KVALITETAN, ALI I SKUP

TEST Mitsubishi Colt 1.3 Invite+: Jedan od najpouzdanijih je ušminkan pred mirovinu

Premda je ušao u osmu tržišnu godinu, japanski mališan iz nizozemskog NedCara, s poletnim i štedljivim benzincem od 95 KS te bogatom opremom, prkosi mlađim konkurentima i opravdava visoku cijenu
 Željko Puhovski

Sprijeda izgleda poput umanjenog Lancer Evolutiona, s kromiranim obrubima maske i aluminijskim naplacima koji podižu dojam, a s boka se jasno poznaje da se radi o dobrom dobrom, starom Mitsubishi Coltu. Povišeni mališan na japanskom je tržištu predstavljen krajem 2002., a na europskom je startao 2004., zajedno s blizancem Smart ForFourom. Oba su stizala iz nizozemske tvornice NedCar. Nakon dvije godine ForFour se povukao i tadašnji je DaimlerChrysler isplatio masnu odštetu. Colt je nastavio karijeru.

U listopadu 2008., na salonu u Parizu, dobio je sadašnju izvedbu, koja će mu osigurati još barem godinu mira na tržištu. Testirali smo bogato opremljen model 1.3 Invite +, koji opravdava razmjerno visoku cijenu. U situaciji kad su osnovni Focus, i30 i Cee’d za 1500 do 1800 eura jeftiniji, trebalo je dobro posložiti adute mališana, od kojeg je skuplji jedino Honda Jazz. Kvaliteta izrade je visoka, a izvješća njemačkog ADAC-a pokazuju da je to jedan od najpouzdanijih auta na cesti. To zlata vrijedi.

Benzinac obujma 1332 ccm i snage 95 KS spontano reagira na gas, ali temperament mu prigušuje robotizirani mjenjač sa šest stupnjeva. Ta je opcija dobra, jer se doplaćuje samo 1085 eura, a ne povećava potrošnju i ne smanjuje špicu. No ugođaj u vožnji lošiji je nego s CVT mjenjačem, koji je primjereniji malom autu. Kad se ubrzava umjereno, sve je OK, ali kod starta punom snagom, treba računati na neobično cukanje i naguravanje kod šaltanja. To je poznata mana ove koncepcije, nužno zlo.

Performanse su ipak dobre, jer Colt stotku lovi u 12 sekundi i lako održava visoke brzine. Paradoksalno, ova je izvedba pogodnija za autocestu, nego grad, jer zadržava istu najveću brzinu od 180 km/h, kao s ručnim mjenjačem (CVT je smanjuje i za 10 km/h), a u serijskoj je opremi i tempomat!

Potrošnju je moguće spustiti na manje od šest litara, što je pristojno. U vožnji se stječe dojam čvrste izvedbe i sigurnosti, a stabilnost i upravljivost su za pet. U usporedni s prvim modelom prigušenje buke je bolje, te je, uz kvalitetnije materijale i multifunkcijski volan u serijskoj opremi, vožnja ugodna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 21:28