment 350 Nm pri 1500-2250/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 470 x 187 x 151 cm Osovinski razmak 266 cm Prtljažnik 540/1630 litara Gume 225/40 R 18, Bridgestone Masa/nosivost 1435/550 kg Ispuh C02 112 g/km MJERENJA Brzina 219 km/h 0-100 km/h 9,0 sekundi Potrošnja 6,3 l/100 km Cijena 176.340 kuna S doplatama 236.120 kuna OPREMA DYNAMIC: 17-colni naplaci • diodna dnevna svjetla • sigurnosni paket (indikator razmaka i upozorenje na sudar s automatskim kočenjem, na izlazak iz trake, čitanje znakova…) • automatska klima • paket Zima (grijanje volana i sjedala…) • tempomat • putno računalo • radio i multimedija • senzor kiše • pomoć pri kretanju na uzbrdici • start/stop uređaj… DOPLATE: 18-colni naplaci • parkirni senzori • automatsko otvaranje prtljažnika • keyless • ergonomska sjedala • el. podesivo, masažno i hlađeno vozačko sjedalo s memorijom • paket Dizajn • paket Inovacije • paket Flex Organizer / ukupno 59.780 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....